Flashback bygger pepparkakshus!
2014-10-21, 01:36
Medlem
Är en kille på 18 år under de senaste månaderna upplevt tryck, ont och andra känslor kring bröstet.

Kan få för mig saker ibland som att någon olycka kommer hända eller att jag har någon sjukdom så det är inte helt nytt men just dessa symptom har jag inte haft förut.

För några månader sedan upplevde jag tryck över bröstet och anfådhet som sedan försvann mer eller mindre, sedan började jag få ont på vissa ställen i vänster och höger bröst(mest vänster) och blev skiträdd att det var något allvarligt.

Lugnade ner mig efter några veckor då jag misstänkte att det var en muskelskada då det gjorde ont när man tryckte på vissa ställen och då blev det bättre men nu dom senaste dagarna har jag helt plötsligt fått små attacker på typ 3-5 sek med hjärtklappning, oro och andnöd.

Känns som det blir värre ju mer man tänker på det och när man inte tänker på det känns det inte alls.
Är inte deprimerad eller något just nu men har varit det för ett par år sedan och ganska djupt då när en förälder gick bort ganska hastigt som jag aldrig riktigt pratade ut om. Är annars ganska glad och skämtsam av mig.

Har förövrigt astma och misstänker att jag har hypokondri.
Någon som vet vad detta kan bero på?

Ursäktar om det blev flummigt skrivet, är trött och inte kunnat sova nu pga detta
Citera
2014-10-21, 01:52
Medlem
NovaOculuss avatar
Bröstsmärtor är vanligt för män i din ålder. Däremot hade jag gissat på att det kan ha med de obehandlade känslorna att göra. Prata med en medmänniska om det, det behövs inte betalas för medicin eller dyra psykologer.
Citera
2014-10-21, 01:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NovaOculus
Bröstsmärtor är vanligt för män i din ålder. Däremot hade jag gissat på att det kan ha med de obehandlade känslorna att göra. Prata med en medmänniska om det, det behövs inte betalas för medicin eller dyra psykologer.
Gör inte ont eller värker längre utan är just nu mest orolig, anfådd och möjligtvis ojämna hjärtslag.
Citera
2014-10-21, 02:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NovaOculus
Dubbelpost
Citera
2014-10-21, 03:45
Medlem
Flightmodes avatar
Röker du cannabis?
Citera
2014-10-21, 04:32
Medlem
Låter tråkigt nog som panikångestattacker, talar av egen erfarenhet. Känner igen mig så väl i det du skriver. Inget farligt men jobbigt psykiskt
Citera
2014-10-21, 07:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flightmode
Röker du cannabis?
Rökte dagligen i ca 2-3 månande för ett år sedan, tog sedan ett uppehåll på ca 1 månad, sedan rökte jag på helgerna under sommaren och nu rökte jag senast för ca 3 veckor sedan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in