Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-12-19, 11:16
  #13
Medlem
Pattcancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Att utgå ifrån sin egen syn på den ekonomiska insatsen när man ska ge råd om hur en hand spelas känns ju bra jävla snett.

Jag foldar, överbett in i två spelare när draget träffar är sjukt starkt.

Möjligt att du har rätt. Men med tanke på att det är NL20 han sitter och lirar hade jag nog instat. Jag minns själv när jag spelade på de lägre nivåerna, det är så slafsigt och folk är så benägna att bluffa varje pott, till och med på river när ett scarecard dyker upp. Enligt vad jag minns från allt under NL50 så är det en syn med triss på river. En överbet all in kan lika gärna betyda slowspelad QQ/JJ, lägre triss och till och med tvåpar. Ffs, han kan till och med vara helt tom där.

Om jag sett att spelaren betett sig minsta dumt åt under en tidigare hand så hade jag synat, ingen info alls om spelaren = lägg.
Citera
2014-12-19, 11:46
  #14
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pattcancer
Möjligt att du har rätt. Men med tanke på att det är NL20 han sitter och lirar hade jag nog instat. Jag minns själv när jag spelade på de lägre nivåerna, det är så slafsigt och folk är så benägna att bluffa varje pott, till och med på river när ett scarecard dyker upp. Enligt vad jag minns från allt under NL50 så är det en syn med triss på river. En överbet all in kan lika gärna betyda slowspelad QQ/JJ, lägre triss och till och med tvåpar. Ffs, han kan till och med vara helt tom där.

Om jag sett att spelaren betett sig minsta dumt åt under en tidigare hand så hade jag synat, ingen info alls om spelaren = lägg.

Hur ofta har en random spelare QQ i den handen? 1 på 1000? Om du synar måste du ha rätt typ 75% av gångerna, hur ofta tror du att din hand står om du synar här? hur ofta överbetssbluffar randoms/ slöspelar JJ? Två par är samma som att vara tom, om det inte är ett värdebet är det en bluff.

Synd att du banga din egen utmaning, ju mer jag läser desto mer vill jag spela.
Citera
2014-12-19, 13:14
  #15
Medlem
Pattcancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Hur ofta har en random spelare QQ i den handen? 1 på 1000? Om du synar måste du ha rätt typ 75% av gångerna, hur ofta tror du att din hand står om du synar här? hur ofta överbetssbluffar randoms/ slöspelar JJ? Två par är samma som att vara tom, om det inte är ett värdebet är det en bluff.

Synd att du banga din egen utmaning, ju mer jag läser desto mer vill jag spela.

Inte en chans. En random kan ha allt på river och trycka in med missade stegar, lägsta par, och i stort sett vilken skit som helst bara för att vinna potten, särskilt när motståndet visat svaghet i handen innan. Jag minns otaliga händer på fisknivåerna där folk trycker in degen, helt omotiverat på river, där jag synat ner med toppar och vunnit, visst, ibland har det visat sig vara fel, men räkna inte med att folk tänker när de spelar om småpotatis. Nu var det länge sen jag spelade på NL20, det kanske finns fler regulars där nu som inte gör random tomtemoves på river, vilket gör det helt ovärt att ta syn med triss i det här läget. Han "ska" ju ha färgen, men som sagt, på de låga nivåerna, i alla fall för några år sedan, hade jag synat alla dagar i veckan.
Citera
2014-12-19, 13:29
  #16
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pattcancer
Inte en chans. En random kan ha allt på river och trycka in med missade stegar, lägsta par, och i stort sett vilken skit som helst bara för att vinna potten, särskilt när motståndet visat svaghet i handen innan. Jag minns otaliga händer på fisknivåerna där folk trycker in degen, helt omotiverat på river, där jag synat ner med toppar och vunnit, visst, ibland har det visat sig vara fel, men räkna inte med att folk tänker när de spelar om småpotatis. Nu var det länge sen jag spelade på NL20, det kanske finns fler regulars där nu som inte gör random tomtemoves på river, vilket gör det helt ovärt att ta syn med triss i det här läget. Han "ska" ju ha färgen, men som sagt, på de låga nivåerna, i alla fall för några år sedan, hade jag synat alla dagar i veckan.

Nu spelar iofs du NL20 och jag gör det inte vilket kan ge dig rätt, men nej resonemanget "en random kan ha allt" är ju inte helt rätt, svårt att se många spelare floata flopp ur sb för att överbetta river in i två spelare. Hur handen spelas vinklar hans range rent generellt mot starkare händer än tomma händer
Citera
2014-12-23, 12:39
  #17
Medlem
Jag tycker check turn är bra!

Jäkligt tunt med sämre händer som betalar av där... Jag checkar turn för att syna river.

Beror såklart på vilken spelare vi möter... Ur hans perspektiv, när båda checkar bakom turn, så har ingen färg... Då kan han värdebetta sämre. Några dumbluffar finns alltid med.

River är fan ganska marginellt beslut. Syn eller fold. I mitt fall beror det på vilken dag jag har och vad min magkänsla säger just då.

Edit: kollade lite närmare på betsize. Det var visst ett rätt stort överbett river. Då är det väl oftare nöt och ibland bluff. Mer sällan något därimellan, lutar då åt fold oftast...
__________________
Senast redigerad av Mr.Lajban 2014-12-23 kl. 12:52.
Citera
2015-02-26, 05:22
  #18
Medlem
rikastistorstans avatar
Han har en hög färg och hoppas på att få syn av en lägre färg eller just det du har. Fold.
Citera
2015-03-10, 13:32
  #19
Medlem
Beta turn och syna river som spelat, du kan checka turn med Ks.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback