Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-01-24, 19:34
  #361
Medlem
-Emmanuels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Enligt min åsikt bör man förbjuda all form av jakt.

Först och främst är nöjesjakten totalt avskyvärd, att döda djur för nöjes skull eller för kött eller päls är fullständigt vidrigt år 2014.

Att jaga för att hålla nere bestånden av vilda djur är också fel, det är inget människan ska påverka, det sköter naturen bäst på egen hand.

Att bestånden skulle öka avsevärt är helt klart, skogar och fält skulle vara fyllda av vackra vilda djur.

Den som anser sig ha problem med vargattacker på tamdjur, eller vildsvin som bökar i rabatten etc får helt enkelt skydda sina tamdjur och tomt osv med staket eller liknande hinder som inte kan skada dom vilda djuren.

Viltstängsel längs med vägarna bör byggas ut pga ökad viltrisk.

Jag kan bara se fördelar med ett totalt jaktförbud, varför är detta inget som diskuteras mer?

Vad är era åsikter om detta?
Min åsikt är att detta är trams. Köttindustrin är avskyvärd. Där kan vi tala om behov av förbud mot hantering av djur. Viltjakt är inte alls grym i jämförelse och utförs inte enbart av nöje. Kanske vill folk ha nyttigare kött på bordet med.
Citera
2017-03-03, 02:05
  #362
Medlem
Förbjuda all form av jakt ?

Snacka om att leva i sin egen drömvärld.
Väx upp och kom ut i verkligheten.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback