Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-03-29, 04:29
  #253
Medlem
rex144s avatar
skolan? zigenare avskyr skolan, men får de barnen i en svensk skola ja då får socialbidrag och lägenheter,

zigenarbarn skulle behöva ett koppel med psykologer och speciallärare dels på grund av inavel och "zigenaruppfostran" , barnen lärs av föräldrarna att ljuga för polisen, lärarna, socialen,

zigenarna känner till att barn under 15 år är inte straffmyndiga, därför utnyttjas de till butiksstölder, ficktjuveri, inbrott
__________________
Senast redigerad av rex144 2016-03-29 kl. 04:35.
Citera
2016-03-29, 04:58
  #254
Medlem
sylvia.borins avatar
Som sagt, jag har mycket svårt att tro att zigenska föräldrar skulle skicka sina barn till skolan. Men om de skulle göra det så kan det komma att få mycket allvarliga konsekvenser. Citat ur debattartikel publicerad i SvD:

Citat:
EU-rätten gällande migrerande unionsmedborgare är däremot klar. Den EU-medborgare som vill stanna längre än tre månader i ett annat EU-land måste tillhöra någon av kategorierna arbetstagare eller egenföretagare eller vara familjemedlem till en sådan. För pensionärer, studenter och personer med tillräckliga tillgångar gäller specialregler som också möjliggör vistelse här. För alla som inte försörjer sig själva genom arbete eller företagande krävs en offentlig eller privat heltäckande sjukförsäkring. Utsatta EU-medborgare saknar vanligen sådan försäkring. De saknar då uppehållsrätt i Sverige och ska lämna landet efter tre månader.

Helt annorlunda bedöms emellertid enligt EU-rätten situationen om barn till unionsmedborgare får gå i skola i värdlandet Sverige. Efter en tid i svensk skola – oklart hur lång tid – erhåller den unga unions*medborgaren en självständig uppehållsrätt grundat på EU-rätten. Barnets föräldrar får som *anhöriga till en unionsmedborgare med uppehållsrätt också uppehållsrätt i Sverige, sannolikt fram till att barnet har avslutat sin grundläggande utbildning.

När barnet vistas här med uppehållsrätt gäller ett krav på likabehandling. Det betyder att barnets föräldrar får rätt till försörjningsstöd och bistånd till skäliga boendekostnader, om de inte kan försörja sig själva. Efter fem års laglig vistelse i Sverige får unionsmedborgaren permanent uppehållsrätt här. Landets kommunalpolitiker som i dag erbjuder skolgång till barn till utsatta EU-medborgare kan knappast vara helt medvetna om vilket ekonomiskt åtagande de är på väg att ta på sig.

Länk till hela artikeln: http://unvis.it/www.svd.se/polisen-g...ranter-stannar
Citera
2016-03-29, 06:07
  #255
Medlem
Niggerss avatar
Rumänska Romerna kommer skicka barnen till Svensk skola av skälet, att man rota sej i Sverige.

Helt plötslig får man socialförtur till lägenhet, bidragen börja regna över familjen. Så förutom att vi skall mata lyxflyktingar med extra allt, så skall har moder svea fått ytterligare en cancer böld på sin samhällskropp - EU Romer.
Citera
2016-03-29, 09:56
  #256
Medlem
Hjortronsalts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sylvia.borin
Som sagt, jag har mycket svårt att tro att zigenska föräldrar skulle skicka sina barn till skolan. Men om de skulle göra det så kan det komma att få mycket allvarliga konsekvenser. Citat ur debattartikel publicerad i SvD:

Länk till hela artikeln: http://unvis.it/www.svd.se/polisen-g...ranter-stannar

MÅNGA tack för den artikeln - trevligt att få en förklaring på hur det juridiska funkar.
Förra årsskiftet hade Metro en serie snyftartiklar om en tiggarfamilj i Göteborgsområdet som tillämpade den taktiken.
http://unvis.it/www.metro.se/gotebor...NVNyRSMi8E3Jw/
Det var såååå synd om dem för kyrkan hade en tidsbegränsning på hur länge man fick bo i deras husvagnar (sex.sju månader). De hade alltså prånglat in sina barn i skola o förskola i Partille. Då var de inte sökbara som folkbokförda i Sverige. Men nu så bor de i Stenkullen (enligt birthday.se) Självförsörjande? vad tror ni?

Jag har också litet koll på några av de zigenartiggare som bodde på Meros camping 2008-2009. Då var det efter vad jag förstår lättare för dem att bli folkbokförda i Sverige, eftersom pingstpastorn lät dem skriva sig på campingens adress (lagen har visst ändrats sedan dess så det inte går lika lätt). Hursomhelst, de var några barnfamiljer som fick bostad av socialen och etablerade sig på så vis. Självförsörjande idag?? Njaa, jag ser fortfarande storpappa och stormamma säljandes Faktum vid Frölunda Torg - han var där i somras och henne såg jag med senaste numret för inte alls länge sedan. Så det tyder väl på att de drygar ut ett försörjningsstöd på så vis - och samtidigt får tillfälle att övervaka det rumänska tiggarteamet vid Torget.
Citera
2018-09-22, 20:20
  #257
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av manamanah
Jag tror inte att svenskarnas välvillighet kommer att ett problem här men jag är inte helt säker på att romerna kommer att skicka iväg sina barn på det viset.

Jag tror inte romerna finner förslaget jätteintressant, nej.
Citera
2018-09-22, 21:45
  #258
Medlem
Västkustskts avatar
Ja varför inte, lika bra att göra svenska skolan till en total katastrof.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback