Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-11-15, 12:01
  #25
Medlem
Gabriel Knights avatar
Varför kallar ni henne för vänster, hon är väl liberal ledarskribent?
Hehehe rolig fakta: När tidningen startade 1841 hette den Alfwar och skämt
https://sv.wikipedia.org/wiki/Sundsvalls_Tidning
Citat:
Tidningen grundades 1841 under namnet Alfwar och skämt, första numret utkom den 16 januari 1841. 1851 ändrades namnet till Norrländska korrespondenten för att den 18 december 1873 anta nuvarande namn.
Citera
2019-12-08, 12:02
  #26
Medlem
Cobra Mk IIIs avatar
Nu är hon i farten:

https://www.allehanda.se/artikel/sof...det-av-sverige

Sofia Mirjamsdotter: Jag är så obeskrivligt trött på svartmålandet av Sverige

"Det finns en uppenbar förklaring till att vi hamnat här. Förklaringen heter Sverigedemokraterna, och deras genomarbetade, långsiktiga och tålmodiga strategi för att sprida dessa påståenden och få människor att tro på dem. Saken är bara att det inte gör dem mer sanna."

Basically menar hon att Sverige har aldrig varit tryggare, det är bara SD som ljuger.
Citera
2019-12-08, 12:35
  #27
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cobra Mk III
Nu är hon i farten:

https://www.allehanda.se/artikel/sof...det-av-sverige

Jag skulle ändå säga att den här artikeln faktiskt summerar bra ihop varför det ser ut som det gör i landet, om än inte på det sätt hon själv tror. Ett tidsdokument.
Citera
2019-12-08, 15:39
  #28
Medlem
Hon verkar inte förstå allvaret, där våldet med bomber, handgranater och mord med skjutvapen gör att Sverige sticker ut ordentligt jämfört med de flesta europeiska länder.


Citat:
Ursprungligen postat av Cobra Mk III
Nu är hon i farten:

https://www.allehanda.se/artikel/sof...det-av-sverige

Sofia Mirjamsdotter: Jag är så obeskrivligt trött på svartmålandet av Sverige

"Det finns en uppenbar förklaring till att vi hamnat här. Förklaringen heter Sverigedemokraterna, och deras genomarbetade, långsiktiga och tålmodiga strategi för att sprida dessa påståenden och få människor att tro på dem. Saken är bara att det inte gör dem mer sanna."

Basically menar hon att Sverige har aldrig varit tryggare, det är bara SD som ljuger.
Citera
2019-12-09, 15:48
  #29
Medlem
Herostratoss avatar
Sveriges onödigaste journalist? Jag måste säga att konkurrensen är stenhård om den titeln.
Citera
2019-12-09, 17:16
  #30
Medlem
Ratads avatar
Citat:
"Det är inte invandringens fel att regioner och kommuner går på knäna. Det är snarare så att de mindre och fattigare kommunerna är de som är mest välkomnande och snarare har problem med att få behålla de nyanlända som kommer.

Det är inte invandringens fel att skolor och vårdinrättningar måste slås igen på landsbygden. Däremot skulle lite större invandring kunna rädda kvar dessa."


Att småkommunerna sett flyktingströmmen som en tillgång har ingenting med att vara "välkomnande" att göra enligt mig. Många av dem såg flyktingarna som en cargo-kult. Jag undrar när Mirjamsdotter slog upp en tidnings nyhetsdel senast.

"Om vi bara tar nya lån och höjer skatten lite så kommer de statliga bidragen att välla in och tacksamma tårögda flyktingar kommer att starta vindkraftverksfabriker, serverhallar och fylla luckorna i underköterskeleden i regionen" ligger nog närmare de verkliga resonemangen. Konstigt nog glömde de att utbildning i sig kostar samt att få av de som kom till kommunen var fysiska praktexemplar så istället har de en ny köttpropp på skolorna och vården.

En köttpropp bestående av barn, ungdomar och vuxna med väldigt olika behov och icke att förglömma utbildningsnivåer och språk. Att fuska som tolk är lönande business. Endast barn och äldre får landstingstandvård i min kommun numera. Som vuxen hänvisas man till privata alternativ av snyftande växeltelefonister när man frågar hur länge de har mottagningsstopp för skattebetalare. Många har diabetes, medfödda hjärtfel och rökarlungor som ska ha vård. Hon har en väldigt ensidig syn på kostnader och intäkter. Jag är själv inte förtjust i att vara närande eller tärande men det kan vara uppfriskande att stoiskt våga tänka om det. Något som jag tror skrämmer Sofia så mycket att det inte ens finns på kartan.

Fler och fler av mottagarkommunerna börjar tycka att de sitter med Svarte Petter medans Reinfeldt gömmer sig i ett gated community och fortfarande svamlar om att det finns plats för nysvenskar i skogar och på fält som han en gång flög över. Svetsarn kommer behöva pytsa ut mer pengar. Pengar som kanske inte ens finns. Att säga att man inte kan värdera människoliv i pengar är bullshit - både vänstern och borgarna säger ju att de "ser människor som tillgångar".

Jag tror finansieringen av småkommunernas budget för att ta hand om invandrarna kommer avgöra nästa val. Oavsett att mediaeliten och Mirjamsdotter fortfarande gruppullar upp sig i brygga till fantasier om Humanitära Stormakten. Det kommer vara realpolitik, inte luftslottsfantasier som avgör.

Hur vi ska lösa befolkningstillväxten när vi gjort allt för att förskjuta könsfördelningen ännu mer med baaaaarn med hårig rygg och skägg när vi behöver kvinnor antar jag att hon heller inte vill fundera över.
__________________
Senast redigerad av Ratad 2019-12-09 kl. 17:18.
Citera
2019-12-10, 01:11
  #31
Moderator
pudelluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad

Att småkommunerna sett flyktingströmmen som en tillgång har ingenting med att vara "välkomnande" att göra enligt mig. Många av dem såg flyktingarna som en cargo-kult. Jag undrar när Mirjamsdotter slog upp en tidnings nyhetsdel senast.

"Om vi bara tar nya lån och höjer skatten lite så kommer de statliga bidragen att välla in och tacksamma tårögda flyktingar kommer att starta vindkraftverksfabriker, serverhallar och fylla luckorna i underköterskeleden i regionen" ligger nog närmare de verkliga resonemangen. Konstigt nog glömde de att utbildning i sig kostar samt att få av de som kom till kommunen var fysiska praktexemplar så istället har de en ny köttpropp på skolorna och vården.

En köttpropp bestående av barn, ungdomar och vuxna med väldigt olika behov och icke att förglömma utbildningsnivåer och språk. Att fuska som tolk är lönande business. Endast barn och äldre får landstingstandvård i min kommun numera. Som vuxen hänvisas man till privata alternativ av snyftande växeltelefonister när man frågar hur länge de har mottagningsstopp för skattebetalare. Många har diabetes, medfödda hjärtfel och rökarlungor som ska ha vård. Hon har en väldigt ensidig syn på kostnader och intäkter. Jag är själv inte förtjust i att vara närande eller tärande men det kan vara uppfriskande att stoiskt våga tänka om det. Något som jag tror skrämmer Sofia så mycket att det inte ens finns på kartan.

Fler och fler av mottagarkommunerna börjar tycka att de sitter med Svarte Petter medans Reinfeldt gömmer sig i ett gated community och fortfarande svamlar om att det finns plats för nysvenskar i skogar och på fält som han en gång flög över. Svetsarn kommer behöva pytsa ut mer pengar. Pengar som kanske inte ens finns. Att säga att man inte kan värdera människoliv i pengar är bullshit - både vänstern och borgarna säger ju att de "ser människor som tillgångar".

Jag tror finansieringen av småkommunernas budget för att ta hand om invandrarna kommer avgöra nästa val. Oavsett att mediaeliten och Mirjamsdotter fortfarande gruppullar upp sig i brygga till fantasier om Humanitära Stormakten. Det kommer vara realpolitik, inte luftslottsfantasier som avgör.

Hur vi ska lösa befolkningstillväxten när vi gjort allt för att förskjuta könsfördelningen ännu mer med baaaaarn med hårig rygg och skägg när vi behöver kvinnor antar jag att hon heller inte vill fundera över.
Hon blandar äpplen och päron. Det är bara att höja skatten eller utjämningen. Nya S-väljare garanterar politiken. Hjälper inte det är det bara att skylla på att de nyanlända flyttar iväg och därför inte ger någon Sandviken-vinst åt kommunen.
__________________
Senast redigerad av pudellus 2019-12-10 kl. 01:35.
Citera
2019-12-10, 09:33
  #32
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pudellus
Hon blandar äpplen och päron. Det är bara att höja skatten eller utjämningen. Nya S-väljare garanterar politiken. Hjälper inte det är det bara att skylla på att de nyanlända flyttar iväg och därför inte ger någon Sandviken-vinst åt kommunen.

Ja, detta verkar vara en sorts faktor X som politiker vägrar förstå. På alla nivåer spelar de hopplöst handfallna inför problemet att de procent av nysvenskarna som är språkbegåvade eller dedikerade på SFI och andra kurser vill utvecklas själva och flyttar till en universitetsort eller till länder med mindre invandrare i kö. De lever i någon cargo-kult där alla är barnprogramstacksamma och vill ge tillbaka till den tokfula kommunen där de placerades.
Citera
2019-12-10, 14:11
  #33
Moderator
pudelluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Ja, detta verkar vara en sorts faktor X som politiker vägrar förstå. På alla nivåer spelar de hopplöst handfallna inför problemet att de procent av nysvenskarna som är språkbegåvade eller dedikerade på SFI och andra kurser vill utvecklas själva och flyttar till en universitetsort eller till länder med mindre invandrare i kö. De lever i någon cargo-kult där alla är barnprogramstacksamma och vill ge tillbaka till den tokfula kommunen där de placerades.
Kulten verkar extra stor i de nordliga regioner där S.M. skriver sina artiklar. Egalitär, kollektivistisk mentalitet. Ju lägre utbildningsnivå i kommunen desto mer sådan och samtidigt desto mer intresse av att få bukt med den minskande befolkningen.
Citera
2019-12-10, 20:36
  #34
Medlem
Vedklyvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poxer
Hon har ju faktiskt lyckats producera tre fina samhällsmedborgare!

En muslim, en transböghen och ett autistmongo.

Det är tur vi har såna samhällskämpar som Sofia.

En tvättäkta sekteristisk mansfientlig feminist. Hörs på efternamnet "Mirjamsdotter". Fadern ska ignoreras. Förmoder att hennes tre producerade samhällsmedborgare har olika fäder. Enbart spermadonatorer.
Citera
2020-03-03, 19:38
  #35
Medlem
Condottieris avatar
En förbannat äcklig, skabbig skitkärring, det är vad hon är. https://www.allehanda.se/artikel/sof...DWtYZ023mBZd88
__________________
Senast redigerad av Condottieri 2020-03-03 kl. 19:43.
Citera
2021-12-26, 22:53
  #36
Medlem
Vi måste försöka hålla liv i en tråd som handlar om att hata mot henne! Denna kvinna hatar mest hela tiden och förtjänar en väldans massa skit. Helt otroligt att hon får sitta kvar. Hon drar verkligen ned nivån otroligt mycket och är med lätthet anledning nog till att man avslutat sin prenumeration.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback