Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-10-24, 00:54
  #1
Medlem
hej!
jag går dataprogrammering och använder i stort sett bara notepad++, sublime text och open office. med dessa krav, vilken tum hade ni valt av 11,6 och 13,3?

jag har ägt en 13,3" och då kände jag att jag inte använde allt utrymme på skärmen, så det lutar mot 11,6" men är osäker
Citera
2014-10-24, 00:59
  #2
Medlem
bithaxs avatar
Som arbetsdator? Lätt största skärmen.

Skall du bara surfa eller ta anteckningar spelar det väll ingen roll, men att se mer text tycker jag gör skillnad. Om du har ett IDE som typ eclipse så blir 11,6'' rätt litet.

Det är väll en smaksak, men ja..
Citera
2014-10-24, 01:03
  #3
Medlem
Annonvengers avatar
11 fungerar fint om du ska använda notepad eller sublime.
Men, du kommer bli tvungen att använda eclipse eller visual studio för eller senare. Då är det bra att ha en större eftersom båda dom är dåligt gjorda.

Om du ska använda XCode för c++/c, obj-c, så är det lugnt, den kompilatorn är så pass bra gjort att man kan använda 11tum.

För att svara på frågan så hade jag valt 13 tum. Den är inte för stor och inte för liten. Passar alla väskor, lätt att bära med sig.
Citera
2014-10-24, 01:17
  #4
Medlem
bithaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Annonvenger
den kompilatorn är så pass bra gjort att man kan använda 11tum.
Snälla, skilj på kompilator och IDE.
Citera
2014-10-24, 01:24
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Annonvenger
11 fungerar fint om du ska använda notepad eller sublime.
Men, du kommer bli tvungen att använda eclipse eller visual studio för eller senare. Då är det bra att ha en större eftersom båda dom är dåligt gjorda.

Om du ska använda XCode för c++/c, obj-c, så är det lugnt, den kompilatorn är så pass bra gjort att man kan använda 11tum.

För att svara på frågan så hade jag valt 13 tum. Den är inte för stor och inte för liten. Passar alla väskor, lätt att bära med sig.
visual studio har jag använt när jag programmerade i .NET, men det kommer jag nog inte använda något mer.

intressant att ni nämner program för framtida bruk såsom eclipse. så långt har jag inte tänkt.

fotnot: nice visningsbild! jag älskar fan Archer!!
Citera
2014-10-24, 03:07
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bithax
Som arbetsdator? Lätt största skärmen.

Skall du bara surfa eller ta anteckningar spelar det väll ingen roll, men att se mer text tycker jag gör skillnad. Om du har ett IDE som typ eclipse så blir 11,6'' rätt litet.

Det är väll en smaksak, men ja..
ja självklart, hemma har jag dual 30tums skärmar, alltså dubbla 2560x1600, som jag iochförsig köpte innan jag började programmera men upptäckte att de fortfarande är till stor fördel för att man får så bra överblick på sin kod.
Citera
2014-10-24, 13:18
  #7
Medlem
Sikkans avatar
skärmstorlek torde vara sekundärt. Det du ska ha är såklart så hög upplösning som möjligt. Dock brukar det vara dyrare ju högre upplösning man har på mindre skärmar.
Citera
2014-10-28, 08:24
  #8
Medlem
det blev 11,6", och jag är mycket nöjd. jag var beredd att byta den, för jag var väldigt osäker på hur det skulle se ut. upplösningen 1366x768. jag var rädd för att det skulle va för litet, men det var lagom.
Citera
2014-10-28, 08:47
  #9
Medlem
Sikkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av personkemi2.0
det blev 11,6", och jag är mycket nöjd. jag var beredd att byta den, för jag var väldigt osäker på hur det skulle se ut. upplösningen 1366x768. jag var rädd för att det skulle va för litet, men det var lagom.

ok, ja 1366 är rätt standard på den sizen så..
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback