Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-10-12, 13:07
  #1
Medlem
Hört så mycket om Dark Souls att jag tänkte skaffa det till XBOX 360. Dark Souls (1) är dock rätt gammalt nu och går knappt att få tag på. Hur funkar det att börja på Dark Souls 2 direkt? Hänger handlingen ihop?
Citera
2014-10-12, 13:12
  #2
Medlem
Halloj! Nu har jag inte spelat Dark Souls-spelen själv så din huvudfråga kan jag tyvärr inte svara på. Däremot ville jag adressera ditt resonemang för att inte spela ettan först. Jag vet inte om du bara helst vill skippa den och därför nämnde svåråtkomligheten, men Spelbutiken.se har spelet nytt till salu för 218 kr. Så nog går det att få tag på alltid!
Citera
2014-10-12, 13:21
  #3
Medlem
Pinwheels avatar
Har du hårddisk på xboxen så kan du köpa Dark Souls digitalt. Det har dessutom varit på rea ett par gånger via Xbox Live, senast för 79:- Det är nog inte omöjligt att det kan komma att ske igen.

Och nej, du behöver inte ha spelat ettan innan tvåan, även om jag personligen skulle rekommendera att du gör det. Ettan är en aning bättre tycker jag.
Citera
2014-10-12, 13:26
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pinwheel
Har du hårddisk på xboxen så kan du köpa Dark Souls digitalt. Det har dessutom varit på rea ett par gånger via Xbox Live, senast för 79:- Det är nog inte omöjligt att det kan komma att ske igen.

Och nej, du behöver inte ha spelat ettan innan tvåan, även om jag personligen skulle rekommendera att du gör det. Ettan är en aning bättre tycker jag.

Jag har hårddisk och internet men inget speciellt konto på min XBOX (eftersom jag aldrig spelar online). Måste man ha guld-kort eller vad det heter för att köpa spel? Var köper jag det digitalt?
Citera
2014-10-12, 13:47
  #5
Medlem
Pinwheels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _x3m_
Jag har hårddisk och internet men inget speciellt konto på min XBOX (eftersom jag aldrig spelar online). Måste man ha guld-kort eller vad det heter för att köpa spel? Var köper jag det digitalt?

Jag *tror* att du ska kunna köpa spel digitalt med endast gratisversionen av live. Gå in och prova så märker du.

Affären hittar du på xboxen:s hemskärm. Den heter "Games" eller "Spel" eller liknande, det brukar vara en del reklam för nya spel där också, så den är lätt att hitta från utgångsläget så att säga.
Citera
2014-10-12, 16:22
  #6
Medlem
Zedss avatar
Jag körde tvåan innan ettan utan problem så är det vad du efterfrågar går det utmärkt.
Citera
2014-10-12, 16:37
  #7
Medlem
Jag har enbart spelat tvåan och det är fan det bästa spelet jag har spelat.
Citera
2014-10-12, 21:37
  #8
Medlem
HejAntons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cerixon
Jag har enbart spelat tvåan och det är fan det bästa spelet jag har spelat.
Ta dig i kragen och spela ettan och Demon Souls om du gillade tvåan så mycket. Ettan har jag lagt över 500 timmar på men tvåan var en enorm besvikelse i jämförelse.

Jag rekommenderar att börja med ettan då det enligt majoriteten inte bara är det bästa Dark Souls-spelet, utan också enligt många ett av den här konsolgenerationens bästa spel.

Story-mässigt har de dock ingenting gemensamt, och du hindras inte att spela valfritt spel i serien först.
Citera
2014-10-12, 21:43
  #9
Avstängd
therefores avatar
2:an är schysst, men jämfört med ettan så är tvåan en stor jävla flopp och inte alls lika bra..

Jag rekommenderar dig att spela dom i vilken ordning som helst, Kanske 2:an först fungerar bättre? Men är fortfarande sämre. Men se fan till att inte missa någon av dom andra bara för att du spelat 2:an då missar du helt vad hela souls serien handlar om.

1:an tror jag förövrigt finns att tanka ner gratis på 360 nu, så det ska nog inte vara så svårt att få tag på en kopia. En polare snackade om det men som dom flesta nya till spelet så gav han upp efter en dags spelande och kommer aldrig få se hur jävla grymma dom är.. Om dom ens hinner fram till första riktiga bossen.
Citera
2014-10-12, 23:23
  #10
Medlem
Distruktions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _x3m_
Hört så mycket om Dark Souls att jag tänkte skaffa det till XBOX 360. Dark Souls (1) är dock rätt gammalt nu och går knappt att få tag på. Hur funkar det att börja på Dark Souls 2 direkt? Hänger handlingen ihop?

Du kan spela dem i vilken ordning somhelst. Jag rekommenderar dig dock starkt att spela Dark Souls 1 istället, vilken är överlägsen uppföljaren på alla sätt och vis. Lär inte alls vara svår att få tag på.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback