Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2014-10-05, 19:43
Medlem
Hej flashback!

Jag (tjej) har länge haft konstiga minnen från tiden då jag sov i samma säng som min mamma.
Jag har minnen från när jag var i 6-årsåldern att min mamma hade handen mellan mina ben när jag försökte sova, det var inget tvång utan jag tror att jag ville det. Det var typ mysigt tyckte jag då, men nu är jag extremt äcklad och känner sån skam när jag tänker tillbaka på det. Det hände flera gånger. Det som känns jobbigast av allt, var att jag ville det och jag tror till och med att det var jag som frågade henne om hon kunde göra det. Den sista gången jag frågade henne (var fortfarande runt 6 år) sa hon nej. Tänkte inte så mycket på det då, det var inget konstigt. Några år senare så tänkte jag tillbaka på det och nu får jag sån ångest att jag bara vill dö. Det känns så himla äckligt. Har försökt att bara glömma det, men det kommer tillbaka till mig hela tiden och får mig att må så dåligt.
Helst av allt vill jag bara höra att "det var inte så farligt". Sitter nu och funderar på om jag ska fråga min mamma vad som hände egentligen? Varför hon gjorde så? Fråga om hon inte förstod att det var fel?
Eller överreagerar jag? Är det normalt att en förälder har sin hand på sitt barns kön?
Citera
2014-10-05, 19:50
Medlem
Vurtnes avatar
När man är 6år är det inget sexuellt. Det tror jag inte din mamma tyckte heller.

Min grabb vill att jag håller han i foten när han ska sova.
Citera
2014-10-05, 19:51
Medlem
Thursdays-Girls avatar
Seriöst, detta är sjukt. Har precis samma upplevelse!

Jag har faktiskt inte tänkt på det på ett par år nu. Jag vet inte om jag har förträngt det eller om jag bara accepterade att det inte var av betydelse.

Jag har tidigare tänkt mycket på det och jag undrar om det inte handlade om närhet och sen att "det bara blev så". Askorkat, jag vet.

Var din mamma ensamstående med dej?
Citera
2014-10-05, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vurtne
När man är 6år är det inget sexuellt. Det tror jag inte din mamma tyckte heller.

Min grabb vill att jag håller han i foten när han ska sova.

Tack för ditt svar! Fick mig att känna mig lite bättre. Men har läst innan att man inte ska röra ett barns kön om man inte har någon riktig anledning till det (t.ex byta blöja, kolla om något är infekterat).
Det var säkert inget sexuellt, men känns ändå äckligt och fel.
Citera
2014-10-05, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thursdays-Girl
Seriöst, detta är sjukt. Har precis samma upplevelse!

Jag har faktiskt inte tänkt på det på ett par år nu. Jag vet inte om jag har förträngt det eller om jag bara accepterade att det inte var av betydelse.

Jag har tidigare tänkt mycket på det och jag undrar om det inte handlade om närhet och sen att "det bara blev så". Askorkat, jag vet.

Var din mamma ensamstående med dej?

Jaså! Var du också i samma ålder? Nej, hon var inte ensamstående.
Citera
2014-10-05, 20:05
Medlem
Vurtnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dontkidyourself
Om jag fattat det rätt så höll hon på musslan?
Eller fingra hon dig? Var du naken? Smekte hon eller bara höll?
Citera
2014-10-05, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vurtne
Om jag fattat det rätt så höll hon på musslan?
Eller fingra hon dig? Var du naken? Smekte hon eller bara höll?

Ja. Nej, handen rörde inte sig. Kommer inte riktig ihåg men tror att jag var naken ja.
Citera
2014-10-05, 20:34
Medlem
Thursdays-Girls avatar
Citat:

Jag tror jag var något äldre, runt 8-9. Hon bara höll handen där. Då tror jag att jag tyckte det kändes lite tryggt men samtidigt fel.

Min mamma var ensam med mej och jag funderade på om det på nåt sätt var hennes saknad av man som gjorde att det blev så. Jag uppfattade det aldrig som något sexuellt, mest bara konstigt. Hade jag tyckt att det var helt normalt så hade jag ju inte kommit ihåg det förmodligen.
Citera
2014-10-05, 20:59
Medlem
Thursdays-Girls avatar
Citat:
Hej flashback!

Jag (tjej) har länge haft konstiga minnen från tiden då jag sov i samma säng som min mamma.
Jag har minnen från när jag var i 6-årsåldern att min mamma hade handen mellan mina ben när jag försökte sova, det var inget tvång utan jag tror att jag ville det. Det var typ mysigt tyckte jag då, men nu är jag extremt äcklad och känner sån skam när jag tänker tillbaka på det. Det hände flera gånger. Det som känns jobbigast av allt, var att jag ville det och jag tror till och med att det var jag som frågade henne om hon kunde göra det. Den sista gången jag frågade henne (var fortfarande runt 6 år) sa hon nej. Tänkte inte så mycket på det då, det var inget konstigt. Några år senare så tänkte jag tillbaka på det och nu får jag sån ångest att jag bara vill dö. Det känns så himla äckligt. Har försökt att bara glömma det, men det kommer tillbaka till mig hela tiden och får mig att må så dåligt.
Helst av allt vill jag bara höra att "det var inte så farligt". Sitter nu och funderar på om jag ska fråga min mamma vad som hände egentligen? Varför hon gjorde så? Fråga om hon inte förstod att det var fel?
Eller överreagerar jag? Är det normalt att en förälder har sin hand på sitt barns kön?

Fick ditt pm, kan inte svara, blir bara felmeddelande. Pma email? Har skrivit ett långt svar 😕
Citera
2014-10-05, 20:59
Medlem
Vurtnes avatar
Citat:
Ja. Nej, handen rörde inte sig. Kommer inte riktig ihåg men tror att jag var naken ja.
Känns inte som något sexuellt. Men du kan ju alltid fråga din mamma. Som jag sa innan, du känner ingen sexlust när du är i den åldern. Du kanske tyckte det kändes tryggt när hon höll dig. Barn vill ha mycket trygghet när dom ska sova.
Citera
2014-10-05, 21:08
Medlem
sommarlovs avatar
Små barn kan man greppa så, för att hålla dom ordentligt.
Kanske var du orolig, och din mamma behövde hålla om dig för att du skulle komma till ro.
Inget ovanligt.

Tror de jobbiga känslorna uppstod när du var äldre.
Är det inget annat som du kan komma på?
Citera
2014-10-05, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Små barn kan man greppa så, för att hålla dom ordentligt.
Kanske var du orolig, och din mamma behövde hålla om dig för att du skulle komma till ro.
Inget ovanligt.

Tror de jobbiga känslorna uppstod när du var äldre.
Är det inget annat som du kan komma på?

Alltså, det hände när vi låg i sängen. Jo, men vågar inte skriva det här för att "outta" mig. Är extremt nojig att hon ska hitta den här tråden. Funderar på att fråga henne ikväll varför det hände.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in