Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-07, 14:06
  #4405
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Det är för att många pensionärer är upptagna med att supa.
Hahaha jo säkert, är nog snarare golf och utlandsresor och greja med stugan som gäller men börjar i alla fall förstå va för folk du umgås med.
Citera
2018-02-07, 14:07
  #4406
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av syserror
Jag är ung, behöver inte jobba och har hög miljoner per år utan behöva lyfta ett finger.

Men fördel är kan göra det jag vill, inget som hindrar mig med nya projekt, starta nya företag etc av egen vilja.

Och oavsett om jag tar några öl eller flaska vin på kvällen har jag tid med annat. Eller jag behöver inte ligga vid poolen 8 timmar per dag bara för att jag kan.

Så väldig stor skillnad på frihet vs tvång.

Och jo så klart börsen ger möjlighet till väldigt många miljoner, bara korkad inte ta del av börsen.

Sedan glömmer viktig aspekt varför finns folk som inte vill gå i pension. För dom får så liten pension så dom inte råd leva så blir som fängelse och vänta på döden ändå.
Fast du kan ju inte supa som bor i islamistland 😂
Citera
2018-02-07, 14:48
  #4407
Moderator
Pontiac-Garages avatar
Är det inte väldigt rimligt att börsen äntligen är på väg ner? Börsen har ju varit all-time-high rätt länge nu och allt har varit extremt dyrt sedan flera år tillbaka.

Trots kursrasen denna vecka handlas Large Cap-företag till mkt höga värderingar (P/E-tal på 20-30). Känns som det var extremt länge sedan en "normal" aktievärdering låg på typ P/E 10-12 med en direktavkastning på minst 4%.

Dessutom innebär dessa "stora" kurstapp att endast en ytterst liten del av övervärderingarna raderas ut. Krävs i mitt tycke långsiktiga nedgångar om minst 40-50% innan det ens är värt att titta på aktier igen.
Citera
2018-02-07, 17:11
  #4408
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pontiac-Garage
Är det inte väldigt rimligt att börsen äntligen är på väg ner? Börsen har ju varit all-time-high rätt länge nu och allt har varit extremt dyrt sedan flera år tillbaka.

Trots kursrasen denna vecka handlas Large Cap-företag till mkt höga värderingar (P/E-tal på 20-30). Känns som det var extremt länge sedan en "normal" aktievärdering låg på typ P/E 10-12 med en direktavkastning på minst 4%.

Dessutom innebär dessa "stora" kurstapp att endast en ytterst liten del av övervärderingarna raderas ut. Krävs i mitt tycke långsiktiga nedgångar om minst 40-50% innan det ens är värt att titta på aktier igen.

Börsen snart igen återhämtat sig helt från fallet. Kina var lite efter och fortsätta falla ända tills idag när även det vände upp. Asien och Australien tyngde och hade svårt gå upp igen men även dom på väg upp igen. Återstår att se om orkar hela vägen denna gången eller faller igen.

Men finns finns risk faller stort igen, om man ska stora uppgång 2017 och gå lite historiskt så är det dags för krach igen.

Men länders experiment med minus räntor har gjort hållt sig uppe. Sedan USA skattereform ger tillväxt.

Men ökande räntor kommer så klart göra börsen går ner hur mycket är frågan.

Men visst större krach är vänta men om blir 2018 eller 2019 ingen som vet. Värsta fall längre. Även om tror kommande krach rätt nära nu.

Men spelar det någon roll? Alla vet att krascher kommer sedan går upp igen men tiden. Perfekt tid tjäna mycket pengar endast.
Citera
2018-02-07, 17:15
  #4409
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av syserror
Jag är ung, behöver inte jobba och har hög miljoner per år utan behöva lyfta ett finger.

Men fördel är kan göra det jag vill, inget som hindrar mig med nya projekt, starta nya företag etc av egen vilja.

Och oavsett om jag tar några öl eller flaska vin på kvällen har jag tid med annat. Eller jag behöver inte ligga vid poolen 8 timmar per dag bara för att jag kan.

Så väldig stor skillnad på frihet vs tvång.

Och jo så klart börsen ger möjlighet till väldigt många miljoner, bara korkad inte ta del av börsen.

Sedan glömmer viktig aspekt varför finns folk som inte vill gå i pension. För dom får så liten pension så dom inte råd leva så blir som fängelse och vänta på döden ändå.

Lägg lite av all din tid på att lära dig skriva som en normalbegåvad person vetja!
Citera
2018-02-07, 19:00
  #4410
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av syserror
Varför skulle jag? Skillnad är behöver inte bry mig och kommer inte tjäna 10 miljoner mer på det.

Normalbegåvad som vars en slav som behöver slava över 160h per månad för få fikapengar före skatt på 20-30k? Jag tjänar mer per natt netto tiden jag sover så.

Så tydligt bevisat att ger mig inget värde bry mig om stavning.

Och påverkar inte min handel på börsen något.

Trams.
Citera
2018-02-08, 00:04
  #4411
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sistaforsoket..
Jag började investera för fyra år sedan och sen dess har jag gått plus 50%, så även om det blir en megabörskrasch nu på -50% så ligger jag fortfarande totalt +/- 0.

DÄRFÖR ska man få in sina pengar i arbete på börsen så fort som möjligt



100 kr som går upp 50% = 150 kr

150 kr som går ned 50% = 75 kr.

Så du hamnar på 25 kr back eller 25% back.


På det kommer inflation såklart
Citera
2018-02-08, 10:45
  #4412
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gunnargron
100 kr som går upp 50% = 150 kr

150 kr som går ned 50% = 75 kr.

Så du hamnar på 25 kr back eller 25% back.


På det kommer inflation såklart

Jaja poängen att tid i marknaden är det bästa håller i vilket fall
Citera
2018-02-08, 22:27
  #4413
Medlem
USA ner 4% idag igen kraschen är här
Citera
2018-02-08, 23:07
  #4414
Medlem
TheRiddle-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sistaforsoket..
USA ner 4% idag igen kraschen är här
Hoppas OMXS30 dippar under 1500 också.
Citera
2018-02-08, 23:17
  #4415
Medlem
En krasch på aktiemarknaden i kombination med fallande bostadspriser (som då kommer tillta ordentligt), redan minus ränta (så där kan man inte stimulera sig ur kommande kris), icke-fungerande statsapparat (polis, sjukvård, you name it), högsta brottsligheten i historien, och mängder med folk som är beroende av andras skattepengar - detta kommer bli största depressionen genom tiderna.
Citera
2018-02-08, 23:22
  #4416
Medlem
Foruejsonlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gunnargron
100 kr som går upp 50% = 150 kr

150 kr som går ned 50% = 75 kr.

Så du hamnar på 25 kr back eller 25% back.


På det kommer inflation såklart

Svårt det där med pocent helge
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback