2014-10-04, 11:49
Medlem
Tjena.De-e-Leifis avatar
Hej!
Jag begick brottet bedrägeri ganska nyligen och blev förhörd på polistationen.
Där sa jag att jag hade blivit knivhotad och att de som hotade mig tvingade mig att begå brottet och att jag var oskyldig. Jag nekade brottet och jag undrar nu om jag kommer att bli straffad.
Jag är även tidigare oskyldig.
Mvh
Citera
2014-10-04, 12:13
Medlem
Pappersvargens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjena.De-e-Leifi
Hej!
Jag begick brottet bedrägeri ganska nyligen och blev förhörd på polistationen.
Där sa jag att jag hade blivit knivhotad och att de som hotade mig tvingade mig att begå brottet och att jag var oskyldig. Jag nekade brottet och jag undrar nu om jag kommer att bli straffad.
Jag är även tidigare oskyldig.
Mvh
Hur är det tänkt att någon ska kunna sia om framtiden huruvida du blir fälld eller inte?
Du måste ge betydligt mer information om någon ska kunna komma med en gissning. Vad har hänt från början till slut, ungefär.
Citera
2014-10-04, 12:32
Medlem
Tjena.De-e-Leifis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pappersvargen
Hur är det tänkt att någon ska kunna sia om framtiden huruvida du blir fälld eller inte?
Du måste ge betydligt mer information om någon ska kunna komma med en gissning. Vad har hänt från början till slut, ungefär.
Jag tog en vara på hyllan och gjorde retur totalt tre gånger. En gång gick det, andra gångerna gick det inte och den sista gången kom säkerhetsvakten och polisen blev tillkallad. Jag gick på förhör och sa då att jag blev knivhotad och att om jag inte gjorde som de sa skulle jag bli misshandlad
Citera
2014-10-04, 12:39
Medlem
Pappersvargens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjena.De-e-Leifi
Jag tog en vara på hyllan och gjorde retur totalt tre gånger. En gång gick det, andra gångerna gick det inte och den sista gången kom säkerhetsvakten och polisen blev tillkallad. Jag gick på förhör och sa då att jag blev knivhotad och att om jag inte gjorde som de sa skulle jag bli misshandlad
Frågade de vem som hade knivhotat dig och varför? Lät de som att de trodde på dig?
Du bör åka dit. Jag hoppas att du gör det.
Citera
2014-10-04, 12:57
Medlem
provocative77s avatar
Nu låter det som ett typiskt: Utredning nedlagd pga spanningsuppslag saknas.

Ditt "brott" tillhör nog det som polisen skrattar åt i fikarummet.
Men vi leker med tanken att de går vidare med ditt grova brott.
Jag hade direkt som utredare ifrågasatt varför du inte polisanmälde det hela? Försök inte med att du inte hade tid om du nu är innehavare av en mobiltelefon. Vilken normalt funtad person som helst hade valt att ringa 112 när man kommit in i affären alt bett en expedit att ringa åt en.

Btw så försökte jag med en snarlik undanflykt när jag torskade för snatteri som 12-åring. Det funkade inte.
Citera
2014-10-04, 13:25
Medlem
Pappersvargens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av provocative77
Nu låter det som ett typiskt: Utredning nedlagd pga spanningsuppslag saknas.

Ditt "brott" tillhör nog det som polisen skrattar åt i fikarummet.
Men vi leker med tanken att de går vidare med ditt grova brott.
Jag hade direkt som utredare ifrågasatt varför du inte polisanmälde det hela? Försök inte med att du inte hade tid om du nu är innehavare av en mobiltelefon. Vilken normalt funtad person som helst hade valt att ringa 112 när man kommit in i affären alt bett en expedit att ringa åt en.

Btw så försökte jag med en snarlik undanflykt när jag torskade för snatteri som 12-åring. Det funkade inte.
Spaningsuppslag saknas? TS blev tagen på bar gärning.
Citera
2014-10-04, 15:45
Medlem
Kungkrans avatar
Citat:

Säger detsamma, ts blev tagen på bar gärning, vittnen finns säkert också, om att du blev hotad osv så kanske din bästa förklaring till att inte nämna vilka som hota dig är att du inte vill förvärra saken för att dem som hotat dig är kapabla till....... etc.. Men det lär inte domaren i rättegången ta hänsyn till, du kommer med största sannolikhet åka dit.

/Kungkran
Citera
2014-10-04, 16:10
Medlem
provocative77s avatar
Citat:
Vilken värld föddes du i? Även med bedrägeri på 100 000kr samt ett kilo papper i bevismaterial så lägger de ner med den motiveringen. Tror knappast att TS brott har någon hög prioritet.
Men fokusera på hotet i stället. Det är det som är nyckeln till brottet. Inte om det drivs vidare eller inte. Där kan jag få fortsätta tro vad jag vill.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in