Flashback bygger pepparkakshus!
2015-07-29, 03:01
Medlem
Göm dig du
Citera
2015-07-29, 04:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ninja60
Ja det bästa var ju om s.k B.O erkände sina handlingar i detta fall istället för att skylla på minnesförlust och stå rakryggad för det han gjort.Istället väljer han att neka till allting han startat och begära en massa pengar. Dom åtalade kommer att få sina straff men den som startat allting kommer att gå fri? Tydligen fritt fram att starta men inte ta konsekvenserna? Mvh Sol

Vad är det han ska erkänna? Att han kallade nån för neger?

Ponera nu att han erkänner att han kallade nån för neger eller fitta eller va han nu sa, känns det bättre för dig då? Antar att din son kallade gymfyllot för diverse fula ord också så då har det jämnat ut sig på det planet.
Jag fattar inte vad du vill komma fram till? Din grabb misshandlar nån fyllskalle grovt och det enda du tjatar om är nån jävla sanning (som du verkar sitta inne på men inte riktigt kan förklara i skrift).

"Tydligen fritt fram att starta men inte ta konsekvenserna" Driver du med oss? Grov misshandel är inte konsekvens nog?

Gissar jag rätt om jag säger att du suttit för ett par misshandelsdomar själv?

Du kan svara på mina frågor för Ederkoppmannen är mitt riktiga namn, jag är brasiliansk fotbollsspelare (dom har ofta bara ett namn you know )
Citera
2015-07-29, 11:22
Medlem
Det jag menar är att man ska stå för det man gjort. Och sen gissar du fel om mig som person.
Citera
2015-07-29, 11:26
Medlem
DreamTwisters avatar
Bara 10 månader på kåken, det var billigt med tanke på BOs skador. GM borde ju stå för det han gjort enligt här känd logik och bett att få bli dömd till minst tre år.
Citera
2015-07-29, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Bara 10 månader på kåken, det var billigt med tanke på BOs skador. GM borde ju stå för det han gjort enligt här känd logik och bett att få bli dömd till minst tre år.
Ja han står för det han gjort och får ta det han blir dömd till . Det är lätt för dig/ er att döma som inte är inblandade i detta mål.
Citera
2015-07-29, 12:21
Medlem
DreamTwisters avatar
Tydligen har han överklagat, varför det om han nu står för det? Hoppas Hovrätten skärper straffet.
Citera
2015-07-29, 13:14
Medlem
45-70s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Tydligen har han överklagat, varför det om han nu står för det? Hoppas Hovrätten skärper straffet.
Ja 10 månader för en grov misshandel är ju klent! Med tanke på att GM verkar vara återfallsförbrytare med aggressionsproblem kanske han skulle hamna på rättspsyk på obestämd tid. Såna människor bör inte gå lösa i samhället.
Citera
2015-07-29, 14:33
Medlem
Citat:
Det jag menar är att man ska stå för det man gjort. Och sen gissar du fel om mig som person.

Min tjej är mörk. För ett par år sen var vi på väg hem från en middag i centrala Stockholm och i höjd med Medis så var det en idiot som fick för sig att kalla henne neger. Naturligtvis sänkte jag dåren.

Skillnaden, däremot, på mig och din son är att jag nöjde mig med ett slag och ett par väl valda ord när han låg ner. Det ska inte finnas i en människa att fortsätta slå och sparka någon som redan ligger ner.
Hade jag fortsatt misshandeln på samma sätt som din son och hans polare gjorde, så hade min tjej aldrig någonsin velat se mig igen. Oavsett hur kränkt hon blev.

Sålunda, din son är en jävla fegis och det han gjorde är ingenting att vara stolt över.
Citera
2015-07-29, 15:20
Medlem
Ja om ni läste mina inlägg noga så kanske ni inte vräker ut en massa saker som inte stämmer. Om ni var mer insatt skulle ni kanske fatta varför man har överklagat men när man bara ser åt ett håll blir det svårt.
Citera
2015-07-30, 08:46
Medlem
45-70s avatar
Citat:
Ja om ni läste mina inlägg noga så kanske ni inte vräker ut en massa saker som inte stämmer. Om ni var mer insatt skulle ni kanske fatta varför man har överklagat men när man bara ser åt ett håll blir det svårt.
Det är naturligt att man som anhörig till våldsbrottslingar vägrar ta tills sig vad som hänt och bara ser det goda hos den skyldige. Det är givetvis enklare för de som inte har några kopplingar till de inblandade att få en mer nyanserad bild av vad som hänt.

Som anhörig till GM bör man dessutom hålla sig jävligt lång borta från forum där brottet diskuteras!
Man gör både sig själv och GM en björntjänst genom att försöka förringa det som hänt.

Du själv har ju genom dina inlägg här satt både dig och din grabb i en jävligt dålig sits för all framtid.
Citera
2015-07-30, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 45-70
Det är naturligt att man som anhörig till våldsbrottslingar vägrar ta tills sig vad som hänt och bara ser det goda hos den skyldige. Det är givetvis enklare för de som inte har några kopplingar till de inblandade att få en mer nyanserad bild av vad som hänt.

Som anhörig till GM bör man dessutom hålla sig jävligt lång borta från forum där brottet diskuteras!
Man gör både sig själv och GM en björntjänst genom att försöka förringa det som hänt.

Du själv har ju genom dina inlägg här satt både dig och din grabb i en jävligt dålig sits för all framtid.
Ja det vore ju bra om du hade varit mer påläst och insatt i detta fall innan du yttrar dig.
Citera
2015-08-04, 09:26
Medlem
Blev tvungen att registrera mig efter att läst de senaste sidorna, det roligaste är ju att SOL inte inser att han bara gör bort sig ännu mer genom att skriva här, både för sin son och sig själv. Men varken han eller sonen verkar ha alla indianer i kajaken så att säga.

Det är intressant att efter jag har frågat runt lite i min bekantskapskrets så har man fått höra att äpplet inte faller långt från trädet. Tydligen ska ju både Sol och hans bror varit gapiga och tagit till nävarna som unga. Förvånande, nej inte speciellt. Kollar man även upp var Sol bor så ser man att hans fastighet ser riktigt fallfärdig ut. Att dra upp Sols skicklighet på det svenska språket är väl att gå för långt?

Det värsta med det här är väl att detta fick hända? Oavsett om BO sagt något så behandlar inte en normal människa någon annan på detta sätt.

Men en annan sorglig sak är ju att polissonen Mat*ias Sv*rd och även J*akob J*nsson fick gå fri.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in