Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-11-10, 14:12
  #541
Medlem
tigerpops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mma
Garanterat kvalificerat smålstads-skitsnack.
Ska rätta pensionärerna som påstod det.

Rock N Roll
Tackar för informationen. Sist jag läste något om fallet var männen släppt. Blev rätt tyst i media efter det.
Citera
2014-11-20, 02:07
  #542
Medlem
Nör man läser sånt här bli jag så jävla upprörd

Hur kan man skylla sig själv om man bjuder hem för att vara trevlig?

Om vi säger såhär att man bli ihop med en tjej och hon efter 3månader börjar våldta dig med en dildo när ni sover är det ert fel att ni somnade då? Jag menar om ni aldrig hade gjort det vade det aldrig hänt?


Läs min tråd som jag skriv här så kommer ni fan bli så sjukt sura på den, men det är exakt som denna. Ni menar ju att det är "ok" att våldta fattar ni inte det?

Nu har jag lite frågor jag vill ställa till de män och kvinnor som tycker hon får skylla sig själv

Om man bor i irak,pakistan,afrika så är det krig är det inte lite skyll dig själv om du bli dödad där?
Om man är ute på kvällen (som man) är det inte skyll dig själv om du bli dödad?
Om du bjuder hem en kvinna från en utgång och hon sedan kommer med 5 andra killar som våldtar dig,misshandlar dig till koma?
Om du har dyra kläder på dig och någon stackars utliggade/tiggare/fattig ser dig och tjuvar detta från dig är det inte lite skyll dig själv?
Citera
2014-11-20, 05:57
  #543
Medlem
ThisIsTheZodiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emmich
Nör man läser sånt här bli jag så jävla upprörd

Hur kan man skylla sig själv om man bjuder hem för att vara trevlig?

Om vi säger såhär att man bli ihop med en tjej och hon efter 3månader börjar våldta dig med en dildo när ni sover är det ert fel att ni somnade då? Jag menar om ni aldrig hade gjort det vade det aldrig hänt?


Läs min tråd som jag skriv här så kommer ni fan bli så sjukt sura på den, men det är exakt som denna. Ni menar ju att det är "ok" att våldta fattar ni inte det?

Nu har jag lite frågor jag vill ställa till de män och kvinnor som tycker hon får skylla sig själv

Om man bor i irak,pakistan,afrika så är det krig är det inte lite skyll dig själv om du bli dödad där?
Om man är ute på kvällen (som man) är det inte skyll dig själv om du bli dödad?
Om du bjuder hem en kvinna från en utgång och hon sedan kommer med 5 andra killar som våldtar dig,misshandlar dig till koma?
Om du har dyra kläder på dig och någon stackars utliggade/tiggare/fattig ser dig och tjuvar detta från dig är det inte lite skyll dig själv?


Om du åker på semester till en krigszon och blir krigsdödad så får du skylla dig själv ja. Och Om du medvetet utsätter dig för situationer där du löper ökad risk för att bli våldtagen så får du skylla dig själv, det har rättssamhället slagit fast efter faller där en narkoman blev våldtagen, rätten resonerade som så att hon medvetet försatt sig i en farlig situation och fick skylla sig själv. Samma sak Om du åker till Dubai och hånglar på en strand så är det, överraskande nog, ditt eget fel om du åker dit.

Det handlar inte om att acceptera våldtäkt, det handlar om vilka risker man utsätter sig för och vilka konsekvenser det får. Att ta med tre okända män hem är att utsätta sig för en högre risk precis som det innebär en högre risk att klä sig i fel färger i fel område i Usa. I slutändan handlar det om Darwin awards, bete dig som en idiot utan konsekvenstänkande och dåliga saker kommer att hända och då har du har en del av det ansvaret.

Eget ansvar och konsekvenstänkande i Sverige ät som bortblåst.
Citera
2014-11-25, 18:04
  #544
Medlem
logitas avatar
Uppdatering:

Citat:
I en och en halv månad var de tre unga männen misstänkta för våldtäkt. Det är de inte längre.
Åklagare Daniel Brodén har lagt ned utredningen.
http://www.allehanda.se/angermanland...undersokningen
Citera
2014-12-02, 19:07
  #545
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThisIsTheZodiac
Om du åker på semester till en krigszon och blir krigsdödad så får du skylla dig själv ja. Och Om du medvetet utsätter dig för situationer där du löper ökad risk för att bli våldtagen så får du skylla dig själv, det har rättssamhället slagit fast efter faller där en narkoman blev våldtagen, rätten resonerade som så att hon medvetet försatt sig i en farlig situation och fick skylla sig själv. Samma sak Om du åker till Dubai och hånglar på en strand så är det, överraskande nog, ditt eget fel om du åker dit.

Det handlar inte om att acceptera våldtäkt, det handlar om vilka risker man utsätter sig för och vilka konsekvenser det får. Att ta med tre okända män hem är att utsätta sig för en högre risk precis som det innebär en högre risk att klä sig i fel färger i fel område i Usa. I slutändan handlar det om Darwin awards, bete dig som en idiot utan konsekvenstänkande och dåliga saker kommer att hända och då har du har en del av det ansvaret.

Eget ansvar och konsekvenstänkande i Sverige ät som bortblåst.






Jag har skrivit väldigt många olika meningar och allt men allt bli så långt och det kommer ändå fortsätta sen när jag tycker att jag är klart.
Jag har väldigt svårt att skriva för jag vet inte riktigt vart punkt och allt sånt där ska vara. Jag har eller ifall som min läkare/doktor säger läs och skrivsvårigheter.
Det är inte bara här jag inte kan skriva utan det är i mitt tal, vissa saker kan jag inte förklara. Hoppas du visar respekt för det.

Jag kommer skriva om män och i vissa samanhang menar jag inte alla män så ni män som verkligen inte tycker så ta inte illa upp.

Så som du beskriver det i din lilla saga så värkar du mena att alla män är potentiell våldtäktsmän, för alla män skulle våldta en tjej som följde med hem även om hon skrik,slog,hotade,sa nej osv. .. men bara så du vet är det inte så

Man får inte skylla sig själv
om man följer med en man hem och han sedan våldtar henne

När man får skylla sig själv är typiskt, det här:
Om du trampar på en geting med mening
Om du dricker dig full och sedan hamnar i fyllecell
Om du äter godis varje dag och sedan bli tjock
Om du går ut med kött där det finns fullt med tigrar
Om du lockar fram älg och sedan bli nerknuffad

Då får du skylla dig själv

Men om du går hem till en kille/tjej som du inte känner och den person:
Dödar dig och ger dig till hajar
Våldtar dig
Säljer dig för sexhandel
drogar ner dig och sedan gör en porrfilm om dig
dödar dig och sedan har sex med dig

Då får du inte skylla dig själv
Och vet du vad? Det är inte rätt att döda någon för att en person har andra kläder på sig och jag är inte insatt i det så mycket men jag tro nog inte polisen hade sagt "Oj personen hade rosa strumpor på sig, ja men skit samma i detta mordet då"

Och isåfall om du nu tycker att det är så fel att en tjej går hem med några killar så är ju alla potentiell mörade och våldtäktsmän eller psykopater varför inte bara skita i att utreda ett mord? Alla skulle ändå kunna göra detta eller är det bara män som är potentiell våldtäktsmän enligt din mening?

Vad tycker du om detta då?
sök på Google "Tjejer från Badoo blåste mig på pengar."
Är det rätt åt killen? Och om det inte är rätt åt killen varför? Enligt dig är människor sådana? eller är det bara män som är det? eller för all del bara vissa män?
Citera
2014-12-02, 19:46
  #546
Medlem
DIdes avatar
Det verkar inte komma mer information om det här fallet.
Konspiratoriskt kan jag fabulera ihop en historia om en vänsterkramare som vill göra rätt och råkar bli utnyttjad. Hon anmäler våldtäkten men ångrar sig sedan eftersom "de redan har det så svårt" och hennes övriga vänstervänner övertygade henne att det nog inte var så farligt.

-"...de hade ju ändå duschat." (Om de nu hann med det innan de hoppade på henne).

Hon öppnade sitt hjärta till slut och förlät dem helt enkelt.


Jag hoppas innerligen att detta inte är fallet.
Citera
2014-12-02, 20:02
  #547
Medlem
Så Örnsköldsviksbor, låt höra nu hur snacket på byn går om det här?

Var det våldtäkt?
Var det påhittat?
Var det frivilligt?
Har de inblandade överhuvudtaget ens träffat varandra?

Vad säger byn?
Citera
2015-02-05, 13:37
  #548
Medlem
Bajsfacistens avatar
Vad var det som hände?
Citera
2015-06-26, 07:15
  #549
Medlem
Sababas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emmich
Jag har väldigt svårt att skriva för jag vet inte riktigt vart punkt och allt sånt där ska vara. Jag har eller ifall som min läkare/doktor säger läs och skrivsvårigheter.

Hej, du är förståndshandikappad vilket även kungen & prinsen är. Du är inte ensam.

On topic
Är inte flickans beteende (även efter händelsen) ett tecken på det mediala klimatet?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback