Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-10-14, 13:55
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spackelackan
Har du kollat här? http://www.vagabond.se/artiklar/arti...djur-sa-gor-du

Att ta med hunden på tåget är inte omöjligt, så länge som den har alla vaccinationer, märkningar osv fixade. Dessutom så skall den vara försedd med munkorg medan den är ombord.
Hunden måste i vissa fall lösa barnbiljett, men ni båda kommer säkerligen billigare undan ändå om ni väljer tåg före bil.
Lycka till. Barcelona är en härlig stad.

Edit: Ja om ni fixar ihop ett gäng som kan dela på bilkostnaderna så är ju det också ett bra alternativ som dessutom jycken kommer att uppskatta. Blir ju mycket enklare med rastningar och så på det viset.

Tåget lät jäkligt lockande! Det som fått mig att räkna bort det har varit vaccineringarna. Hade fått för mig att vaccineringarna kanske inte "gällde" på pappret när man passerar flera länder (tidsregler för när de ska vara gjorda innan inpassering i landet, olika regler för olika länder osv). Men eftersom det är inom eu kanske det funkar smidigt och är samma regler? Alltså bara ordna alla vacc och pass, och sen åka var man vill?

Munkorg är inget hinder. Tvärtom kan man ju känna sig säker då, att ingen olycka kan hända. Man vet ju aldrig hur stress vid tågbyten med massa människor springandes överallt kan påverka hunden. Better safe than sorry

Tack så mycket! Tåget låter aktuellt

Är det någon som vet annars, hur mycket bensinen till Barca skulle kosta ungefär, om man valde bilen?
Citera
2014-12-13, 13:48
  #14
Medlem
Jag jobbar åt SAS Ground Handling. Ta aldrig med hund på flygresa om inte du har kraftigt lugnande medel. Ser många jakthundar som fraktas inland i Norge samt kærringar som tar med sina hundar till Alicante på semester och dom ser ut som vrak både vid lastning och vid återkomst. Lugnande piller, eller ta inte med hunden alls. Vi på backen gør allt før att djuren ska må bra och hållas lugna, men jag skulle aldrig utsætta ett djur før det dær om jag fick vælja sjælv.
Citera
2016-05-27, 00:37
  #15
Medlem
Eftersom lugnande piller inte är bra under en flygresa, men jag ändå inte vill ta dem på en utan det, så väljer jag nog bort flyg!

Nu har jag dock jobb, så är inte arbetslös längre, men tanken gnager fortfarande att flytta till solen! Men då blir det bil! Blir det utanför Europa får det bli båt!
Citera
  • 1
  • 2
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2460458

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback