Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2005-09-13, 13:26
  #121
Medlem
Tänk om dessa manshatande, masochistälskande hycklare kommer in i riksdagen och sossarna blir tvungna att bilda regering med dem och v+mp. Det kommer bli som en surrealistisk pjäs skriven av clownen Bongo.
Citera
2005-09-13, 13:30
  #122
Medlem
Le Grand Maîtres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smartypants
1. Man skall få döpa sina ungar till vad fan man vill. Ungarna skall dock ha full rätt att stämma sina föräldrar för lidandet när dom väl växt upp, om dom bara kan bevisa att dom belv retade för sina namn i skolan.
Men det kan ju även gå på andra hållet som Johnny Cash sjöng om i A boy named Sue.
Citera
2005-09-13, 13:43
  #123
Medlem
smartypantss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Le Grand Maître
Men det kan ju även gå på andra hållet som Johnny Cash sjöng om i A boy named Sue.
Du överraskar mig genom att skriva ett inlägg som inte innehåller ett enda fel. Det är ju så man får hjärtattack av rena chocken. Bra låt är det också. Det får du pluspoäng för. Låten är för övrigt skriven av Shel Silverstein.
Citera
2005-09-14, 00:33
  #124
Medlem
yendors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silent Storm
... å så går dom o skjuter Anna Lind...?!?

wtf...

Skjuter? Har dom rituellt skjutit Anna Lind som symbol för manliga strukturer eller något liknande?
Citera
2005-09-14, 00:37
  #125
Medlem
RedXs avatar
Någon som såg Gudrun hos Carl Hamilton på TV8 för ett par timmar sedan? Hon är hal som en ål den tanten, hon lyckades slingra sig ur samtliga svåra frågor.

Hon menade dock att mäns maktutövande mot kvinnor över hela världen är just nu den största kränkningen av de mänskliga rättigheterna.

På frågan om hon menade att detta även gällde i Sverige svarade hon först "Ja!" - men sedaan försökte hon bortförklara det och menade att det inte var riktigt så hon hade uttryckt sig.
Citera
2005-09-14, 09:31
  #126
Medlem
Maluchs avatar
Inget citat från FI, men om FI..

Sitter i Warszawa och skäms...
Väldigt fritt översatt (min polska suger) från Polsk radio:

"Vem fan vill bo i Sverige? Tacka vet jag våran Lepper (svinfarmare som leder nationalistpartiet) som tokar sig och galna gruvarbetare som strejkar och blockerar järnvägsstationen... Hellre det än tokiga kärringar som vill döpa sönerna med kvinnonamn och instifta månggifte"

Kul att FI inte bara underhåller folk i Sverige...
Citera
2005-09-14, 09:52
  #127
Medlem
pentrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maluch
Inget citat från FI, men om FI..

Sitter i Warszawa och skäms...
Väldigt fritt översatt (min polska suger) från Polsk radio:

"Vem fan vill bo i Sverige? Tacka vet jag våran Lepper (svinfarmare som leder nationalistpartiet) som tokar sig och galna gruvarbetare som strejkar och blockerar järnvägsstationen... Hellre det än tokiga kärringar som vill döpa sönerna med kvinnonamn och instifta månggifte"

Kul att FI inte bara underhåller folk i Sverige...

Det vore onekligen underhållande (och pinsamt) att höra fler omdömen från omvärlden. Lustigt att ett land som i många undersökningar anses som det mest jämställda landet i världen lyckats få fram ett feministparti som framställer de land de lever i som en manlig diktatur.....
Citera
2005-09-14, 09:57
  #128
Medlem
johanbtks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pentry
Lustigt att ett land som i många undersökningar anses som det mest jämställda landet i världen lyckats få fram ett feministparti som framställer de land de lever i som en manlig diktatur.....
Det är inte alls konstigt. Ger man fingret...
Citera
2005-09-14, 10:07
  #129
Medlem
Maluchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pentry
Det vore onekligen underhållande (och pinsamt) att höra fler omdömen från omvärlden. Lustigt att ett land som i många undersökningar anses som det mest jämställda landet i världen lyckats få fram ett feministparti som framställer de land de lever i som en manlig diktatur.....

Lite intressant (OT kanske) är att det i samma program diskuterades kring svensk jämlikhet. Enligt programledaren är sverige sämre än exvis Polen. Löneskillnaden kvinnor män är större och det finns färre kvinliga chefer. Hörde ingen källa så det får väl tas med en nypa salt...

Å andra sidan är ju FI globala "Vi skall lyfta varandra och alla kvinnor inte bara i Sverige utan i hela världen." -Gudrun Schyman Ingen brist på självförtroende där inte... Kan tänka mig hur saligt lyckliga kvinnorna i Bangladesh är nu när FI kommer till undsättning..
Citera
2005-09-14, 11:02
  #130
Medlem
yendors avatar
Hör inget på varken Belgiska nyheterna eller BBC men dom brukar sitta och skaka på huvudet när sverige lyckas. Senast var det två kommentatorer på BBC som frågade hut i helsike Fru Persson kan sitta kvar när hon inte har den blekaste om vad sina högsta chefer egentligen sysslar med. Deras klockrena kommentarer avslutades med "a people that accepts such ignorance in their PM can only be Sweden".

Väntar på att dom ska hitta (den lede)Fi men jag tänker inte tipsa dom för jag skäms verkligen för att vara Svensk i nuläget.

Hur går egentligen citatet:
“Alla barn har rätt till en mamma och en pappa!”
Ihop med deras syn på äktenskapet och HBT Tiiiiina


Sedan har man ett ytterligare exempel på att säga absolut ingenting.
“Det som händer nu är svensk politisk nutidshistoria.”
Sofia Karlsson, Expressen (http://www.expressen.se/index.jsp?d=1180&a=267870)
Citera
2005-09-14, 11:15
  #131
Medlem
utters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smartypants
Du tycker att folk som stödjer en totalitär diktatur och en idiologi som bevisligen alltid leder till massdöd är "förhållandevis normala?" Kommunister är enbart "förhållande vis normala" jämfört med kannibaler och sektmördare. :-)

Den enda skillnaden mellan vänsterpartister och Fi-medlemmarna är att Fi-medlemmarna hatar män, när vänsterpartister hatar borgerliga. Annars är det ingen skillnad.

Kanske inte i det perspektivet, vad jag menade är att de inte brukade ha feta brudar med pom-poms som skanderade att de skulle slita kuken av män. Till exempel. Nåväl, jag tror inte att vi behöver oroa oss för att fi kommer in i riksdagen, det gör inte Sören Holmberg heller: http://www.aftonbladet.se/vss/nyhete...,698481,00.htm
Citera
2005-09-14, 11:15
  #132
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yendor
//
Sedan har man ett ytterligare exempel på att säga absolut ingenting.
“Det som händer nu är svensk politisk nutidshistoria.”
Sofia Karlsson, Expressen (http://www.expressen.se/index.jsp?d=1180&a=267870)

Det är väl att överskatta värdet av att en grupp individer hyr en konferenssal i tre dagar.

Det är lite typiskt sekter och extremister att vara så frälsta att de tappar alla referensramar till verkligheten.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback