Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 8
  • 9
2019-10-21, 16:01
  #97
Medlem
johanjosefssons avatar
Dessvärre gav jag upp det här redan 1987....

Sportsbetting is the way to go!
Citera
2019-10-21, 16:51
  #98
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johanjosefsson
Dessvärre gav jag upp det här redan 1987....

Sportsbetting is the way to go!


Det har hänt mycket med Stryktipset sedan 1987.


Men det är såklart viktigt att inte utsätta sig för mer varians än nödvändigt. Och då är singelspel några snäpp mindre känsligt än 13-multipel-spel med 3 tröstprisvinstgrupper och ensam-vinnare-fond där man inte ens väljer objekten själv.
Citera
2019-10-21, 20:00
  #99
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Travbana
Är det möjligt ? naturligtvis, har du tur och är ensam vinnare på 13 får du 10 miljoner och är set for life.
Troligt? Nej, kolla in dom duktigaste på twitter, Plusset, blocketbetting m.m , dom kör bolag och alla personerna i det bolaget livnär sig på betting, deras system kostar 10k+, så vad har vanliga svenssons för chans att livnära sig på Stryktipset när dom kör system för max 2000 ? Inte en chans i helvete skulle jag säga.
en vanlig svennson kan väl oxå göra bolag. Om man kör en andel för 400kr o det är 50 andelar så får man 4 spikar o 9 helgarderingar
Citera
2019-10-21, 22:44
  #100
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micropirre
en vanlig svennson kan väl oxå göra bolag. Om man kör en andel för 400kr o det är 50 andelar så får man 4 spikar o 9 helgarderingar

Varför skulle man köra med 9 matematiska helor om man ska lira för ca 20k?
Citera
2019-10-22, 10:18
  #101
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micropirre
en vanlig svennson kan väl oxå göra bolag. Om man kör en andel för 400kr o det är 50 andelar så får man 4 spikar o 9 helgarderingar
Svårt att leva på Stryktips om man lär dela vinsten 50way.
Sätta 4 spikar är oerhört svårt.
Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71
Varför skulle man köra med 9 matematiska helor om man ska lira för ca 20k?
Pengar rätt i sjön mao. Reducerat kör man vid större system.
Citera
2019-10-22, 10:50
  #102
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Travbana
Svårt att leva på Stryktips om man lär dela vinsten 50way.
Sätta 4 spikar är oerhört svårt.

Man kan ju köpa fler än en andel ju!
Citera
2019-10-22, 11:05
  #103
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71
Varför skulle man köra med 9 matematiska helor om man ska lira för ca 20k?

Vi kör inga reducerade system, 9 vanliga helgarderingar. Hur skulle du lira?
Är väl bra att hela överstreckade favoriter?

Största vinsten var på 1.5mille, sen har vi endel på 500-700k. I augusti så var vi 20min ifrån 10,6mille(ensamma vinnare) men spurs lyckades vända mot Aston villa så det blev 700k.
__________________
Senast redigerad av micropirre 2019-10-22 kl. 11:14.
Citera
2019-10-22, 16:13
  #104
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micropirre
Vi kör inga reducerade system, 9 vanliga helgarderingar. Hur skulle du lira?
Är väl bra att hela överstreckade favoriter?

Största vinsten var på 1.5mille, sen har vi endel på 500-700k. I augusti så var vi 20min ifrån 10,6mille(ensamma vinnare) men spurs lyckades vända mot Aston villa så det blev 700k.

R-system i form av 12r-garanti och liknande går naturligtvis bort med så pass stor insats.

Däremot skulle jag sortera bort alla rader som inte innehåller exakt 1-3 av de fem största favoriterna, alla rader med fler än två överstreckade tecken och, kanske förvånande!?, alla rader med fler än 3 "överstreckade tecken enligt marknad vs odds".


Kanske låter förvånande att gå emot rader med massor av "underspelade". Grejen med de raderna är att de raderna nästan alltid är underspelade jämfört med den lilla chansen att de slår in.


Att lira 19683 rader matematist ger minst 1000 eller fler rader som antingen är överspelade eller inte ger tillräckligt betalt ens med 10M-utdelning.


Det är tveksamt om det är lönsamt att gå för 10M-garantin annat än på sommaren när omsättningen är betydligt lägre. Det krävs nämligen nästan löjligt orimliga rader för att det verkligen ska bli noll andra rader med 13r.
Citera
  • 8
  • 9

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback