Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-11, 06:33
  #805
Medlem
tjackknugens avatar
Fast vad är inte en drog egentligen?
Citera
2018-10-11, 08:27
  #806
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pulverhonung
Man var ju medveten om att det är en drog men det tog års av brukande för att inse att det precis som andra droger kan vara väldigt skadligt vid för mycket/fel användning.

Nu när man har varit nykter ett tag så äcklas man av livsstilen man levde som heltidsrökare och inser att 90% är ett gäng losers.
Haha håller med till 100%! Det värsta är att träffa dom som lever kvar i den där bubblan. Gör samma saker, dag in och dag ut. I år efter år.
Citera
2018-10-11, 21:24
  #807
Medlem
Tajax73s avatar
Cannabis är inte en drog förutom i politikernas ögon.
Vad Cannabis däremot är en av väldens första växter och en enorm hjälp mot div sjukdomar och värker.
Finns något som kallas (https://blog.hyasynthbio.com/the-very-very-basic-ins-and-outs-of-the-endocannabinoid-system-ac39e5876066) som finns i våra kroppar samt i Cannabis vilket balanserar kroppens vällmående.

Finns stora studier i bla USA bland Användare av Cannabis,Icke Rökare och Rökare som dom kunde koppla till bla cancer den % med minst cancer var dom som rökte cannabis följt av Icke Rökare och sen tobaksrökare

Alkohol och Tobak dödar fler än vad cannabis gör DU kan inte ta en överdos av Cannabis är omöjligt att röka den mängden på den tiden för att vara dödlig

Kolla gärna dokumentärer https://www.imdb.com/title/tt8733256/
Citera
2018-10-11, 21:35
  #808
Medlem
1000001s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tajax73
Cannabis är inte en drog förutom i politikernas ögon.
Vad Cannabis däremot är en av väldens första växter och en enorm hjälp mot div sjukdomar och värker.
Finns något som kallas (https://blog.hyasynthbio.com/the-very-very-basic-ins-and-outs-of-the-endocannabinoid-system-ac39e5876066) som finns i våra kroppar samt i Cannabis vilket balanserar kroppens vällmående.

Finns stora studier i bla USA bland Användare av Cannabis,Icke Rökare och Rökare som dom kunde koppla till bla cancer den % med minst cancer var dom som rökte cannabis följt av Icke Rökare och sen tobaksrökare

Alkohol och Tobak dödar fler än vad cannabis gör DU kan inte ta en överdos av Cannabis är omöjligt att röka den mängden på den tiden för att vara dödlig

Kolla gärna dokumentärer https://www.imdb.com/title/tt8733256/
Troll eller nyfrälst fitta?

Vad menar du med att cannabis är en av världens första växter? Vad är det ens för uttlåtande?

Din uttalande och källor är skrattretande, hela du är skrattretande.
Citera
2018-10-11, 21:40
  #809
Medlem
Tajax73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1000001
Troll eller nyfrälst fitta?

Vad menar du med att cannabis är en av världens första växter? Vad är det ens för uttlåtande?

Din uttalande och källor är skrattretande, hela du är skrattretande.

Ja dig verkar dom ha tappat att par gånger som bebis det är fakta ganska lätt att få fram
Citera
2018-10-11, 22:06
  #810
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tajax73
Cannabis är inte en drog förutom i politikernas ögon.
Vad Cannabis däremot är en av väldens första växter och en enorm hjälp mot div sjukdomar och värker.
Finns något som kallas (https://blog.hyasynthbio.com/the-very-very-basic-ins-and-outs-of-the-endocannabinoid-system-ac39e5876066) som finns i våra kroppar samt i Cannabis vilket balanserar kroppens vällmående.

Finns stora studier i bla USA bland Användare av Cannabis,Icke Rökare och Rökare som dom kunde koppla till bla cancer den % med minst cancer var dom som rökte cannabis följt av Icke Rökare och sen tobaksrökare

Alkohol och Tobak dödar fler än vad cannabis gör DU kan inte ta en överdos av Cannabis är omöjligt att röka den mängden på den tiden för att vara dödlig

Kolla gärna dokumentärer https://www.imdb.com/title/tt8733256/
En drog är något som gör en påverkad, så jo, cannabis är en drog. Precis som alkohol och tobak.
Citera
2018-10-11, 22:58
  #811
Medlem
Jag instämmer med "Eastiond". Det med cancer har jag läst att röka Cannabis skulle vara fem gånger farligare än tobak, det är säkert inga betrodda källor om det tror jag.
Citera
2018-10-11, 23:26
  #812
Medlem
Tajax73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackanfps
Jag instämmer med "Eastiond". Det med cancer har jag läst att röka Cannabis skulle vara fem gånger farligare än tobak, det är säkert inga betrodda källor om det tror jag.

Vad menar du där fattar inte
Citera
2018-10-12, 03:50
  #813
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tajax73
Vad menar du där fattar inte

Nær man førbrænner ett organiskt material, så bildas carbon dioxide vilket man vid røktillfællen inhalerar. Mer 'tjæra' produceras då nær man røker hasch och/eller græs i jæmførelse med tobak.

Men i Tobak finns det oftast andra canceræmnen med, i weed troligen anti-cancer æmnen så det jæmnar sækert ut sig.
Citera
2018-10-21, 19:31
  #814
Medlem
Swedish Stars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av existentiella
Som titeln lyder, förstår ni att gräs är en drog? För många här verkar det som att det är en livsstil men om en annan person hade använt alkohol eller morfin dagligen hade denne/denna varit en knarkare i en FB-gräsrökares ögon. Varför?

Har jag fel? Tycker inte ni, utifrån er egna åsikt, att gräs är en drog? Varför, varför inte?

Nej det är ingen drog. Din mamma är en drog. Nämen seriöst, heroin, amfetamin, kokain osv är droger. Allt förutom gräs och svamp, för det har gud skapat. Så är det bara. Du har fel, jag har rätt.
Citera
2018-10-22, 16:10
  #815
Medlem
Magnituds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av existentiella
Som titeln lyder, förstår ni att gräs är en drog? För många här verkar det som att det är en livsstil men om en annan person hade använt alkohol eller morfin dagligen hade denne/denna varit en knarkare i en FB-gräsrökares ögon. Varför?

Har jag fel? Tycker inte ni, utifrån er egna åsikt, att gräs är en drog? Varför, varför inte?
Förstår du att ostbågar är en drog? För vissa så är definitionen av drog obefintlig
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback