Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-10-23, 20:14
  #1
Medlem
Jag kommer aldrig bli en rockstjärna. Jag känner mig deppad över att jag aldrig kommer att få stå på scen inför tusentals människor och spela musik eller sjunga. Jag kommer aldrig att bli lika stor som Justin Bieber, Beatles eller Avicii. Man lever ju bara en gång. Hur ska jag acceptera det här och gå vidare?
Citera
2014-10-23, 20:14
  #2
Medlem
kattapan2s avatar
du bör se över ditt liv och dina prioriteringar.
Citera
2014-10-23, 20:22
  #3
Medlem
Millkys avatar
Antingen fortsätter du med musik och kämpar för att uppnå din "dröm?!" eller acceptera att du aldrig kommer bli stor och gå vidare ned livet. Du lär hitta nått nytt snart
Citera
2014-10-23, 20:29
  #4
Medlem
Du kan redan nu acceptera att du inte kommer bli någon "rock stjärna" av något slag, Man lever bara en gång... Ja och det är inte ett paradis heller så önska dig inte för mycket.
Citera
2014-10-23, 20:56
  #5
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LillebrorGrey
Jag kommer aldrig bli en rockstjärna. Jag känner mig deppad över att jag aldrig kommer att få stå på scen inför tusentals människor och spela musik eller sjunga. Jag kommer aldrig att bli lika stor som Justin Bieber, Beatles eller Avicii. Man lever ju bara en gång. Hur ska jag acceptera det här och gå vidare?

Släpp tankarna, människor som vill bli kända och stå på scen utvecklar i allra störst utsträckning depression för de når definitivt aldrig målen. Att stå på scen är också ofta största drivkraften inte skapandet bakom skådespelet, musiken, sången etc så det blir dubbel chans att misslyckas.
Citera
2014-10-23, 22:15
  #6
Medlem
Big.Bangs avatar
Det kan du visst bli. Frågan är om det verkligen skulle göra dig lycklig som du föreställer dig.

Om du gräver djupare inom dig själv och frågar vad det egentligen är som lockar? Handlar det om bekräftelse? Makt? osv osv
Citera
2014-10-23, 23:12
  #7
Medlem
Kämpa på bara, om du Verkligen vill så är det nog helt do-able!
Citera
2014-10-23, 23:17
  #8
Medlem
Zaco666s avatar
Du har en taskig intällning helt enkelt! Klart att du inte kommer att bli en rockstar om du inte tror på dig själv och din musik! Fortsätt jobba på din musik och ragga gig så mycket du kan! Syns man inte finns man inte inom musikbranchen! Sätt dock upp realistiska mål då det tar tid att slå igenom. Alla dom artister och grupper som du nämnde har också fått jobba hårt för att nå toppen! Rock on my friend!
Citera
2018-06-19, 20:23
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LillebrorGrey
Jag kommer aldrig bli en rockstjärna. Jag känner mig deppad över att jag aldrig kommer att få stå på scen inför tusentals människor och spela musik eller sjunga. Jag kommer aldrig att bli lika stor som Justin Bieber, Beatles eller Avicii. Man lever ju bara en gång. Hur ska jag acceptera det här och gå vidare?

Att läsa detta blir så konstigt efter att ha sett dokumentären om Avicii, som verkade må dåligt av bland annat att stå på scen inför tusentals människor.

Märkligt.
Citera
2018-06-22, 19:20
  #10
Medlem
Knastrass avatar
Sluta deppa och var istället stolt över att du aldrig kommer att bli som Justin Bieber eller Avicii.
Citera
2018-06-23, 03:35
  #11
Medlem
Pungsvings avatar
Öva på ditt instrument. Börja med ett instrument till. Kom i kontakt med dina känslor. Skapa ljud som känns ärliga. Jag kommer på din första konsert.
Citera
2018-06-23, 04:28
  #12
Medlem
Nej de flesta av oss kan inte leva på våra intressen, kallas för verkligheten.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback