Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-10-24, 14:26
  #61
Medlem
Pripps3.5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heltklartrubbat
Känner för dig asså, inte roligt alls om ni har haft en relation sen innan

Punkt 1: Pga detta kan det bli lite mer oklart i nedan punkter, än om det hade varit en random.

Punkt 2: Då han har gjort fel, brukar människor oftast skämmas när man poängterar det lite snygg. En konfrontation kort o gott.

Punkt 3: Har har du då problem, med tanke på att du egentligen (oavsett ögonmått) inte har en aning om hur mkt du får.

Punkt 4: Jag förstår att man gör detta, har haft liknande situationer då man vill göra en "tjänst" för deras snälla "arbete". Men som han araben i snabba cash sa: Alla är horungar i denna branchen.
Och sålänge pengar finns med så kommer alla vara horungar

Ditt råd är alltså att dumpa honom och stå utan röka?
Citera
2014-10-24, 14:31
  #62
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Ditt råd är alltså att dumpa honom och stå utan röka?

För nu, om han garvade dig i facet efter visat missnöje.

Du kan inte fråga runt lite diskret med arbetskollegor som är runt 20 års åldern?
Om du har några.

Jag själv hade nog försökt odla lite själv, bra projekt som håller en upptagen samt att det är väldigt givande när du är färdig med allt.
Ungefär som att gå till gymmet.

Annars är alternativet att ta bilen ner till Köpenhamn en kväll och köpa en 100kaka för 5000DKK.
Stoppa den i kallingarna o be till gud.

Då kan tillomed du få en slant för arbetet på att beckna till dina närmare vänner, om du inte torskar.
__________________
Senast redigerad av heltklartrubbat 2014-10-24 kl. 14:37.
Citera
2014-10-24, 14:46
  #63
Medlem
Pripps3.5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heltklartrubbat
För nu, om han garvade dig i facet efter visat missnöje.

Du kan inte fråga runt lite diskret med arbetskollegor som är runt 20 års åldern?
Om du har några.

Jag själv hade nog försökt odla lite själv, bra projekt som håller en upptagen samt att det är väldigt givande när du är färdig med allt.
Ungefär som att gå till gymmet.

Annars är alternativet att ta bilen ner till Köpenhamn en kväll och köpa en 100kaka för 5000DKK.
Stoppa den i kallingarna o be till gud.

Då kan tillomed du få en slant för arbetet på att beckna till dina närmare vänner, om du inte torskar.

Jag är en försiktig general.
Slutade när ungarna kom, och började igen så smått nu när sista ungen knappt är hemma och de andra är utflugna.

Haha, kommer ihåg när man köpte fågelfrö och odlade hampafrön. Totalt meningslöst, men fina växter.

Nä du, jag vill röka mina små jollar på helgen istället för att dricka alkohol vilket inte är bra för mig.
Men det får man ju inte, för farbror polisen.
Dessutom är cannabis bra för både min migrän, huvudtremor samt årstidsdepp.

Men nu får jag stå ut med allt ovanstående PLUS en usel ekonomi pga. en sniken langare som tar mer än hälften i "hämtavgift".

Tack för ditt stöd, dock.
Citera
2014-10-24, 14:52
  #64
Medlem
Fan vad jobbigt många verkar ha det!
Lider med er men det behöver inte vara såhär.

Mitt tips är att sätt igång själv om det är möjligt.
Enkelt, billigt och bra resultat. Även som nybörjare om du köper "säkra" väl testade strains.
Sen är det förbaskat roligt med men det tar en del tid.

Slår alla kranar, det är ett som är säkert.
Citera
2014-10-24, 16:08
  #65
Medlem
Pripps3.5s avatar
Idag blir det inget röka
Inte ens min snåla kran svarar nu.
Trots att jag var beredd att lägga en röding på den snåle fans leverans.

Nåja, det är väl min lott här i livet.
Tur i kärlek men åt h-vete med allt annat.
Får väl dricka mina trötta pripps och ta en propavan och gå och lägga mig.
High Life.

Tack för det regeringen!

Så Som svar på ts, vi försöker, trots motgångar, men lyckas inte alltid.
Citera
2014-10-24, 21:16
  #66
Medlem
Sleepyoh22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Idag blir det inget röka
Inte ens min snåla kran svarar nu.
Trots att jag var beredd att lägga en röding på den snåle fans leverans.

Nåja, det är väl min lott här i livet.
Tur i kärlek men åt h-vete med allt annat.
Får väl dricka mina trötta pripps och ta en propavan och gå och lägga mig.
High Life.

Tack för det regeringen!

Så Som svar på ts, vi försöker, trots motgångar, men lyckas inte alltid.

Inte ens den bäste lyckas jämt, ibland är alla upptagna och ingen svarar, världen är stor, hemsk och mörk, ingen vill sälja brajj. Man famlar fram i mörkret och köper några öl för att överleva natten.. Well.

Nästa dag får man bege sig ut och införskaffa sig lite röka. Ett hett tips är att fråga dina lokala torg alkoholister, dessa känner säkerligen någon som röker brajj, om dom nu själva inte gör det, vilket dom troligtvis gör. Speciellt dom lite äldre 40+. Nu rekommenderar jag dig inte att göra detta i dina egna kvarter, inte så roligt om grannarna går förbi när man pratar med a-lagare. Men om du vill vara säker på att scora röka och inte vill träffa invandrar ungdomar, så köper man 4-5 öl, går till a-lagarna, bjuder på några öl (Du måste givetvis dricka en själv, du vill smälta in, sätt dig gärna ner om det är möjligt och du har modet till det, och drick lite långsamt) Sedan frågar du rakt ut.. Är det någon som kan sälja lite brajj??

Det är _nästan_ ett vattentätt tips. Speciellt om du erbjuder att dela med dig av en liten bit röka för deras hjälp (Du har dessutom bjudit på öl nyss) Och dessa ''äldre'' filurer som suttit och supit i 20år+ fixar alltid bra röka.. Inte vill en fattig alkis betala dåliga pengar för kefft röka? Nej nej, dom har bott på samma bänk i 10-15 år och vet var dom får bra grejer.

Citera
2014-10-24, 21:21
  #67
Medlem
IIIDraculs avatar
Vänner, alltid många som har på sig. Är aldrig nåt problem.
Citera
2014-10-24, 22:24
  #68
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IIIDracul
Vänner, alltid många som har på sig. Är aldrig nåt problem.

+1 våga fråga är viktigt. Det är överallt. Alla kretsar.
Citera
2014-10-24, 22:39
  #69
Medlem
köper på flugsvamp ha det gött och pöss på dig
Citera
2014-10-24, 23:21
  #70
Medlem
IIIDraculs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heltklartrubbat
+1 våga fråga är viktigt. Det är överallt. Alla kretsar.

Frågar inte vem som helst dock, frågar bara de jag litar på och de har alltid.
Citera
2014-10-25, 01:28
  #71
Medlem
Majewskis avatar
Brukar dra hem till kranen/polarn och röka sen köpa en 5a innan man drar hemåt.
Citera
2014-10-25, 02:06
  #72
Medlem
heroinhetss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrilladHundvalp
Ringer min granne och frågar om han är hemma.

Svarar han "aa brorsan" så bestämmer vi att mötas vid busshållsplatsen. Han hälsar på mig, han ger mig redlinepåsen med weed, jag kollar och luktar lite, säger vad jag tycker, ser bagen okej ut ger jag honom en röding, vi snackar lite i några minuter, skakar hand och går åt olika håll.

Puss

Jag fattar inte... vafan möter du han på busshållplatsen för? är gött stekt, men fattar inte logiken.

Grannen.

Sjukt drygt om ni skulle mötas i trappen när ni ska gå ner till busshållplatsen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback