2014-10-07, 17:32
Medlem
walklikeacats avatar
Hade en förmodad hårddisk-krasch på min iMac för några dagar sedan. Men hade tidigare flyttat över Freehand MX till en annan iMac. Problemet är att jag inte kan öppna Freehand på denna iMac. Har haft och använt Freehand sedan 10-12 år tillbaka. Båda dessa datorer kör på Leopard och Mac Os X 10.6.8.

Har testat att ladda ner en version från Piratebay men får det inte att fungera. Så vad gör man? Någon som har några tips? Jag har väldigt många dokument som ligger i Freehand.
Citera
2014-10-07, 18:09
Medlem
walklikeacats avatar
Den versionen jag laddade ner kommer upp som programvara. När jag vill starta upp programmet så rör sig ikonen upp och ner för en stund...men startar inte upp.
Citera
2014-10-07, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av walklikeacat
Den versionen jag laddade ner kommer upp som programvara. När jag vill starta upp programmet så rör sig ikonen upp och ner för en stund...men startar inte upp.

http://helpx.adobe.com/freehand/kb/c...nd-mx-mac.html

Edit:
Dags att börja se dig om efter ett annat program kanske, då om du köper en ny Mac, eller uppdaterar över 10.6.8 så kommer du inte att kunna använda det längre
Citera
2014-10-07, 18:31
Medlem
walklikeacats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rixton
http://helpx.adobe.com/freehand/kb/c...nd-mx-mac.html

Edit:
Dags att börja se dig om efter ett annat program kanske, då om du köper en ny Mac, eller uppdaterar över 10.6.8 så kommer du inte att kunna använda det längre
Tack för hjälpen. Men jag har redan provat din länk...vilket innebär att man laddar ner klienten Entourage för email. Vilket är mycket märkligt!

Jo, jag vet att Freehand inte funkar i Lion
Citera
2014-10-07, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av walklikeacat
Tack för hjälpen. Men jag har redan provat din länk...vilket innebär att man laddar ner klienten Entourage för email. Vilket är mycket märkligt!

Jo, jag vet att Freehand inte funkar i Lion

Testade själv att ladda ner filen, vilket är "FreeHand MXa Registration", inte någon entourage-klient

Edit:
Om du har problem att ladda ner filen;
https://anonfiles.com/file/b9fe6f26c...2ccc6f45d152f2
Citera
2014-10-07, 19:12
Medlem
walklikeacats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rixton
Testade själv att ladda ner filen, vilket är "FreeHand MXa Registration", inte någon entourage-klient
Om man unzippar så kommer det fram en 4k fil kallad "FreeHand MXa Registration". Kollar man av info för denna så är typen för "Microsoft Entourage-inställningar". Dubbelklickar man på den så kommer man till Entourage.

Men...jag ska testa att installera om (ladda ner) Freehand igen. Sedan åter testa att lägga in denna "Freehand MXa Registration" i lIbrary/Application Support/Macromedia.
Citera
2014-10-07, 20:29
Medlem
walklikeacats avatar
Nu fungerar det! Så nu kan man sätta sig och göra någonting annat! Vad som felade? Det vet jag fortfarande inte. Men den Macromedia MX för Mac på Piratebay fungerar fortfarande att ladda ner och den länk som nämnts tidigare, den lade jag in i Macromedia-mappen (Library/Application Support).

Tack och bock!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in