Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-10-09, 15:16
  #1
Medlem
Ballongdjurs avatar
Calle går i brorsan Alex fotspår och startar podcast.
I egen regi denna gången, inte som reklamprojektet 'A-klass'.

Calle intervjuar personer utifrån deras position i samhället.
Lyssnar i skrivande stund på avsnitt 1 där han pratar med en polis.

Ituneslänk: https://itunes.apple.com/se/podcast/...2976?l=en&mt=2
__________________
Senast redigerad av Ballongdjur 2014-10-09 kl. 15:21.
Citera
2014-10-09, 16:11
  #2
Medlem
Lyssnade första avsnittet. Och jag måste säga - tumme upp. Dels har han helt skippat det oerhört störande för-snacket som bland annat Anders Cedhamre (Agendasättarna) och Kristoffer Triump (Värvet) sysslar med, dels är sisådär 20 minuter en perfekt längd för en podcast. I dagens podd-samhälle, där utbudet är såpass brett, har man därför inte tid att lyssna på avsnitt som är en timme långa. Korta hellre ned det, som Calle gjort här.
Citera
2014-10-10, 04:24
  #3
Medlem
Jag tyckte det var bra!! Skönt att det inte var så långt, samtidigt som jag tror att vissa program i framtiden gärna får vara länge än 20 minuter. Vore nice om det varierar beroende på vad för typ av gäst det är.

Lite tråkigt att det är en intervju, hade hoppats på att få höra Calle, men antar att han inte kommer höras särskilt mycket... Svårt att väva in i en intervju - detta är ett stort minus.

Väldigt spännande att få höra om olika yrken som klassas som "pojkdrömmar". Hoppas det kommer lite oväntade intervjuer med "vanlisar" eller typ yrken som sopgubbe eller liknande!

SPÄNNANDE och hoppas på MER och att podden är här för att stanna!
Citera
2014-10-14, 16:48
  #4
Medlem
Ballongdjurs avatar
Kleerup i avsnitt två lär kanske få fler intresserade.
Riktigt intressant gäst, även om det inte är en lång intervju likt Värvet.
__________________
Senast redigerad av Ballongdjur 2014-10-14 kl. 16:51.
Citera
2014-10-15, 14:15
  #5
Medlem
ingen jobbig reklam, inga sega vinjetter, rakt på sak
Citera
2014-10-19, 20:22
  #6
Medlem
NanaSangres avatar
Närmast outhärdligt att lyssna på Kleerups sätt att tala.

Mig veterligen är han begåvad, men långt ifrån ett geni. "Jag är bra på att beskriva hur människor funkar" - ja, eller så hade du kunnat nöja dig med att säga "jag är bra på att göra popmelodier i kollaborationer med redan etablerade artister"
Citera
2014-11-11, 17:13
  #7
Medlem
Älskar, fullkomligt ÄLSKAR, att det inte är massa tröttsamma reklamer och vinjetter etc. Rakt på sak. Den senaste podden - med p-vakten Per - var rolig.
Citera
2014-11-11, 19:11
  #8
Medlem
Isnatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skyffla
Älskar, fullkomligt ÄLSKAR, att det inte är massa tröttsamma reklamer och vinjetter etc. Rakt på sak. Den senaste podden - med p-vakten Per - var rolig.
Äh. lite reklam har väl ingen dött av. Dessutom är jag spysjuk på hyllandet på instagram att det är så jävla korta avsnitt så att folk hinner lyssna på dom till jobbet eller rasten. Som att man bara har 20 minuter över 1 gång i veckan.

Men den är trevlig. Jag skulle själv velat vara med och ställa frågor, gärna om lönen till piloten och frågor om mutor till p-vakten.
Citera
2014-11-12, 07:48
  #9
Medlem
Ballongdjurs avatar
Tycker de är väl korta ibland. Hastar igenom saker jag skulle vilja veta mer om.
Men än så länge värd subscription i iTunes.
Citera
2014-11-12, 20:58
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Äh. lite reklam har väl ingen dött av. Dessutom är jag spysjuk på hyllandet på instagram att det är så jävla korta avsnitt så att folk hinner lyssna på dom till jobbet eller rasten. Som att man bara har 20 minuter över 1 gång i veckan.

Men den är trevlig. Jag skulle själv velat vara med och ställa frågor, gärna om lönen till piloten och frågor om mutor till p-vakten.
Nä, perfekt att det är rakt på sak, och att avsnitten är bra i längd.
Citera
2014-11-13, 14:35
  #11
Medlem
Har inga problem med att avsnitten är så korta, snarare skönt när jag har 25 andra podcasts att lyssna på, där majoriteten är över en timme.

Anders Adali är bäst hittills, sämst är Per och Kleerup, klarar inte av att lyssna på folk som inte kan formulera sig och prata i riktiga meningar.
Citera
2014-11-29, 19:12
  #12
Medlem
MrDepleteds avatar
Jag gillar Calle, verkar vara en skön kille. Inte alls så ängslig och stelt PK som brodern blivit. Podden är en frisk fläkt i det svenska podlandskapet som allt mer handlar om krystade sponsormeddelanden (Alex och Sigge är väl värst här). Det är raka rör och intressanta gäster.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback