Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-10-07, 19:21
  #1
Medlem
Greger-The-Negers avatar
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19660547.ab

Vad är det nu för skit?

Citat:
Larmet kom in 18.50. Flera personer hade hört skottlossning i Blackeberg centrum.
-Två personer är skottskadade, säger Eva Nilsson, informatör vid Stockholmspolisen.
Enligt polisen har det funnits många vittnen på plats.
__________________
Senast redigerad av Greger-The-Neger 2014-10-07 kl. 19:33.
Citera
2014-10-07, 19:24
  #2
Medlem
Alexander.Delarges avatar
det skedde på pizzerian johnnys eller strax utanför. polisen här sa 3 skjutna men de rapporteras bara om 2 i media
Citera
2014-10-07, 19:28
  #3
Medlem
Greger-The-Negers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alexander.Delarge
det skedde på pizzerian johnnys eller strax utanför. polisen här sa 3 skjutna men de rapporteras bara om 2 i media
Är det pizzerian mitt emot Hemköp i centrum? Det var några år sedan jag bodde i Blackeberg.
Citera
2014-10-07, 19:31
  #4
Medlem
Alexander.Delarges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greger-The-Neger
Är det pizzerian mitt emot Hemköp i centrum? Det var några år sedan jag bodde i Blackeberg.

aaa exakt! dom har spärrat av hela torget och de skjutna är ivägkörda i ambulans
Citera
2014-10-07, 19:32
  #5
Medlem
För oss som inte vill klicka upp Aftonblaskan och ge dem mer intäkter, kan ni var snälla och komma med lite citat?

Fråga två, vart fan ligger Blackeberg?
Citera
2014-10-07, 19:32
  #6
Medlem
JaBaDaBaDoos avatar
Vittnen har hört 5-7 skott, ett skott kan ju döda en person.
Citera
2014-10-07, 19:35
  #7
Medlem
Greger-The-Negers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hastalavistamannen
För oss som inte vill klicka upp Aftonblaskan och ge dem mer intäkter, kan ni var snälla och komma med lite citat?

Fråga två, vart fan ligger Blackeberg?
Jag editerade just in lite från artikeln i mitt första inlägg. Sitter på mobilen så ursäkta att det dröjde! Blackeberg är en håla i västra Stockholm. Pundare och alkisar en masse.
__________________
Senast redigerad av Greger-The-Neger 2014-10-07 kl. 19:37.
Citera
2014-10-07, 19:37
  #8
Medlem
bongiovis avatar
Aftonblaskan:

Skottlossning i Stockholm - två skadade
Minst två personer har skottskadats i Blackeberg i Stockholm.
Vittnen har hört fem till sju skott.
Larmet kom in 18:50. Flera personer hade hört skottlossning i Blackeberg centrum.
– Två personer är skottskadade, säger Eva Nilsson, informatör vid Stockholmspolisen.
Enligt polisen har det funnits många vittnen på plats.
– Det är ju mycket butiker i det här området och folk var på väg hem. Vi försöker nu fånga upp människor som har sett något, säger Eva Nilsson.
Vittnen ska ha hört fem till sju skott.
– Det finns olika uppgifter om hur många gärningsmän som ska ha varit inblandade, men det är fler än en, säger Eva Nilsson.
De skadade personerna är förda till sjukhus med ambulans.
Det är i nuläget oklart hur allvarligt skadade de är.
Citera
2014-10-07, 19:38
  #9
Medlem
Västerort blir mer o mer otryggt. Undrar varför. Denna pizzeria var tidigare ett välkänt sunkhak. Blackeberg centrum känns dock inte så inbjudande nuförtiden, lite som Hässelby gårds centrum.
Citera
2014-10-07, 19:40
  #10
Medlem
Greger-The-Negers avatar
Har det flyttat babbar till Blackeberg sedan jag bodde där, eller är det fortfarande parkbänksriddare som gör upp om sista droppen sprit?
Citera
2014-10-07, 19:42
  #11
Avstängd
Injectionzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greger-The-Neger
Har det flyttat babbar till Blackeberg sedan jag bodde där, eller är det fortfarande parkbänksriddare som gör upp om sista droppen sprit?

Rör mig aldrig i området men kallas ibland för Blatteberget, tror folk åsyftar på att det bor en hel del invandrare där.
Citera
2014-10-07, 19:45
  #12
Medlem
Alexander.Delarges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HermanHermansen
Västerort blir mer o mer otryggt. Undrar varför. Denna pizzeria var tidigare ett välkänt sunkhak. Blackeberg centrum känns dock inte så inbjudande nuförtiden, lite som Hässelby gårds centrum.
har du ens satt fot i något av ställena? utveckla varför det blir mer & mer otryggt.
Citat:
Ursprungligen postat av Greger-The-Neger
Har det flyttat babbar till Blackeberg sedan jag bodde där, eller är det fortfarande parkbänksriddare som gör upp om sista droppen sprit?
inte direkt, snarare mer & mer svenssons iom ombildning av hyresrätter & nybyggnationer.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback