Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2005-09-09, 17:59
  #1
Medlem
ElakPistols avatar
Jag skulle behöva ett firewirekort till min kära PC (stationär) nu när en iPod ska införskaffas.

Men.

Vilket ska jag köpa? Jag har inga direkta krav, det ska vara kvalité och ja. Det är väl allt. Något tips?

Svenska pålitliga sajter är att föredra.
Citera
2005-09-09, 18:16
  #2
Medlem
Mr_Blisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElakPistol
Jag skulle behöva ett firewirekort till min kära PC (stationär) nu när en iPod ska införskaffas.

Men.

Vilket ska jag köpa? Jag har inga direkta krav, det ska vara kvalité och ja. Det är väl allt. Något tips?

Svenska pålitliga sajter är att föredra.
iPod kommer med USB-kabel vill jag minnas. Åtminstone gjorde min mini det. Firewirekabel räknas som extra tillbehör.
Men ett FW-kort kan ju vara bra att ha i alla fall. Belkin är pålitliga:
http://www.dabus.se?330106
Citera
2005-09-09, 18:17
  #3
Medlem
phreakdentas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElakPistol
Jag skulle behöva ett firewirekort till min kära PC (stationär) nu när en iPod ska införskaffas.

Men.

Vilket ska jag köpa? Jag har inga direkta krav, det ska vara kvalité och ja. Det är väl allt. Något tips?

Svenska pålitliga sajter är att föredra.
Alla iPods har även USB-anslutning.
Citera
2005-09-09, 18:51
  #4
Medlem
ElakPistols avatar
Mjo, jag vet att det fungerar med USB men firewire är betydligt snabbare. Och man vill ju inte pumpa över 60 GB musik med USB om det kan gå snabbare.

Tack ändå, men har ni några bra firewirekort att tipsa om?

Ska kolla upp Belkins kort där.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback