Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-12-02, 22:43
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av massiveinvasion
Hela inre Afrika är oexploaterat. CAR, Kongo, DR Kongo, Uganda.
I hela detta område råder det oroligheter nu och tidigare. Och att försöka ta sig runt där är svårt, farligt och mycket dyrt.

Uganda? What? Det är ju ett av de mer besöka länderna i Afrika - hur tänkte du där? Du träffar ju kompanier av 20-åriga backpackers som "gör" bergsgorillorna, Victoriasjön och Jinja där. Backpackers överallt på Blue Mango och Red Chili för några år sen, filmkvällar och biljard med öl osv.

Ekvatorialguinea är mitt svar, fast det är ju inget turistland såklart. När blir ett land så sällanbesökt av turister - men fortfarande har status som ett turistland? Gabon då kanske? Ett stabilt land med nationalparker som drar en del naturnördar.
Citera
2015-12-29, 20:03
  #14
Medlem
Jag har varit mycket i Afrika, jag säger Rio Muni. Nu är det länge sen jag var där men gissar att det inte hänt mycket.
Citera
2016-01-04, 20:50
  #15
Medlem
LilithSkovdes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rusellpeters
Jag har varit mycket i Afrika, jag säger Rio Muni. Nu är det länge sen jag var där men gissar att det inte hänt mycket.

Kan du berätta mer om Rio Muni?
Citera
2019-11-07, 04:37
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lobengula
Mest oexploaterade turistlandet?

Av de länder jag besökt så är det Malawi. Att som vit gå omkring i Blantyre är en exotisk upplevelse. Visst runt Malawisjön så finns det en del turister men det är backpackers och enkla boenden.

True... Blantyre Nice..
Citera
2019-11-10, 15:34
  #17
Medlem
Eritrea, Chad, Sydsudan och CAR är en uppställning jag inte skäms för.

Zambia, som någon påstod, är långt ifrån oexploaterat. Zambia är ett stabilt sydafrikanskt land (med en ganska stor vit befolkning) men framförallt har de en enorm kopparreserv vilket gör att alla stora internationella gruvföretag finns på plats så att man stöter på kineser, indier och vitingar i varenda avkrok av landet. Safarimöjligheterna är bland de bästa på kontinenten också så turister är heller inget exotiskt att stöta på
Citera
2019-11-27, 07:52
  #18
Medlem
Vet någon läsare här hur det är att resa runt malavisjön?
Citera
2019-11-29, 20:45
  #19
Medlem
mohnomishes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godmodig
Vet någon läsare här hur det är att resa runt malavisjön?

Hur menar du? Jag har rest runt de södra delarna av Malawisjön vid ett par tillfällen och det har gått alldeles utmärkt. Första gången, för 20 år sen när jag inte var så stadd vid kassa, reste jag som lokalbefolkningen gör: med minibussar och på lastbilsflak. Senaste gången, nu i augusti, i egen bil. Det är naturligtvis bekvämare men inte lika stor upplevelse. Ett häftigare alternativ är färjan Ilala som tuffar runt sjön då och då. Får kanske bli den nästa gång.
Citera
2019-12-02, 07:32
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mohnomishe
Hur menar du? Jag har rest runt de södra delarna av Malawisjön vid ett par tillfällen och det har gått alldeles utmärkt. Första gången, för 20 år sen när jag inte var så stadd vid kassa, reste jag som lokalbefolkningen gör: med minibussar och på lastbilsflak. Senaste gången, nu i augusti, i egen bil. Det är naturligtvis bekvämare men inte lika stor upplevelse. Ett häftigare alternativ är färjan Ilala som tuffar runt sjön då och då. Får kanske bli den nästa gång.


TACK för intressant svar. Låter oerhört häftigt! Avis på dig som redan gjort några resor.
Citera
  • 1
  • 2
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2461037

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback