Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-10-03, 21:08
  #1
Avstängd
existentiellas avatar
tja...

jag sitter i en konstig sits som har gjort mig hemlös. hyresvärden vräkte mig förra mig pga att jag tydligen hade varit störig i flera månader. inget som jag visste om att jag va. troligtvis är det grannarna som har gaddat ihop sig.

nåväl. jag undrar nu vad jag kan göra för att få tillbaka tillträde till lägenheten jag en gång bodde i? kan jag stämma min förre hyresvärd? har ni själva varit med om samma situation? alla svar välkomnas
Citera
2014-10-03, 21:11
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av existentiella
tja...

jag sitter i en konstig sits som har gjort mig hemlös. hyresvärden vräkte mig förra mig pga att jag tydligen hade varit störig i flera månader. inget som jag visste om att jag va. troligtvis är det grannarna som har gaddat ihop sig.

nåväl. jag undrar nu vad jag kan göra för att få tillbaka tillträde till lägenheten jag en gång bodde i? kan jag stämma min förre hyresvärd? har ni själva varit med om samma situation? alla svar välkomnas

Du kan liksom inte bli vräkt utan att ha fått varningar först!
Citera
2014-10-03, 21:11
  #3
Medlem
Pappersvargens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av existentiella
tja...

jag sitter i en konstig sits som har gjort mig hemlös. hyresvärden vräkte mig förra mig pga att jag tydligen hade varit störig i flera månader. inget som jag visste om att jag va. troligtvis är det grannarna som har gaddat ihop sig.

nåväl. jag undrar nu vad jag kan göra för att få tillbaka tillträde till lägenheten jag en gång bodde i? kan jag stämma min förre hyresvärd? har ni själva varit med om samma situation? alla svar välkomnas
En vräkning kan inte ske hur som helst, och minns jag inte helt fel ska socialen informeras också.
Har du fått några brev från hyresvärden? Privat eller något större, typ HSB/Riksbyggen?
Citera
2014-10-03, 21:14
  #4
Medlem
TorkelTrottoarkants avatar
Låter väldigt underligt om du nu blivit vräkt utan några som helst varningar. Säker på att du inte blivit notifierad i någon form?
Citera
2014-10-03, 21:16
  #5
Avstängd
existentiellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pappersvargen
En vräkning kan inte ske hur som helst, och minns jag inte helt fel ska socialen informeras också.
Har du fått några brev från hyresvärden? Privat eller något större, typ HSB/Riksbyggen?
han kom ner en dag förra veckan och sa: du ska vara ute imorgon kl. si och så, annars ringer jag polisen på dig. flera i huset har rapporterat att du är en allmän fara för resten av de boende

sen gick han bara

inga brev, inga varningar. liten privat aktör, en rik snubbe med för mycket tid över alltså
Citera
2014-10-03, 21:24
  #6
Medlem
Aimberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av existentiella
han kom ner en dag förra veckan och sa: du ska vara ute imorgon kl. si och så, annars ringer jag polisen på dig. flera i huset har rapporterat att du är en allmän fara för resten av de boende

sen gick han bara

inga brev, inga varningar. liten privat aktör, en rik snubbe med för mycket tid över alltså

Strunta i att flytta. Han måste ha ett utslag från fogden eller en dom från tingsrätten för att kunna vräka dig.
Citera
2014-10-03, 21:26
  #7
Avstängd
existentiellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aimbert
Strunta i att flytta. Han måste ha ett utslag från fogden eller en dom från tingsrätten för att kunna vräka dig.
skojar du? jag har redan stuckit och bor hos en arbetskompis.

menar du att jag kan flytta tillbaka utan att det blir några påföljder?
Citera
2014-10-03, 21:28
  #8
Medlem
ps870s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av existentiella
tja...

jag sitter i en konstig sits som har gjort mig hemlös. hyresvärden vräkte mig förra mig pga att jag tydligen hade varit störig i flera månader. inget som jag visste om att jag va. troligtvis är det grannarna som har gaddat ihop sig.

nåväl. jag undrar nu vad jag kan göra för att få tillbaka tillträde till lägenheten jag en gång bodde i? kan jag stämma min förre hyresvärd? har ni själva varit med om samma situation? alla svar välkomnas

Vill du ha hjälp så ta allt från början men håll dig till sanningen den här gången.
Citera
2014-10-03, 21:33
  #9
Medlem
kinesarsles avatar
Jo, jag får också intrycket av att TS inte riktigt berättar hela sanningen.



Men nej, så får en vräkning absolut inte gå till.
Citera
2014-10-03, 21:34
  #10
Medlem
Louises avatar
Två frågor:
Hyrde du en bostadslägenhet eller ett rum?
Finns det ett hyreskontrakt?
Citera
2014-10-03, 21:40
  #11
Medlem
Lootpack23s avatar
Jag har blivit vräkt fick först ett brev som jag sket i, sen fick jag ett till där ett datum va satt innan jag skulle ut. Som många sagt så ska du få ett brev om det


ts vad ljuger du om? Nått mer lär ligga bakom, har du knullat din värd fru eller nåns granne? Eller har du och värden haft en relation och du har dumpat han och nu är han sur?
Citera
2014-10-03, 21:44
  #12
Avstängd
existentiellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Louise
Två frågor:
Hyrde du en bostadslägenhet eller ett rum?
Finns det ett hyreskontrakt?
bostadslägenhet är det. så jag är inte inneboende.
det fanns ett kontrakt i varje fall. troligtvis har min hyresvärd det men jag har ingen kopia.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback