2014-10-05, 11:29
Medlem
DogShitEaters avatar
Var hungrig så jag testade på att handla 4 st taco (långkok dessutom) från www.tacotrucken.se på stortorget i Kalmar. Priset var typ 60 spänn. Inte farligt, 75 med läsk. Tog ca 1/2 timme efter jag ätit maten att magen börjar må illa. Slutade med att jag fick stanna bilen utmed rasta på ölandsleden och gå på skithuset. Det var som man skitit ut en kanna vatten eller nått i den sliten. Fy fan. Köpte mig en loka mineralvatten på rasta. Illamåendet fortsatte så jag fick akut spy på dass också där.

Så tänk er för om ni ska äta tacos i kalmar. Har ni varit med om liknane händelser när ni ätit från nån matvagn runt om i landet?
Senast redigerad av DogShitEater 2014-10-05 kl. 11:37.
Citera
2014-10-05, 12:20
Medlem
xposures avatar
Av ditt nick att döma så verkar du ha en härdad mage.

Nja, man ska alltid undvika den typen av matställen, hygienen och tillagningsprocessen är inte alltid på topp på såna ställen.
Citera
2014-10-05, 16:07
Moderator
rotadents avatar
Jag har ätit hos flera food trucks i Stockholm utan problem. Överlag har det inte känts snuskigare än motsvarande mat på en vanlig restaurang och jag har aldrig blivit dålig av det. Men det är säkert olika, sen behöver det ju inte vara något fel på maten för att man blir kass i magen.
Citera
2014-11-30, 18:46
Medlem
För oss på Tacotrucken är råvaruinköp, hantering och hygien det viktigaste av allt. Sköter man inte detta blir man kortvarig i branschen.

Vårt kött ät alltid svenskt. Helst hade vi velat ekologiskt och närproducerat för kortast möjliga transportvägar. Men då skulle tyvärr prisbilden se helt annorlunda ut. Vi köper alltid högrev och fläskkarré dagen innan försäljning eftersom detta ska kokas ett antal timmar innan servering. Köttfärs köper vi alltid samma dag som tillagning och försäljning. Vi är noga med att hålla kylkedjan mellan affär och truck.

Vi har olika kylar i trucken. En för kött och en för grönsaker. Allt enligt livsmedelslagen. Vi hanterar grönsaker och kött på olika ställen i trucken på olika skärbrädor och med olika knivar.

Trucken är bygd av erfarna hantverkare och godkänd av miljö och hälsa, som också oanmält hälsat på oss envanlig arbetsdag. Vi har tre hoar med blandare i trucken. En för handtvätt, en för disk och en för sköljning av grönsaker i en separat avdelning. Jag använder inga handdukar (endast papper). Mikrofibertrasorna kör jag i maskin efter en dags användning.

Du är hjärtligt välkommen till oss för ett studiebesök!

Med vänliga hälsningar

Johanna, Tacotrucken
Senast redigerad av Johanna76 2014-11-30 kl. 19:06.
Citera
2014-12-01, 08:37
Medlem
Har också blivit förgiftad av dem. STAY A WAY
Citera
2014-12-01, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PHfrillan
Har också blivit förgiftad av dem. STAY A WAY

sluta vara elak om du inte har täckning för det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in