Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-16, 00:46
  #481
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hegernataren
  • Skaffa en paramilitär frikår åt partiet.
  • Rejäla militärparader: https://www.youtube.com/watch?v=YX7ZR1X_pPg
  • Full värnplikt.
  • Avskaffa den allmänna rösträtten, den största idiotin någonsin. Rösträtten skall förtjänas.
  • Gör monarken till permanent statsöverhuvud och regeringschef, men byt till en värdigare dynasti.
  • Förbjuda alla perversioner (sodomi, trans osv.)
  • Återinför kroppsstraff och avskaffa fängelsen. Fängelse skall ersättas med straffarbete.
  • Sparka ut alla parisiterande folkslag och förädla den nordiska folkstammen.
  • Sedlighetslagar.
  • Sundhetsfostran.
  • Avskaffa religionsfriheten.
Du låter som en Fascist (inget fel med det) inte Konservativ.
Citera
2017-05-16, 20:05
  #482
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av denupplyste1488
I mitt tycke bör dom ej få gifta sig men visst hittar dom en präst som nu är villig att motsätta sin religion och utföra en vigsel så visst kör på. Jag kan dock tycka de är dåligt och hade helst sätt att det var direkt olagligt.
Äktenskap är ett ekonomiskt kontrakt, det finns ingen anledning till att utesluta någon från det.
Citera
2017-05-16, 21:30
  #483
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Äktenskap är ett ekonomiskt kontrakt, det finns ingen anledning till att utesluta någon från det.

Äktenskap är flera saker samtidigt. Det är förvisso ett ekonomiskt kontrakt, mycket klokt därtill, det är ett någorlunda stabilt socialt och juridiskt förhållande, det är en trygghetsinstitution för såväl makar som barn och det är den minsta byggstenen som bygger ett fungerande samhälle.

Jag tycker också att det är klokt att stabila homosexuella par skall kunna juridicera sitt förhållande, så att de ingående parterna kan erhålla samma ekonomiska och juridiska stabilitet som äkta makar - det löste vi genom att införa partnerskap. Emedan det är en avgörande skillnad mellan en hetero- och en homosexuell relation i det att enbart den förra kan ge upphov till fortplantning, så bör man också hålla isär både begrepp och juridiska förutsättningar. Olika skall behandlas olika, helt enkelt, och helt i god aristotelisk anda.
Citera
2017-10-12, 13:00
  #484
Medlem
denupplyste1488s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Äktenskap är ett ekonomiskt kontrakt, det finns ingen anledning till att utesluta någon från det.
Jag förstår vad du menar och ja jag håller till viss del med. Kyrkan är emot homosexualitet men för att man förbjuder homosexuella från att gifta sig så behöver det inte betyda att man utesluter dom från det ekonomiska kontrakt dom hade fått. Kyrkan är främst till för de troende. De troende är ju dom som sätter sig aktivt emot homosexualitet. Varför skulle man då tillåta homo-äktenskap i deras kyrka? Samt att homosexuella inte behöver uteslutas från de ekonomiska kontraktetet de hade fått om de gift sig i en kyrka. Ge dom kontraktet men ta inte in dom i kyrkan.
Citera
2017-10-13, 08:42
  #485
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av denupplyste1488
Jag förstår vad du menar och ja jag håller till viss del med. Kyrkan är emot homosexualitet men för att man förbjuder homosexuella från att gifta sig så behöver det inte betyda att man utesluter dom från det ekonomiska kontrakt dom hade fått. Kyrkan är främst till för de troende. De troende är ju dom som sätter sig aktivt emot homosexualitet. Varför skulle man då tillåta homo-äktenskap i deras kyrka? Samt att homosexuella inte behöver uteslutas från de ekonomiska kontraktetet de hade fått om de gift sig i en kyrka. Ge dom kontraktet men ta inte in dom i kyrkan.
Har du missat att det finns samfund som även välkomnar homosar?
Citera
2017-10-25, 10:42
  #486
Medlem
denupplyste1488s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Har du missat att det finns samfund som även välkomnar homosar?
Det har inte varit okänt för mig nej. Däremot så förstod du nog inte riktigt min poäng, varför ska präster som aktivt sätter sig emot homosexualitet tvingas till att viga ex 2 bögar? Hittar man någon som VILL viga nå bögar så varsågod men tvång är i mitt tyckte inte rätt väg att gå.
Citera
2017-10-25, 12:51
  #487
Medlem
EnSpeciellMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NovaOculus
Gör finkultur tillgängligt för alla.

Tillåt/stimulera hemmatillverkning av alkohol för försäljning. Det vill säga, ta bort systemets monopol.

Stärk svenska som språkundervisning, tidigare engelsk utbildning.

Satsa på försvaret, mer samarbete med grannar men även Ryssland. Mer resurser till polisen.


Hahahahaha ursäkta men ta bort systemets monopol?? Det skulle om möjligt leda till att vi tillfälligt skulle vara tvungna att ransonera alkohol. Vi har problem redan som vi har med minderårigas fyllor, att ta bort monopolet vore som att ta bort skyddsväggarna runt en isotophärd...
Citera
2017-10-25, 19:59
  #488
Medlem
NovaOculuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnSpeciellMan
Hahahahaha ursäkta men ta bort systemets monopol?? Det skulle om möjligt leda till att vi tillfälligt skulle vara tvungna att ransonera alkohol. Vi har problem redan som vi har med minderårigas fyllor, att ta bort monopolet vore som att ta bort skyddsväggarna runt en isotophärd...
Andra länder vars alkoholförsäljning inte är monopoliserad har inte lika mycket fylleungdomar, för det är inte lika fräckt som det är här att vara full innan 18-årsåldern.

Uppenbarligen har inte monopolet fungerat om vi nu har så många ungdomsfyllor och problem som du säger.
Citera
2017-11-16, 23:06
  #489
Medlem
DexDogtectives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Artsdoktor
Jag känner det på mig. Värdekonservatism/nationalism kommer ta över landet. Det kanske inte ens är Sverigedemokrater som slutligen för fram den, men den kommer komma. Jag känner det på mig. Det kommer bli den nästa statsideologin. Men trots att alla från Sveriges krönikörer till lärarkåren ägnat sig åt "lip service" till feminismen ända sedan 80- är det egentligen väldigt lite feministerna har åstadkommit. Man har förbjudit sexköp men det har inte lett till något annat än att gatubilden har förändrats. Eleverna på konstfack har gjort verk som knappast kan kallas konst och som inte heller är tankeväckande eftersom alla vill provocera och vara chockerande nuförtiden. Så vad tänker ni Flashbacks konservativa? Vad vill ni förändra med Sverige och hur ska ni gå tillväga?
Sverigedemokraterna är inte konservativa. De är gammelsossar med nationalromans och skatteökningar.

Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Äktenskap är flera saker samtidigt. Det är förvisso ett ekonomiskt kontrakt, mycket klokt därtill, det är ett någorlunda stabilt socialt och juridiskt förhållande, det är en trygghetsinstitution för såväl makar som barn och det är den minsta byggstenen som bygger ett fungerande samhälle.

Jag tycker också att det är klokt att stabila homosexuella par skall kunna juridicera sitt förhållande, så att de ingående parterna kan erhålla samma ekonomiska och juridiska stabilitet som äkta makar - det löste vi genom att införa partnerskap. Emedan det är en avgörande skillnad mellan en hetero- och en homosexuell relation i det att enbart den förra kan ge upphov till fortplantning, så bör man också hålla isär både begrepp och juridiska förutsättningar. Olika skall behandlas olika, helt enkelt, och helt i god aristotelisk anda.
Det klart homosexuella skall få viga sig, sedan skall det dock vara lika självklart att det är upp till varje församling att besluta om huruvida de vill viga homosexuella. Men borgerliga vigsemål utförda av staten skall inte exkludera någon. På samma sätt måste den absoluta rättigheten till fritt val från församlingar värnas, oavsett om deras önskemål vore att vägra viga mörkhyade (som jag antar i dag skulle klassas som hets mot folkgrupp). Staten skall inte diskriminera, men den privata sektorn måste ha rätt att göra egna val. Därmed är det tyvärr också nödvändigt att kyrkan är fristående från staten.
Borgerliga vigslar kan så klart också kallas för registrerade parterskap, så länge innebörden är densamma. Eftersom äktenskap är den traditionella vägen skulle man så klart även kunna införa någonting i stil med att de som viger sig i kyrkan ingår i äktenskap, men att borgerliga vigslar (som dessutom numera bara utförs av kommunister) kallas för registrerade partnerskap, oavsett läggning på de som utför dem.
__________________
Senast redigerad av DexDogtective 2017-11-16 kl. 23:12.
Citera
2021-08-07, 20:05
  #490
Medlem
Ördögs avatar
Tråden har legat nere i snart fyra år. Finns det någon som har fler förbättringar att föreslå? Eller som har synpunkter på vad som sagts i tidigare inlägg?
Citera
2021-08-08, 10:58
  #491
Medlem
Om konservativa "tar över" landet, ( vilket är högst osannolikt så länge som konservativa partier ex. KD och SD har så pass lite stöd av befolkningen)
Så skulle de ju börja återinföra alla de lagar och förtryck av stora delar av befolkningen som just konservativa gillar tanken på.

Kvinnor, barn, etniska minoriteter och homosexuella ex. alla grupper som konservativa inte tycker ska förtjäna samma mänskliga rättigheter och möjligheter som övriga ( läs: vita rika män)
Citera
2021-08-08, 11:08
  #492
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Om konservativa "tar över" landet, ( vilket är högst osannolikt så länge som konservativa partier ex. KD och SD har så pass lite stöd av befolkningen)
Så skulle de ju börja återinföra alla de lagar och förtryck av stora delar av befolkningen som just konservativa gillar tanken på.

Kvinnor, barn, etniska minoriteter och homosexuella ex. alla grupper som konservativa inte tycker ska förtjäna samma mänskliga rättigheter och möjligheter som övriga ( läs: vita rika män)
Du har verkligen bara en enda sträng på din lyra du. Som Jan Guillou ungefär. Ebba Busch och Sara Skyttedal vill säkert börja förtrycka kvinnor, inklusive sig själv.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback