Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-02-28, 20:22
  #241
Medlem
Goldmanns avatar
Hade blivit en jävla massa älgar.
Det är ingen skillnad på att döda grisar i ett slakteri och en älg i skogen. Jo det är det faktiskt. Älgen har haft det mkt bättre.
Citera
2015-02-28, 21:29
  #242
Medlem
hogerspokets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldmann
Hade blivit en jävla massa älgar.
Det är ingen skillnad på att döda grisar i ett slakteri och en älg i skogen. Jo det är det faktiskt. Älgen har haft det mkt bättre.

Och så är ju älgen mycket godare (och nyttigare) än fabriksgrisar.
Citera
2015-03-01, 22:33
  #243
Medlem
KnockeSmockes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaalle123
Vad har dom fått den rättigheten ifrån? Det är väl en rättighet som människorna har tagit sig över djuren?
Vilken konstig fråga. "Dom" har fått rättigheten från samma håll som din rättighet att köpa en villatomt och odla en morot eller lite bladpersilja på (och din rätt att påkalla polishjälp i fall att nån galning bryter sig in och påstår att morötter inte kan ätas då dom också faktiskt har ett liv, eller att du är ond för bladpersilja minsann är djävulens bländverk).
Citera
2015-03-02, 03:16
  #244
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnockeSmocke
Vilken konstig fråga. "Dom" har fått rättigheten från samma håll som din rättighet att köpa en villatomt och odla en morot eller lite bladpersilja på (och din rätt att påkalla polishjälp i fall att nån galning bryter sig in och påstår att morötter inte kan ätas då dom också faktiskt har ett liv, eller att du är ond för bladpersilja minsann är djävulens bländverk).

Jag tror du försöker slå rekord på att skriva dåliga inlägg...
Citera
2015-03-02, 08:11
  #245
Medlem
ekerilars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaalle123
Jag tror du försöker slå rekord på att skriva dåliga inlägg...


KnockeSmocke har ju helt rätt vad gäller första delen av inlägget. Det som står inom parentes är för att tydliggöra hur du själv argumenterar.
Så något dåligt inlägg var det inte.
Citera
2015-03-06, 02:22
  #246
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ekerilar
KnockeSmocke har ju helt rätt vad gäller första delen av inlägget. Det som står inom parentes är för att tydliggöra hur du själv argumenterar.
Så något dåligt inlägg var det inte.

Jag tycker inte jag har argumenterat på något felaktigt sätt här.
Citera
2015-03-06, 09:08
  #247
Medlem
hogerspokets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaalle123
Jag tycker inte jag har argumenterat på något felaktigt sätt här.

Nä. Kan så vara. Men, då du tror att du kan överleva i Sverige på att odla 800 kvm mark så är du ju uppenbart slut-i-hövve. Så det är ju inte särskilt förvånande.

Faktiskt.
Citera
2015-03-06, 11:49
  #248
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hogerspoket
Nä. Kan så vara. Men, då du tror att du kan överleva i Sverige på att odla 800 kvm mark så är du ju uppenbart slut-i-hövve. Så det är ju inte särskilt förvånande.

Faktiskt.


jag har bara skrivit att jag läst någonstans att 800 kvm odlingsmark ska kunna räcka till för att odla allt vad en vegoterian behöver i ett år.
Citera
2015-03-06, 12:06
  #249
Medlem
Draedons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaalle123
jag har bara skrivit att jag läst någonstans att 800 kvm odlingsmark ska kunna räcka till för att odla allt vad en vegoterian behöver i ett år.

Vore kul med någon källa. Det låter väldigt lite.
Citera
2015-03-06, 12:07
  #250
Medlem
Viltolyckorna i västra Sverige ökar dramatiskt. Det förklaras med att bilisterna är mer benägna att anmäla olyckorna. Gjorde dom inte det innan? Hur fick dom då ersättning från vagnskadeförsäkringen? En faktor i sammanhanget torde vara att viltstammarna har ökat kraftigt, bl a på grund av för liten avskjutning. Min egen slutsats: öka jakttrycket på älg, rådjur och vildsvin.

http://www.gp.se/nyheter/vastsverige...med-42-procent
Citera
2015-03-06, 12:43
  #251
Medlem
Zaedrewss avatar
Min åsikt är att folk behöver lära sig mer om jakt och fiske. Det är rätt skrämmande att vi som land är det minst självförsörjande landet i hela europa. Vid en eventuellt kris ska alla leva på blåbär?

Vad gäller djurskydd och den aspekten om djurens väl så att en jägare fäller en älg i det vilda är mer rätt mot djuret än att den blir avlivat i en lada utan att någonsin fått vara i det vilda.
Citera
2015-03-06, 12:51
  #252
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Min åsikt är att folk behöver lära sig mer om jakt och fiske. Det är rätt skrämmande att vi som land är det minst självförsörjande landet i hela europa. Vid en eventuellt kris ska alla leva på blåbär?

Vad gäller djurskydd och den aspekten om djurens väl så att en jägare fäller en älg i det vilda är mer rätt mot djuret än att den blir avlivat i en lada utan att någonsin fått vara i det vilda.


Hörde häromdagen på nyheterna i tv att Sverige närmar sig låga 40 procent i självförsörjningsgrad, medan t ex Finland ligger kring 80 procent. Stängs gränserna i ett krisläge blir det att dra åt svångremmen rejält, och kanske till slut koka och äta upp den för att överleva.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback