Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 7
  • 8
2014-10-25, 17:34
  #85
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av VonFanderblad
Du har med andra ord fel.

Är du inte läskunnig? Eller driver du?

Edit: Vem fan slänger ut ett par meningar som bevis utan källa?
__________________
Senast redigerad av Illsuionist 2014-10-25 kl. 17:46.
Citera
2014-10-25, 20:20
  #86
Medlem
VonFanderblads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illsuionist
Är du inte läskunnig? Eller driver du?

Edit: Vem fan slänger ut ett par meningar som bevis utan källa?
Det är rena ordboksdefinitioner och behöver med andra ord inte några källor din jäkla pajas. Gå klart gymnasiet, sen kan du kanske diskutera med vuxna. Att du inte förstår varför du har fel avslöjar bara din brist på bildning.
__________________
Senast redigerad av VonFanderblad 2014-10-25 kl. 20:27.
Citera
2014-10-26, 02:03
  #87
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av VonFanderblad
Det är rena ordboksdefinitioner och behöver med andra ord inte några källor din jäkla pajas. Gå klart gymnasiet, sen kan du kanske diskutera med vuxna. Att du inte förstår varför du har fel avslöjar bara din brist på bildning.

Vet du skillnader mellan ordböcker? Nej, det vet du inte, eftersom du fortfarande pluggar på komvux. Du tror att alla är identiska, då kan du ju fråga dig varför det finns flera. Nej, så långt tänker inte du, det ser man på ditt användarnamn, "VonFanderblad". Haha, jag garvar ihjäl mig snart.

Vad är din poäng ens? Vad motsätter du dig? Du kan inte slänga ut slumpmässigt valda meningar och säga att jag har fel. Jag ser ju i din historik att du uppenbarligen besitter ett antal grövre diagnoser, som gör att jag får överväga om du ens är värd att ödsla tid på, eftersom du inte ens kan formulera korrekta meningar och argument.
__________________
Senast redigerad av Illsuionist 2014-10-26 kl. 02:07.
Citera
2014-10-26, 03:15
  #88
Medlem
Ree81s avatar
Homosexuella borde behandlas jämlikt. Det enda intresse det finns i att prata om homosexualitet är spekulation om dess uppkomst och eventuella syfte. Och då bara i vetenskapligt syfte, för att veta mer. Allt prat om vad som är "normalt" och "naturligt" är kontraproduktiva. Helt irrelevanta och ovetenskapliga argument, som andra redan påstått.

Pedofili går att jämföra med homosexualitet, men det är respektlöst, och det bara är personer som är negativt inställda till homosexuella som gör detta. Det enda pedofili och homosexualitet har gemensamt är att de inte är heterosexualitet.

Pedofiler borde behandlas som offer för sin sexualitet, med syfte att få ner de totala samhällsskadorna så mycket som det går, även kallat "harm reduction". Istället för att, såsom den typiske Flashbackaren, stigmatisera och hata pedofiler, bör vi försöka få till ett samhällsklimat där pedofiler söker vård i så bred utsträckning som möjligt. Jag är övertygad om att det kräver ett samhälle med mindre uttalat hat mot pedofiler, där åsikterna som mest går ut på att påtala hur hemskt det är att begå övergrepp, då de kan fylla ett visst syfte, men de övriga kommentarerna om tortyr, misshandel och liknande är borta.

Det är nämligen dom som är det största problemet, inte pedofilerna, då dessa ofta rena våldsälskande åsikter är vad som förhindrar pedofiler från att söka vård. De tror att deras liv kommer ta slut om de gör det, då det är så extremt stigmatiserat att vara pedofil. Man lämnar sen helt enkelt över problemet till framtidens vetenskapsmän/kvinnor som kommer ta till en mer rationell lösning som går ut på att få pedofiler att söka hjälp om de behöver den.

Övergrepp på barn kommer dock fortsätta vara olagliga så länge vi har lagar.
__________________
Senast redigerad av Ree81 2014-10-26 kl. 03:17.
Citera
2014-10-26, 04:52
  #89
Medlem
GregerMoeks avatar
Det är bara ett lamt försök till att vara provokativ med pseudointellektuella argument.
Citera
2014-10-26, 19:46
  #90
Medlem
Professor.Wers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ree81

Pedofiler borde behandlas som offer för sin sexualitet, med syfte att få ner de totala samhällsskadorna så mycket som det går, även kallat "harm reduction". Istället för att, såsom den typiske Flashbackaren, stigmatisera och hata pedofiler, bör vi försöka få till ett samhällsklimat där pedofiler söker vård i så bred utsträckning som möjligt. Jag är övertygad om att det kräver ett samhälle med mindre uttalat hat mot pedofiler, där åsikterna som mest går ut på att påtala hur hemskt det är att begå övergrepp, då de kan fylla ett visst syfte, men de övriga kommentarerna om tortyr, misshandel och liknande är borta.

Det är nämligen dom som är det största problemet, inte pedofilerna, då dessa ofta rena våldsälskande åsikter är vad som förhindrar pedofiler från att söka vård. De tror att deras liv kommer ta slut om de gör det, då det är så extremt stigmatiserat att vara pedofil. Man lämnar sen helt enkelt över problemet till framtidens vetenskapsmän/kvinnor som kommer ta till en mer rationell lösning som går ut på att få pedofiler att söka hjälp om de behöver den.

Övergrepp på barn kommer dock fortsätta vara olagliga så länge vi har lagar.

När människor blir upprörda och ilskna då tenderar deras förnuft att påverkas negativt.

Jag håller med dig om att hat mot pedofiler inte är ett rationellt sätt att minska antalet övergrepp som pedofiler utsätter barn för. Det är lika kontraproduktivt som diskussionen om att höga fängelsestraff och undermåliga, hemska fängelser med nödvändighet avskräcker brottslingar att begå brott. Lösningen är att på bästa möjliga sätt få pedofiler att inte begå övergrepp, och det gäller alla brott: samhället måste förhindra brott innan skadan redan är skedd. När detta inte är möjligt skall de som begår ställas inför rätta och allt skall göras så att de inte begår samma brott igen.

När det gäller de människor som är negativt inställda mot homosexuella, så är det alltid så i de fall jag talat med dem, att deras åsikter antingen helt saknar argument och snarare baseras på känslor, eller att deras argument saknar relevans, är logiskt bristfällig, baseras på rena falsarier, eller inte är konsistenta. Jag har i ärlighetens namn aldrig diskuterat med en person, hört en politiker, eller vem som helst, någonsin, som framför ett hållbart argument för att legitimera negativa attityder och fientlig inställningar gentemot homosexuella.

Vad jag däremot nästintill alltid hör är argument som antingen explicit hänvisar till religiösa övertygelser, eller implicit (förmodligen en del av vårt kristna kulturarv) hänvisar till religiösa övertygelser. Vad jag dock stör mig på enormt mycket är de som verkar tro att de har det bästa ässet i rockärmen än alla andra omoraliska syndare som inte går med Gud, som om det vore nobelt och intelligent att hänvisa till Gud. Jag ser inget nobelt alls i det - det kräver endast att man dogmatiskt hänvisar till vad som står i en bok eller att man upprepar det pastorn eller imamen sade till en dagen innan. Det kräver varken intelligens, logik, eller någon form av bevis. Värst av allt kräver det ingen sympati gentemot andra människor. Det kräver endast tro som baseras på känslor och auktoritet.
__________________
Senast redigerad av Professor.Wer 2014-10-26 kl. 20:02.
Citera
2014-10-31, 05:36
  #91
Medlem
Annonvengers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KrigaerN
Fel, hört talas om insemination ? Sedan så borde sterila personer jämföras med pedofili med ditt resonemang. Gör om, gör rätt. Sluta lev under en sten, det är 2014. Finns en aning viktigare debatter här i dagens samhälle som tex isis, Syrien med mera. Nä då går folk och kritiserar killar som tar den i prutten eller tjejer som slickar fitta. Så jävla tragiska människor det finns

Det är ingen som kritiserar folk som är homosexuella din korkade jävel. Lär dig läsa så ska du se att livet blir lättare. Att årtalet är 2014 spelar ingen roll.
Citera
  • 7
  • 8

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback