Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-03-02, 22:08
  #253
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avlyssnad
Det utesluter att göra sånt som normala människor gör i så fall eftersom de flesta behöver inte må bättre än bra när dem gör något, vad de än gör. I andra fall uppsöks läkare och först då börjar man må bra igen för att kunna göra saker och ting som man vill göra.
Men det handlar inte om att man gör det för att man mår dåligt utan för att man vill sätta lite guldkant på tillvaron. Givetvis finns det folk som knarkar för att må bra men min devis är "Du ska inte knarka för att må bra, du ska må bra när du knarkar.".

Det enda det utesluter är typ... att framför fordon och eventuellt att vara på jobbet men jag är för nykterhet både i trafik och på jobbet. Det är inte så att man nån lallande idiot bara för att man är hög. Och blir man det så går det över i takt med ruset.

Det är inte så att en film blir dålig bara för att jag inte har rökt, det är bara att den blir bättre om jag har gjort det.
Citera
2015-03-02, 22:30
  #254
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avlyssnad
Refererar till mitt föregående inlägg.




Ja, och vad hände?

Maffior uppstod är vad som hände. Droger fanns då också men inte blev det några maffior av de som distribuerade droger.




Inte ens en bråkdel av vad olaglig spritförsäljning bidrog med till under spritförbudet i U.S.A. och idag är det därför inte längre förbjudet.




Man har det skönt; så skönt att man inte vill men tvingas att betala priset och priset är att man isoleras. Man tror att man är tuff och har rätt i allt men dessa företeelser är bara negativa effekter och omgivningen märker av dessa. Till sist står du där ensam.

Den som lider av svår sjukdom däremot kan finna det avslappnande då den sjukes miljö är allt annat än vacker.




Du glömmer att väga in dessa 80%, om de ens överhuvudtaget stämmer med verkligheten, med det faktum att samhället tolererar en och annan barfight men inte bombande och mördande. Jag har aldrig sett en professionell yrkeskriminell som också är alkoholist, har du?
Så bra du gör det, då de frågorna inte är besvarade än så får du dom igen.
Kanske svara denna gång?
Inbillar du dig att de såg ner på rökaren?
Hade inget med förbättrad arbetsmiljö och förbättrad miljö för gäst att göra?


Du är medveten om att droghandeln på den tiden var inte ett problem och hade begränsad handel.
Så är inte idag, och har slående likheter med prohibition i USA.
Du gjorde bort dig med detta exempel och det inte fanns skumma Carlsbergsbilar.
Du angav ett argument som stöder en legalisering, då så mycket problem uppstår om man har det olagligt.
Som vi har bevisat med probation i USA.

"Inte ens en bråkdel av vad olaglig spritförsäljning bidrog med till under spritförbudet i U.S.A."
Förstår inte denna mening alls, kan du formulera om den?
Prohibition var ett fatalt misslyckande, sen var det som vanligt i politik att det var m ånga variabler som hade betydelse.
Som misslyckat, ekonomi osv...

HAHAHAHAHA(och par kilometer till, bli isolerad av att röka cannabis).
Ja, låter som du pratar om de få missbrukarna IGEN.
Spelar ingen roll i hur du gör här, så kommer jag avslöja dig var gång att du bara pratar om de få missbrukarna.

80% av våldsbrotten som sker under påverkan av alkohol, är BRÅ´s uppgifter.
kan du kommentera nu?
Citera
2015-03-02, 22:31
  #255
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avlyssnad
Och detta förväntar du dig att jag ska svara på?

Nä, du är för oinsatt för det ska bli en meningsfull diskussion.
Citera
2015-03-02, 22:39
  #256
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avlyssnad
Orkade inte läsa allt men av det jag uppfattar så är det enligt dig på det viset att lagar finns till för att provocera cannabisanvändare eller att det är bättre med anarki på något sätt?


"Sativex och marinol är inte med i högkostnadsskyddet"

Vem resonerar så?


Du tror inte att farbror blås myndighet hade haft mer att göra om cannabis legaliserats så till den grad att du kunde köpa det på närmsta tobakeria?

Du hade sett trafikpoliser så ofta att du hade trott att du bor i ett kommunistland, förstår du inte det?
Vart får du anarki ifrån, inget jag stödjer.
Eller pratar du om att man är anarkist för man röker cannabis?
Det blir väldigt svårt att påvisa då jag inte delar anarkistiska tankar.
Konsumera droger är ett perfekt exempel på cicilolydnad och ett offerslöst brott som handlingen konsumera en drog är.

Resonerar vem?
Berätta någon som har råd med så dyra mediciner.
Det var ju trots allt du som påstod man skulle gå till läkare för få THC.

Varför skulle dom få mer att göra, för någon röker cannabis när det är lagligt.
Vi har redan grundläggande ordningsregler i samhället, som även skulle innefatta cannabis.
Men en cannabis konsument isolerade sig nyss, hur ska då polisen få mer att göra i en legalisering?
Kommer du inte ens ihåg vad du säger?

Hade jag fått sett polisbilar oftare, varför?
De isolerade sa du ju , you make no sense at all.
Citera
2015-03-02, 22:41
  #257
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avlyssnad
Det utesluter att göra sånt som normala människor gör i så fall eftersom de flesta behöver inte må bättre än bra när dem gör något, vad de än gör. I andra fall uppsöks läkare och först då börjar man må bra igen för att kunna göra saker och ting som man vill göra.
Vi har ~1,31miljoner som rökt/röker cannabis, så dina påståenden är sjuka.
Igen pratar du bara om missbrukaren, som är få.
Du kommer aldrig komma undan med denna.
Citera
2015-03-26, 18:16
  #258
Medlem
Vad kommer detta förslag att leda till tror ni? http://www.riksdagen.se/sv/Utskott-E...med-natdroger/
__________________
Senast redigerad av Grismongis 2015-03-26 kl. 18:18.
Citera
2015-03-26, 18:49
  #259
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grismongis
Vad kommer detta förslag att leda till tror ni? http://www.riksdagen.se/sv/Utskott-E...med-natdroger/
Kan dom göra mycket mer än ha hundar på posten inrikes och ta de som inte skyddar sig bakom Tor eller liknande.
Dom är helt chanslösa mot näthandeln inom Sverige, så även med hundar på posten.
Så kommer det nog vara säkrare än handla av en fysisk person.
Citera
2015-03-26, 18:59
  #260
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Kan dom göra mycket mer än ha hundar på posten inrikes och ta de som inte skyddar sig bakom Tor eller liknande.
Dom är helt chanslösa mot näthandeln inom Sverige, så även med hundar på posten.
Så kommer det nog vara säkrare än handla av en fysisk person.
Så nätbutikerna kommer kunna fortsätta lansera rc-droger?
Citera
2015-03-26, 19:42
  #261
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grismongis
Så nätbutikerna kommer kunna fortsätta lansera rc-droger?
Var lite snabb i min läsning, bara trodde de pratade om mer än dessa droger.
Men det vore naivt att tro nätbutikerna skulle sluta lansera såna här droger, det är för mycket pengar inblandat.
Att ens inbilla sig man kan stoppa flödet på droger, är naivt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback