Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-09, 12:38
  #25
Medlem
JeanRaphaels avatar
Hej!

Det verkar som jag lyckats sätta in pengar på bitstamp-kontot, men hur går jag vidare för att använda denna resurs?

Jag vill helt enkelt betala/överföra en summa till någon annans wallet, men hittar inga sådana alternativ i deras interface
Citera
2017-12-09, 14:32
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeanRaphael
Hej!

Det verkar som jag lyckats sätta in pengar på bitstamp-kontot, men hur går jag vidare för att använda denna resurs?

Jag vill helt enkelt betala/överföra en summa till någon annans wallet, men hittar inga sådana alternativ i deras interface

Nu antar jag här att du satt in fiatpengar (EUR/USD) på Bitstamp och vill omvandla dessa till Bitcoins för att handla med eller skicka till någon.

Du måste isf först köpa Bitcoins för dina fiatpengar (EUR/USD). Det gör du på Bitstamps marknadsplats. Längst upp finns en menyrad, gå in på > Buy/Sell.

Efter det kan du skicka Bitcoin till någons wallet. Det sker genom ett uttag av Bitcoins från dit konto. Längst upp till höger välj menyn > Withdrawal.
Citera
2017-12-09, 14:40
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymt.konto12
Hej,

Är verifierad på Bitstamp och har aktiverat sepa betalningar hos min bank.
Nu till frågan:

Vilken valuta tär bäst att använda när jag köper btc på Bitstamp, EURO/ USD?
Ska jag växla till Usd/Euro hos min bank innan jag föröver till Bitstamp?
Ska föröver 4000 kr och köpa btc sedan använda dom, ska inte trada eller spara dom.


Mvh

Sent svar men fick du till det du ville göra?
Bitstamp tar inte emot SEK vad jag vet. Gör en överföring i euro, din bank fixar den växlingen och skickar i euro. Inom EU skall överföringen gå snabbt med SEPA.

EDIT: Missförstod nog din fråga haha Vilket som är bäst att handla med av EUR eller USD har jag inget bra svar på.
__________________
Senast redigerad av Samurai-Cinema 2017-12-09 kl. 14:52.
Citera
2017-12-09, 17:50
  #28
Medlem
JeanRaphaels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samurai-Cinema
Nu antar jag här att du satt in fiatpengar (EUR/USD) på Bitstamp och vill omvandla dessa till Bitcoins för att handla med eller skicka till någon.

Du måste isf först köpa Bitcoins för dina fiatpengar (EUR/USD). Det gör du på Bitstamps marknadsplats. Längst upp finns en menyrad, gå in på > Buy/Sell.

Efter det kan du skicka Bitcoin till någons wallet. Det sker genom ett uttag av Bitcoins från dit konto. Längst upp till höger välj menyn > Withdrawal.

Tack!
Citera
2018-01-16, 18:46
  #29
Medlem
Illuzionzs avatar
På kraken tas det en rätt så hög avgift när man ska föra över sina btc därifrån till valfri adress. Är det samma på bitstamp? Har fått förklarat att sidorna inte kan styra över de avgifterna men också hört motsatsen.
Citera
2018-01-16, 20:48
  #30
Medlem
Sados avatar
Åh, efter en hel månad blev jag verifierad hos Bitstamp lagom till rean. Nu jävlar ska det handlas.
Citera
2018-08-30, 21:35
  #31
Medlem
Någon som vet hur lång tid det tar att ens deposit ska komma in på kontot hos Bitstamp.
Citera
2018-08-30, 22:07
  #32
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smexliq
Någon som vet hur lång tid det tar att ens deposit ska komma in på kontot hos Bitstamp.
Tog 3-4 arbetsdagar för mig.
Citera
2018-08-30, 23:57
  #33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smexliq
Någon som vet hur lång tid det tar att ens deposit ska komma in på kontot hos Bitstamp.

För 150 kr extra kan man i swedbank välja hög prioritet. Då når dom bitstamp samma dag om du skickar innan kl 10 på morgonen.
Citera
2018-09-27, 03:09
  #34
Medlem
vad har bitstamp för bankkonto? Är det i england?
Citera
2018-10-17, 16:24
  #35
Medlem
a06s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andreashansson8
vad har bitstamp för bankkonto? Är det i england?

Slovakien har jag för mig, men det finns ju lättillgänglig information på deras sida.

Ni vet att ni kan köpa med kontokort va? Kanske mycket högre avgifter då?
Citera
2019-04-15, 12:10
  #36
Medlem
Om man har bitcoin på bitstamp ligger det då i en cold wallet? Om bitstamp blir hackat?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback