Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2019-05-21, 14:30
  #37
Medlem
raxmouses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arkina
Om man har bitcoin på bitstamp ligger det då i en cold wallet? Om bitstamp blir hackat?

Nej, lita aldrig på Bitstamp.

Köp en Trezor med en OTG kabel till telefonen. Använd coldwallet själv.
Citera
2019-06-17, 13:51
  #38
Medlem
Så jag har skaffat en Léger nano s men jag har problem att överföra bitcoins från bitstamp till Léger. Det stannar vid Léger wallet bitcoin när det sätts igång och det står att det kan ta några minuter. Vad göra?

Använder chrome som webbläsare
__________________
Senast redigerad av Arkina 2019-06-17 kl. 14:05.
Citera
2020-06-22, 22:47
  #39
Medlem
over9ks avatar
Fick ett mail om att Bitstamp tydligen stängt mitt konto. Nån annan som råkat ut för samma? Googlar jag mailet nedan så verkar det vara ett standarsvar man fått... Jag har varit medlem där länge (fullt verifierad) och tradat lite, knappt loggat in de senaste 3-5 månaderna...
Citat:
After careful consideration, Bitstamp decided to terminate Your access to Your Account in accordance with our Terms of Use. Your account will be terminated from the date of this notice having been received by you. This notice shall be treated as having been served upon completion of the transmission of this email.

The decision to terminate your Account has been reached following a close examination of your recent account activity and information which you have provided. It is our view that any continuation of our relationship would not be appropriate at this time due to internal policies.
Citera
2020-06-29, 15:40
  #40
Medlem
inkognytos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av over9k
Fick ett mail om att Bitstamp tydligen stängt mitt konto. Nån annan som råkat ut för samma? Googlar jag mailet nedan så verkar det vara ett standarsvar man fått... Jag har varit medlem där länge (fullt verifierad) och tradat lite, knappt loggat in de senaste 3-5 månaderna...

Fick likadant mail i dag och försökte logga in men kom inte in. Min historik är lik den du beskrivit ovan. Hoppas att pengarna som inte är någon större summa sänds i retur till min bank utan större förlust av kapital. Hade just skaffat wallet men väntat för länge att flytta över mina futtiga bitcoinsmulor. Vad är bästa alternativet när Bitstamp är ute ur bilden.
Citera
2020-06-30, 08:29
  #41
Medlem
D.H.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inkognyto
Vad är bästa alternativet när Bitstamp är ute ur bilden.

Kraken är ett liknande alternativ, seriösa och har funnits med länge. Vissa svenska banker verkar dock ha börjat blocka överföringar dit men t.ex. Handelsbanken funkade sist jag testade.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback