2014-10-05, 11:59
Medlem
Dr.Grapes avatar
Hur mycket tror ni att jag skulle få för dessa spel om jag lämnar in dem till gamestop?

- Grand Theft Auto IV
- Assassin's Creed Revelations inkl. soundtracket
- Batman Arkham Origins
- Call of Duty Black Ops II
- Call of Duty Black Ops
- BioShock Infinite
- Duke Nukem Forever
- Far Cry 3
- Killzone 3
- Hitman Absolution
- Medal of Honor Warfighter: Limited Edition
- Mortal Kombat Komplete Edition
- Red Dead Redemption
- Metro Last Light
- Tomb Raider
- The Last of Us (dock är omslaget på grekiska eller något sådant språk)

Alla dessa spel är till Playstation 3 och deras skick är bra till väldigt bra, det jag vill veta är om hur mycket pengar jag borde få så jag ej gör en dålig deal på dessa spelen. Jag tittade på en hemsida som erbjöd upp emot 750kr för alla dessa spelen.
Citera
2014-10-05, 12:04
Medlem
Pappersvargens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Grape
Hur mycket tror ni att jag skulle få för dessa spel om jag lämnar in dem till gamestop?

- Grand Theft Auto IV
- Assassin's Creed Revelations inkl. soundtracket
- Batman Arkham Origins
- Call of Duty Black Ops II
- Call of Duty Black Ops
- BioShock Infinite
- Duke Nukem Forever
- Far Cry 3
- Killzone 3
- Hitman Absolution
- Medal of Honor Warfighter: Limited Edition
- Mortal Kombat Komplete Edition
- Red Dead Redemption
- Metro Last Light
- Tomb Raider
- The Last of Us (dock är omslaget på grekiska eller något sådant språk)

Alla dessa spel är till Playstation 3 och deras skick är bra till väldigt bra, det jag vill veta är om hur mycket pengar jag borde få så jag ej gör en dålig deal på dessa spelen. Jag tittade på en hemsida som erbjöd upp emot 750kr för alla dessa spelen.
Runt 750 är väl rimligt. Ska du få kontanter blir det väl ungefär 400 men som inbytesvärde 750-1000 kr.
Citera
2014-10-05, 12:12
Medlem
Affärer som Game och Gamestop är extremt snåla från egen erfarenhet. Jag skulle inte alls bli förvånad om du får runt 200 kr totalt för spelen och att de sedan säljer spelen för minst 200 kr styck. Nu kanske jag överdriver, men du förstår nog min poäng ändå.

Jag skulle försöka få spelen sålda på annat sätt (Blocket, Tradera t.ex.).
Citera
2014-10-05, 12:18
Medlem
xposures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mmbaver
Affärer som Game och Gamestop är extremt snåla från egen erfarenhet. Jag skulle inte alls bli förvånad om du får runt 200 kr totalt för spelen och att de sedan säljer spelen för minst 200 kr styck. Nu kanske jag överdriver, men du förstår nog min poäng ändå.

Jag skulle försöka få spelen sålda på annat sätt (Blocket, Tradera t.ex.).

Håller med.
Med såpass gamla titlar så får du inte alls många kronorna för dem.
Citera
2014-10-05, 12:32
Medlem
melfokss avatar
Du skulle nog få max 500-700 kr i kontanter från gamestop.
Citera
2014-10-05, 12:33
Medlem
.Chloes avatar
Gamestop är sjukt snåla, men om du har nya spel så får du faktiskt rätt mycket. Tror du skulle tjäna på att lägga ut allting på Blocket/Tradera/eBay men frågan är om det är värt mödan. Gissar på lite mer än 800 kr som du kommer få.
Citera
2014-10-05, 12:35
Medlem
euns avatar
tyvärr är dessa affärer rätt snåla. gissar på allt från 600-800 kr.
Citera
2014-10-05, 12:43
Medlem
Sitkins avatar
Jag kommer aldrig sälja något till gamestop. De är verkligen snåla. Hur kommer det sig att när jag ville sälja min xbox 360 slim så erbjöd de bara 300 kr? Pinsamt.
Citera
2014-10-05, 12:45
Medlem
BigFatCones avatar
Jag hade sålt dom på Blocket eller Tradera istället. Jag köper en del begagnade spel och lägger oftast runt en hundring eller så. Betydligt bättre än vad man får hos nån kedja. Var dock inte dumsnål och försök inte sälja allt i ett paket.
Citera
2014-10-05, 13:38
Medlem
Senapstjuvens avatar
Retrospelbutiken köper dem för 800 store credit. Möjligtvis blir det avdrag för grekiskt omslag.

http://retrospelbutiken.se/store/used.php
Citera
2014-11-19, 19:58
Medlem
Vilgotaans avatar
Skulle idag sälja Battlefield 4 (PS3), GTA V (PS3), COD GHOSTS (PS3), och GTA IV episodes from liberty city (PS3) för att köpa det nya GTA V på ps4 men sammanlagt för dem spelen skulle jag bara få minst 250kr så ja dem är ganska snåla.
Citera
2014-11-19, 20:11
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vilgotaan
Skulle idag sälja Battlefield 4 (PS3), GTA V (PS3), COD GHOSTS (PS3), och GTA IV episodes from liberty city (PS3) för att köpa det nya GTA V på ps4 men sammanlagt för dem spelen skulle jag bara få minst 250kr så ja dem är ganska snåla.
Hade jag köpt dom spelen privat hade jag erbjudit typ en hunka styck eller så kanske.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in