Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-11-28, 20:07
  #13
Medlem
Flashshits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Obelix2
Men hallå, det borde väl du veta som har jaktlicens? Du får väl kontakta personen som äger skogsmarken och fortsätta där.

Vad är jaktlicens för något?
Citera
2014-12-23, 14:22
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Obelix2
Men hallå, det borde väl du veta som har jaktlicens? Du får väl kontakta personen som äger skogsmarken och fortsätta där.
De har han inte. Känner inte till att någon har de. Jägarexamen och vapenlicens känner jag till. Men jägarlicens de kan du ju lets i stjärnorna efter
Citera
2015-03-24, 20:41
  #15
Medlem
BallsMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mohave
Jaktpolarna och jag var ute i skogen. Trodde vi hade spanat in ett vildsvin. Jag sköt och dödade. När vi kollade in saken var det dock en hund. Troligen tillhörande andra jägare. Vad göra nu?

Du ligger nog rätt pyrt till...tyvärr.

Om jag vore du skulle jag så fort som möjligt få tag i en advokat.
(Har svårt att se någon annan utgång än rättsliga påföljder)
Citera
2015-03-24, 22:05
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nittrick
De har han inte. Känner inte till att någon har de. Jägarexamen och vapenlicens känner jag till. Men jägarlicens de kan du ju lets i stjärnorna efter

han sa jaktlicens, inte jägarlicens. Förmodligen menade han jägarexamen, men jaktlicens är en del av din vapen licens. Om du har vapenlicens som specificerar ändamålet med dit vapeninnehav till jakt, så är den en jaktlicens, till skillnad från målskytte vapenlicenser och samlings vapenlicens etc.
Normalt bryr man sig väl inte så mycket om vad man kallar sin licens som jägare, men polisen bryr sig om du börjar jaga med vapen du har samlings eller målskytte licens på.
Citera
2015-04-03, 21:47
  #17
Medlem
cacas avatar
Gräv och tig,,,,
Citera
2015-04-03, 21:50
  #18
Medlem
Torps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Obelix2
Men hallå, det borde väl du veta som har jaktlicens? Du får väl kontakta personen som äger skogsmarken och fortsätta där.
This. Osar troll eller Corn Flakes-licens. Om du är på riktigt så är det bara att acceptera att du gjort ett grovt misstag och du får ta konsekvenserna av det, ingen idé att mörka.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback