Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-10-17, 21:59
  #1
Medlem
Hegamons avatar
Finansminister Andersson påstår det är "tomt i ladorna". Hon sägs också bedriva "fearless leadership". Det är ett psykopatdrag som fungerar som ett tveäggat svärd, dvs personen framstår paradoxalt som charmig men är också elak. George W Bush hade samma karaktärsdrag. Utifrån dessa personlighetsdrag, vad kan vi förvänta oss av vår framtida finansminister Magdalena Andersson?
Citera
2014-10-17, 22:22
  #2
Medlem
FidelKastrerads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Finansminister Andersson påstår det är "tomt i ladorna". Hon sägs också bedriva "fearless leadership". Det är ett psykopatdrag som fungerar som ett tveäggat svärd, dvs personen framstår paradoxalt som charmig men är också elak. George W Bush hade samma karaktärsdrag. Utifrån dessa personlighetsdrag, vad kan vi förvänta oss av vår framtida finansminister Magdalena Andersson?

att hon kommer köra sverige i botten
Citera
2014-10-17, 22:25
  #3
Medlem
D.Drogbas avatar
Att hon aldrig någonsin kommer vara ENS 1/10 av vad Anders Borg va :/
Citera
2014-10-17, 23:22
  #4
Medlem
Hon känns mer och mer otrevligt ju längre tiden går. Från början hade man ju lite hopp(för 1 år sedan) sedan blev det snabbt värre, i debatter etc.

Nu i regeringen så negativblommar hon ut. Detta kommer inte bli bra. Inte alls. Ljuger och tror vi ska gå på det . Tomt i ladorna och sedan en obegripligt försök till förklaring att det måste vara tomt när det är hål i ladan. ??? (Eller ngt liknade) sen ser det som hon åldrats 10 år på 1 år. (se gamla bilder)
Citera
2014-10-17, 23:31
  #5
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrolletPlit
Tomt i ladorna och sedan en obegripligt försök till förklaring att det måste vara tomt när det är hål i ladan. ??? (Eller ngt liknade) sen ser det som hon åldrats 10 år på 1 år. (se gamla bilder)

Jag säger det
__________________
Senast redigerad av Hegamon 2014-10-17 kl. 23:35.
Citera
2014-10-18, 00:18
  #6
Medlem
AlwaysAllIns avatar
Fördelar: Helt djävla okej ben hos Skavlan ikväll. Snyggt med nylonet som definitivt hjälpte till att skapa riktigt snygga ben.

Nackdelar: En riktigt usel politiker som redan har gjort bort sig grundligt i sin iver att öka skatteintäkterna för att kunna bedriva MP:s djävla vansinniga mångkulturpolitik som kostar runt 500 miljarder om året, det om man räknar in alla kostnader och inte bara det begränsade antalet poster som Tullberg redovisar i sin bok.

Stackars djävla Sverige med dessa lallande PK-ister och mångkulturidioter överallt.
Citera
2014-10-18, 02:14
  #7
Medlem
Lobengulas avatar
Magdalena Andersson må vara en trevlig och charmig person, det betvivlar jag inte.

Men som finansminister så är det en katastrof. Hon är outbildad och oerfaren. Hon börjar sin karriär med floskler och ursäkter. Hon har ingen tydlig rak plan för den politik som hon vill föra. Sedan kan hon visa upp sitt muppiga leende i media och ha noll koll på verkligheten.

Fan nu får jag väl Aschberg på mig för näthat

Men det är inget hat. Det är en genuin oro för hennes kompetens. Som person så är hon säkerligen charmig och på annat sätt perfekt. Som finansminister har jag mina tvivel.
Citera
2014-10-18, 02:28
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lobengula
Magdalena Andersson må vara en trevlig och charmig person, det betvivlar jag inte.

Men som finansminister så är det en katastrof. Hon är outbildad och oerfaren. Hon börjar sin karriär med floskler och ursäkter. Hon har ingen tydlig rak plan för den politik som hon vill föra. Sedan kan hon visa upp sitt muppiga leende i media och ha noll koll på verkligheten.

Fan nu får jag väl Aschberg på mig för näthat

Men det är inget hat. Det är en genuin oro för hennes kompetens. Som person så är hon säkerligen charmig och på annat sätt perfekt. Som finansminister har jag mina tvivel.

jag kan tänka mig att hon är trevlig person hon verkar ha varit en festpingla tidigare, däremot så undrar jag hur hon kan typ på sin första dag på jobbet säga "finns inga pengar" funkar inte ger ju inte högre förtroende för S, folk börjar ju undra vem dem har tillsatt.

Jag tror det var samma dag det även höjde bidragen till hamas med 70 miljoner vilket inte klingar så bra
Citera
2014-10-18, 03:30
  #9
Medlem
Hon har nog ett antal springnotor på sitt samvete så Svärjes finanser vilar i trygga händer. Dessutom så ser hon billig ut!
Citera
2014-10-18, 08:13
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lobengula

Men som finansminister så är det en katastrof. Hon är outbildad och oerfaren.

Men det är inget hat. Det är en genuin oro för hennes kompetens. Som person så är hon säkerligen charmig och på annat sätt perfekt. Som finansminister har jag mina tvivel.

På vilket sätt är hon outbildad och oerfaren?? Hon är förmodligen en av våra skarpaste politiker.''

Andersson avlade ekonomexamen vid Handelshögskolan i Stockholm 1992 och erhöll titeln civilekonom. Hon var doktorand i nationalekonomi vid högskolan 1992–1995 (ej avslutad). Hon har även studerat vid Harvard University i USA och vid Institutet för avancerade studier i Wien[1].


Andersson var politisk sakkunnig 1996–1998, planeringschef i statsrådsberedningen 1998–2004 och statssekreterare i finansdepartementet 2004–2006. Under åren 2005–2009 var hon styrelseledamot i den socialdemokratiska tankesmedjan Policy Network.

Under åren 2007–2009 var hon rådgivare till ordföranden för Socialdemokraterna Mona Sahlin. 2009–2012 var hon överdirektör vid Skatteverket. Från och med 3 oktober 2014 tillträdde Magdalena Andersson som Sveriges finansminister.


Dessutom har hon för avsikt att ta itu med arbetslösheten på allvar och det är nödvändigt.
Citera
2014-10-18, 08:30
  #11
Medlem
Favoritgame, håller med dig. Formellt sett är hon bättre utbildad än Borg faktiskt, även om hon saknar hans erfarenhet från den privata sektorn.

Citat:
Ursprungligen postat av TrolletPlit
Hon känns mer och mer otrevligt ju längre tiden går. Från början hade man ju lite hopp(för 1 år sedan) sedan blev det snabbt värre, i debatter etc.

Nu i regeringen så negativblommar hon ut. Detta kommer inte bli bra. Inte alls. Ljuger och tror vi ska gå på det . Tomt i ladorna och sedan en obegripligt försök till förklaring att det måste vara tomt när det är hål i ladan. ??? (Eller ngt liknade) sen ser det som hon åldrats 10 år på 1 år. (se gamla bilder)

Utan att hålla med dig i övrigt så har jag också noterat det där sista! Fasiken alltså, vad mycket fräschare hon såg ut för två år sen när hon blev ekonomisk talesperson för S. Vet att det är lite ytligt att fokusera på detta, men vad hände? Blev offentligheten för mycket?
Citera
2014-10-18, 08:43
  #12
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Finansminister Andersson påstår det är "tomt i ladorna". Hon sägs också bedriva "fearless leadership". Det är ett psykopatdrag som fungerar som ett tveäggat svärd, dvs personen framstår paradoxalt som charmig men är också elak. George W Bush hade samma karaktärsdrag. Utifrån dessa personlighetsdrag, vad kan vi förvänta oss av vår framtida finansminister Magdalena Andersson?

Du är alldeles för tidigt ute att bedöma vad som gömmer sig under den polerade ytan. Hon kör ju bara med vanligt politisk rävspel, -"vi kom till det avdukade bordet, ja bordet var borta"! tillägget att bordet var borta är lite nytt faktiskt, men det hör också till spelet att spetsa till det ännu lite mer.

Påståendet från motståndarna om att -"ni kommer till det dukade bordet"! Det är också standardpropaganda.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback