Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-24, 20:12
  #589
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 9liiv
Nej, har inte reggat mig hos Adobe..
Ja, har kvar gamla burken med PS installerat men det går tyvärr inte att se nyckeln nånstans i programmet. Jag minns att på äldre versioner av PS kunde man se nyckeln om man gick in i "om photoshop" från menyn men på senare versioner går inte detta längre.

Ska försöka med verktyget du länkade till. Tack!
Men går det inte att registrerar sin produkt inifrån programmet i den gamla burken och sedan logga in på adobe - från valfri dator - och se nyckeln?
Citera
2017-08-26, 13:05
  #590
Medlem
systems avatar
Det normala, sedan många år, är att man prenumnerar på deras program som ligger utanför "amatörsegmentet".

Är det en skitgammal version du har problem med?
Kontakta isåfall Adobe. De är ofta trevliga och tillmötesgående.
Citera
2017-10-12, 11:54
  #591
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 9liiv
Som rubriken säger, jag behöver installera programmet på en ny dator jag köpt och vet inte hur jag ska få tag i nyckeln till aktiveringen. Programmet är köpt på en skiva men har som sagt tappat bort fodralet.

Finns det nåt att göra?

Dra hem första bästa torrent med crack
Citera
2020-09-04, 12:52
  #592
Avstängd
rezpekt1057s avatar
Finns det möjlighet att få en Photoshop bild att gå tillbaka till original?

Att tex man hittar en Photoshopad bild på internet där texten är redigerad. Kan man med någon program få den bilden att bli original igen?
Citera
2020-09-04, 20:29
  #593
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rezpekt1057
Finns det möjlighet att få en Photoshop bild att gå tillbaka till original?

Att tex man hittar en Photoshopad bild på internet där texten är redigerad. Kan man med någon program få den bilden att bli original igen?
nej - lika lite som man kan få tillbaka en uppeldad bil...
Citera
2020-09-05, 00:16
  #594
Avstängd
rezpekt1057s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
nej - lika lite som man kan få tillbaka en uppeldad bil...

Så det är helt omöjligt? Inte en polisen.
Citera
2020-09-05, 09:41
  #595
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rezpekt1057
Så det är helt omöjligt? Inte en polisen.
Innan Jesus återkomst - du vet han som kunde förvandla vatten till vin - så finns det ingen person eller myndighet som kan lösa det.

Jag förutsätter att du med din fråga avser bilder som INTE är sparade specifikt så att man enkelt kan återfå originalet. Detta sker ofta genom att man jobbar med lager där objekt man klonar bort eller lägger till ligger i lager som går att slå på eller av. Men det innebär ju å andra sidan att originalbilden hela tiden är intakt i botten.

Det polisen KAN göra är ju att hitta originalbilden. Ibland finns den på internet, i många fall har fotografen kvar den. Men om man inte kan indeitifiera fotografen så blir det svårare. Ofta är det ju så att bilder på internet mångfaldigas. Den bilden som ändrats är ofta nersparad från samma internet och ligger således kvar i sin ursprungsform på andra sidor.
Men det är inte på något sätt samma sak som att återskapa ursprungsbilden.
Många källor på internet - så som facebook med flera - tar bort alla exif-data från filerna. I dessa har fotografen annars möjlighet att inkludera upphovsrättsmannen, kontaktuppgifter och en beskrivning av bilden.
__________________
Senast redigerad av martinator 2020-09-05 kl. 09:45.
Citera
2021-04-09, 00:04
  #596
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rezpekt1057
Finns det möjlighet att få en Photoshop bild att gå tillbaka till original?

Att tex man hittar en Photoshopad bild på internet där texten är redigerad. Kan man med någon program få den bilden att bli original igen?
Nu är inte detta precis samma sak men det går ofta att se om bilder har blivit manipulerade. Finns lite olika program för detta.

Du kan då se om saker har blivit borttagna, ditlagda, clonade, uppskärpta, ändrad text etc.

Men sätter du en fet logga på bilde och sparar den, då kan man inte se vad som är under loggan. Om du förstår.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback