Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2016-02-22, 20:22
  #25
Medlem
Är det någon som vet vem Adrian är? Eller hur man enklast tar reda på det?
Citera
2016-05-27, 19:14
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imsan
Är det någon som vet vem Adrian är? Eller hur man enklast tar reda på det?

Adrian är ju mer skyddad än Patrik eftersom ingen del av målet någonsin kom upp i rätten och ärendet är preskriberat, så det finns ju ingen dom. så att få fram namnet är nog inte så lätt. Men ngn här citerade Lex Maria-beslutet från ivo om Patrik, är det offentlig handling eller var det taget från någon nyhetskälla? Det gjordes ju en anmälan ang Adrian också...

Själv skulle jag främst vilja veta var karln jobbar idag
Citera
2018-03-12, 21:26
  #27
Medlem
[quote=sarutida|57399924]Adrian är ju mer skyddad än Patrik eftersom ingen del av målet någonsin kom upp i rätten och ärendet är preskriberat, så det finns ju ingen dom. så att få fram namnet är nog inte så lätt. Men ngn här citerade Lex Maria-beslutet från ivo om Patrik, är det offentlig handling eller var det taget från någon nyhetskälla? Det gjordes ju en anmälan ang Adrian också...

Själv skulle jag främst vilja veta var karln jobbar
__________________
Senast redigerad av Imsan 2018-03-12 kl. 21:35. Anledning: Fel uppgift, fel namn jag tog fel på person när jag skrev inlägget.
Citera
2018-04-11, 00:07
  #28
Medlem
dragonfly08s avatar
Är hon snygg då? I övrigt så har hon gett sitt samtycke och sonika ångrat sig i efterhand. Slynor i ett nötskal.
Sker varje veckoslut världen över. Hon råkade vara inskriven på psyket i detta fall.
Citera
2018-06-03, 21:40
  #29
Medlem
Vart jobbar derras chef idag o varför stoppade ingen det måste vara anmälningsplikt
Citera
2018-07-26, 13:44
  #30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Torrlagd
Vart jobbar derras chef idag o varför stoppade ingen det måste vara anmälningsplikt

Personalen förnekade att något hänt, man sopade allt under mattan. De enda som över huvud taget erkänt att det inträffat är enligt dokumentären enhetscheferna, men de sitter inte ens i samma byggnad utan centralt och är väl ”aldrig” ute på plats.

IVO köpte avdelningens förslag på förändring (förbättrade rutiner vid anställning och tydligare värdegrundsdokument) och riktade inte ens kritik mot avdelningen. Så alla utom Adrian fick jobba kvar och jag är rätt säker på att man inte ändrat några som helst rutiner. Vägrar man se de mönster som finns så har man ju ingen direkt anledning att arbeta för en förändring...

Att både Denise och Sara så småningom, efter dokumentären, fick ersättning från PAtientförsäkringen beror säkerligen på att det blev obekvämt i och med publiceringen.

Systemet är sjukt! Och faktumet att skötarna inte ens har någon form av licens el dyl som kan dras in är helt absurt. Det går inte att hindra dem från att ta ett nytt liknande jobb någon annanstans. Nu när det är sådan personalbrist och manliga skötare med erfarenhet är eftertraktade är det väl ingen som ens lyfter på ögonbrynet över att det finns ett konstigt hål i CV:t eller att det saknas referenser.
__________________
Senast redigerad av sarutida 2018-07-26 kl. 13:46. Anledning: Felstavning
Citera
2018-08-06, 00:25
  #31
Medlem
Ha4kioskvaltareJs avatar
Det var en sydamerikansk Gigolo som var väldigt poppis bland patienttjejerna. Han blev så småningom tillsammans med en tjej han hade suttit extravak på och jag tror det gick rätt den gången att han sa upp sig och fortsatte att vara i sitt förhållande.

Dock finns det såna job lite utspritt i Stockholmstrakten men det är samtidigt en liten värld där många känner många iom att det är vanligt att man ambulerar mellan de här olika inrättningarna. Så de som tråden handlar om kan ha börjat om på något annat ställe i Stockholmstrakten för varje avdelning har sin chefssjuksköterska i samråd med ofta minst två fasta läkare på varje avdelning.

Utifall de missar att kolla eller ser genom fingrarna med en sak som de kanske vet om men låtsas att de inte gör det. Tror alltså förövarna skulle kunna träffa på sina offer om de inte blivit så pass friska att de slutat att återkomma till dessa avdelningar. Vissa som jobbar där nu för tiden är för upptagna med mobilsurfande som inte skulle vara okej på så många andra arbetsplatser.

Vissa som arbetar som skötare där är minst sagt lite speciella. Jobbar inte där längre.
Citera
2018-08-06, 17:55
  #32
Medlem
-Emmanuels avatar
Det hela är avskyvärt och straffet ett skämt men jag fattar inte varför BO hägns ut med namn.
Vad tänker du med?
Citera
2018-08-06, 19:12
  #33
Avstängd
karlduschs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dragonfly08
Är hon snygg då? I övrigt så har hon gett sitt samtycke och sonika ångrat sig i efterhand. Slynor i ett nötskal.
Sker varje veckoslut världen över. Hon råkade vara inskriven på psyket i detta fall.

Jo, när man är inskriven på psyket är man ju oftast helt i tillståndet att kunna fatta egna beslut.
Citera
2019-04-04, 10:03
  #34
Medlem
Kvinnan "Denise" ska få två miljoner i skadestånd o livränta 270k per år.!!....
"Grattis"
hur gick det med de andra? Rimligtvis borde de få samma...
Citera
2019-05-06, 20:08
  #35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Kvinnan "Denise" ska få två miljoner i skadestånd o livränta 270k per år.!!....
"Grattis"
hur gick det med de andra? Rimligtvis borde de få samma...

Tror de skulle vara tvungna att göra samma "resa" som "Denise" i rätten, dvs slåss civilrättsligt mot landstinget. Det har tagit många år och säkert varit oerhört plågsamt. Dessutom dyrt och helt utan garantier. Och förlorar man måste man ju betala motpartens rättegångskostnader. Hade jag aldrig vågat.

Det är fantastiskt att hon vann! Och jag önskar att de andra drabbade hade kunnat få del av den makalösa utgången, men i de övriga fallen har vården ju inte ens erkänt att det har hänt...
Citera
2019-05-08, 10:53
  #36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sarutida
Tror de skulle vara tvungna att göra samma "resa" som "Denise" i rätten, dvs slåss civilrättsligt mot landstinget. Det har tagit många år och säkert varit oerhört plågsamt. Dessutom dyrt och helt utan garantier. Och förlorar man måste man ju betala motpartens rättegångskostnader. Hade jag aldrig vågat.

Det är fantastiskt att hon vann! Och jag önskar att de andra drabbade hade kunnat få del av den makalösa utgången, men i de övriga fallen har vården ju inte ens erkänt att det har hänt...

Tyvärr tror jag det är en klassfråga. Denise var ju universitetsutbildad med bra yrke. Kunde prata för sig. Dessutom från USA. Medleklassliv med man, villa o barn.. När det är en annan sorts kvinna som blir utsatty, tex. låg klass, inte bra språk, ensamstående etc. då tror jag det är svårare att få såna här skadestånd. Tyvärr är samhället så, finns undantag dock! Däremot tycker ja synd om både barnen o mannen som verkar fått dra ett tungt lass. hon fick väl utmattningsdepression i början, därför hon kom på psyk? Undrar hur barnen fått växa upp? Bra med skadestånd, men av nån anledning är de alltid de starkaste som får dessa.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback