Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-03-04, 12:09
  #13
Medlem
eggshellss avatar
Tjena. Hoppas någon erfaren bitstamp-användare läser detta.

Vad är strategin när man ska sälja sina USD till Bitcoin på deras marknad? Nu snackar vi ifs bara USD100 men iaf. Ska man precis som med aktiekursen försöka nå toppen (botten i detta tillfälle) eller det är för liten summa att bry sig?

Ikke-seriösa svar och oneliners undanbedes.
Citera
2016-06-01, 19:13
  #14
Medlem
Bara jag som har svårt att komma in på deras hemsida? Har inte varit inne på ett tag så vet ej hur länge dom legat nere. Finns det något sätt att nå dom på förutom deras sida?
Citera
2016-06-01, 20:36
  #15
Medlem
Kan ha varit min VPN som fick det att krångla. Nu funkar den igen.
Citera
2016-06-02, 06:32
  #16
Medlem
KITTENMITTONSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eggshells
Tjena. Hoppas någon erfaren bitstamp-användare läser detta.

Vad är strategin när man ska sälja sina USD till Bitcoin på deras marknad? Nu snackar vi ifs bara USD100 men iaf. Ska man precis som med aktiekursen försöka nå toppen (botten i detta tillfälle) eller det är för liten summa att bry sig?

Ikke-seriösa svar och oneliners undanbedes.
Alltså beror ju på. Du kan sitta och daytradea, men det är riskfyllt. Jag har lagt en hygglig mängd på sälja $749.98 och några till på $999.98.

Framgår dock inte om du ska daytradea eller inte, men ska du köpa direkt gå till buy/sell i menyn, välj instant och sen tryck all i boxen där "Sell" finns.
Citera
2016-06-02, 18:15
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eggshells
Tjena. Hoppas någon erfaren bitstamp-användare läser detta.

Vad är strategin när man ska sälja sina USD till Bitcoin på deras marknad? Nu snackar vi ifs bara USD100 men iaf. Ska man precis som med aktiekursen försöka nå toppen (botten i detta tillfälle) eller det är för liten summa att bry sig?

Ikke-seriösa svar och oneliners undanbedes.

Ska du lära dig trading är det viktigt att vara försiktig med pengarna. 100 USD bör du kunna börja leka runt med. Att fånga toppar och bottnar är väl inte direkt den optimala tradingstrategin dock. Omöjligt att förutspå botten/toppen.
Citera
2016-06-02, 20:33
  #18
Medlem
Jag håller med föregående talare. Att daytrade'a är verkligen inte så enkelt som man kan tro. Det gäller aktier i allmänhet och dagens kryptovalutor i synnerhet. Man behöver ha en del information som förklarar varför kursen är där den är just nu för att kunna göra en rimlig bedömning av framtidens kurs och eftersom mycket av bitcoin-kursen beror av psykologiska faktorer så är det snudd på omöjligt att förutspå. Ska inte gå inte på teknisk analys, men det finns säkert dom som hävdar att jag har fel.

Jag vet av många som fastnat i nån sorts spelberoende när dom försöker göra pengar på marknader som dom inte begriper sig på tillräckligt. I slutändan är det oftast bara slöseri på tid. Dagens bitcoin-marknad är hyfsat likvid numera så det finns inte mycket pengar att tjäna på att försöka maxa affären, så jag säger väl samma som föregående;

Lägg en order som möter rådande orderdjup bara och ägna din tid åt att läsa på "basics". Det kommer att göra dig till en mycket smartare trader i längden.
Citera
2016-06-03, 20:18
  #19
Medlem
eggshellss avatar
Tack för era svar. Har 300eur som står på Bitstamp och när jag behöver bitcoins så säljer jag bara av just det beloppet som motsvarar det som min Bitcoin-transaktion kräver - Så ganska enkel lösning

Så slipper jag hitta "toppar och botten" för jag säljer/köper de coins som behövs och låter resten av EUR's ligga kvar på Bitstamps konto... easy och fyller på Bitstamp-kontot när det börjar sina

Sorry om ni trodde jag ville "göra affärer" med bitcoin - som med aktier.
Citera
2016-08-05, 01:18
  #20
Medlem
svettigafettsvinets avatar
Hur gör ni när ni ska sätta in svenska kronor på Bitstamp?
Citera
2016-08-06, 15:49
  #21
Medlem
FreeWorldNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svettigafettsvinet
Hur gör ni när ni ska sätta in svenska kronor på Bitstamp?

Gör bara en banköverföring. Eller menar du att du vill ha SEK inne på kontot?
Citera
2016-08-29, 13:25
  #22
Avstängd
Bitstamp har otroligt bra service.

Undrar dock varför det inte finns nån svensk exchange med låg avgift? Ingen vill köpa på btcx.se med10 procent tillägg.
Citera
2017-10-13, 21:10
  #23
Medlem
Whiros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2_Thumbs_Up
Verifieringen gick igenom snabbt och smärtfritt. Gott betyg till Bitstamp där.

Så jag ser ingen anledning att meddela dem om att jag snart inte bor på samma adress. Det känns som det orsakar mer problem än det löser. Stöter jag på problem efter flytten så får jag väl säga som det är att jag har flyttat och skicka in nytt proof of residency.

Snabbt och smärtfirtt. Vad skickade du in och hur ?
Citera
2017-11-22, 10:16
  #24
Medlem
Anonymt.konto12s avatar
Hej,

Är verifierad på Bitstamp och har aktiverat sepa betalningar hos min bank.
Nu till frågan:

Vilken valuta tär bäst att använda när jag köper btc på Bitstamp, EURO/ USD?
Ska jag växla till Usd/Euro hos min bank innan jag föröver till Bitstamp?
Ska föröver 4000 kr och köpa btc sedan använda dom, ska inte trada eller spara dom.


Mvh
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback