Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-27, 18:57
  #109
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Sirartuur
Det blir inget med detta förslag. Annars skulle vi hört något.


Du får skrapa vaxet ur öronen, nu blir det rökförbud

http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=6919627
Citera
2018-04-05, 01:17
  #110
Medlem
oshin.cantwells avatar
Utom när det är fotbollspremiär eller? https://www.youtube.com/watch?v=_gNAnjExIKM

Citera
2018-06-08, 14:46
  #111
Medlem
flummares avatar
Att tvinga in folk som slutat röka i rökrum är något av det sämsta man kan göra för folkhälsan. Om man inte vill att folk ska börja röka igen. De som slutat röka är ofta de som är mest emot rökning. Låt vapeare/e-cigganvändare vara ifred och fortsätta vara rökfria.
Citera
2018-12-06, 20:20
  #112
Medlem
Då har förslaget gått igenom. Från och med 1 juli 2019 är det färdigrökt på uteservingar etc.

Jag som endast feströker och detta kanske 8 kvällar/år tycker det är ett tråkigt beslut men det är såklart egoistiskt från min sida att tänka så.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...ingar-i-sommar
Citera
2018-12-06, 21:29
  #113
Medlem
Fickludds avatar
Ingen kommer att sluta röka på grund av detta beslut. Dock kommer rökarna att ställa sig på trottoaren, just utanför uteserveringen, och då lär väl förbipasserande besväras än mer.
Citera
2018-12-07, 09:49
  #114
Medlem
ColaKexs avatar
Underbart! Äntligen slipper man den vidriga stanken av cigarettrök när man vill dricka bärs på uteserveringar.
Citera
2018-12-07, 09:56
  #115
Medlem
hippilis avatar
Kan det bli så att dom inte får röka på balkonger och utanför kiosker åxå? Det är lika störande lukt där åxå
Citera
2018-12-07, 10:41
  #116
Medlem
Inkommers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Kan det bli så att dom inte får röka på balkonger och utanför kiosker åxå? Det är lika störande lukt där åxå
Det går nog inte. Folk kommer fortfarande röka vid busshållplatser och perronger. Man får ändå inget straff för att röka där. Det är bara "förbjudet".
Citera
2018-12-07, 11:09
  #117
Medlem
Stygotiuss avatar
Hur fan kan man leva i samhället om man är så störd av rök utomhus, på uteserveringar att man vill lagstifta bort det? Ofattbart. Är man för sådant här är man den typen av människa som skulle rösta på en Hitlertyp med diktatoriska ambitioner, bara Hitlertypens antidemokratiska åsikter ligger i linje med sina egna.

Jag har aldrig rökt och röker inte, men detta är ju verkligen ett lågvattenmärke. Påhejat av vidriga frihetshatare som anser att staten med hot om våld ska lagstifta bort alla små störningsmoment, utan att se konsekvenserna av den typen av idiotiskt handlande.
Citera
2018-12-07, 20:47
  #118
Medlem
Helt sjukt att man ska inskränka friheten ännu mer i detta överförmyndarsamhälle. Jag slutade röka för ett tag sen men inte f*n tycker jag att det ska vara otillåtet att röka på en uteservering. Hade så klart föredragit om folk rökte cannabis eller e-cigg som inte luktar skit men detta beslut är riktigt idiotiskt. Om man ska gå runt och inskränka varenda liten grej i samhället så kommer det bara att sluta med ett bittert och tråkigt land. Läste dessutom att dom vill förbjuda e-cigg på uteserveringar vilket känns helt korkat med tanke på hur lite det skulle kunna störa någon. Man blir mörkrädd när man ser inskränkningar i friheten och att vi måste lagstifta om varenda liten grej. Pinsamt beslut. Pinsam riksdag. Pinsamt!
Citera
2018-12-07, 21:15
  #119
Medlem
Mr.Nesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ripprapp
Helt sjukt att man ska inskränka friheten ännu mer i detta överförmyndarsamhälle. Jag slutade röka för ett tag sen men inte f*n tycker jag att det ska vara otillåtet att röka på en uteservering. Hade så klart föredragit om folk rökte cannabis eller e-cigg som inte luktar skit men detta beslut är riktigt idiotiskt. Om man ska gå runt och inskränka varenda liten grej i samhället så kommer det bara att sluta med ett bittert och tråkigt land. Läste dessutom att dom vill förbjuda e-cigg på uteserveringar vilket känns helt korkat med tanke på hur lite det skulle kunna störa någon. Man blir mörkrädd när man ser inskränkningar i friheten och att vi måste lagstifta om varenda liten grej. Pinsamt beslut. Pinsam riksdag. Pinsamt!
Det gäller e-cigg också, vilket är perfekt! Den äckliga röken är nästan värre än den från vanliga cigaretter.

Detta är skönt, ska bli skönt att slippa äckliga rökare på uteserveringar nästa sommar
Citera
2018-12-11, 21:56
  #120
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stygotius
Hur fan kan man leva i samhället om man är så störd av rök utomhus, på uteserveringar att man vill lagstifta bort det? Ofattbart. Är man för sådant här är man den typen av människa som skulle rösta på en Hitlertyp med diktatoriska ambitioner, bara Hitlertypens antidemokratiska åsikter ligger i linje med sina egna.

Jag har aldrig rökt och röker inte, men detta är ju verkligen ett lågvattenmärke. Påhejat av vidriga frihetshatare som anser att staten med hot om våld ska lagstifta bort alla små störningsmoment, utan att se konsekvenserna av den typen av idiotiskt handlande.

för att det stinker bajs kanske ditt flarne ? sen dödar rökning också rätt mycket.... jag tycker det är helt rätt, bara wt-människor som röker idag och betalar för det dessutom..

rökare är bland dom mest korkade människor som finns ständigt kränkta visst.. jävla muppar är ni allihop..
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback