Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-01-30, 23:00
  #853
Medlem
Hermann666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Hur vet man om en tjej är trafikerad?

Så staten kan inte åtala mig när jag åker tillbaka till Sverige?

Nej svenska staten kan absolut inte åtala dig när du kommer tillbaka. Utredningen som gav upphov till den här tråden hamnade i papperskorgen.
Citera
2023-05-15, 10:56
  #854
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hermann666
Nej svenska staten kan absolut inte åtala dig när du kommer tillbaka. Utredningen som gav upphov till den här tråden hamnade i papperskorgen.

Jo om du gör sexköp i Thailand där det är olagligt, då är kravet för dubbel bestraffenhet uppfyllt.

Jag menar bara, det har hela tiden varit olagligt i Thailand. Fast har en svensk blivit ens åtalad i Sverige för sexköp i Thailand? Jag har aldrig hört talas om det.

Det visar bara hur tandlöst detta lagförslag var
__________________
Senast redigerad av RyudoMelfice 2023-05-15 kl. 11:00.
Citera
2023-05-17, 16:52
  #855
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RyudoMelfice
Jo om du gör sexköp i Thailand där det är olagligt, då är kravet för dubbel bestraffenhet uppfyllt.

Det är felaktigt. Lagstiftningen måste se nästan exakt likadan ut som Sveriges för att detta ska vara möjligt. Sexköp i Norge skulle exempelvis kunna lagföras i Sverige rent teoretiskt, men inte sexköp i Thailand och Tyskland exempelvis. Jag känner till att det finns lösa skrivningar om att i vissa fall lagföra sexköpare i Thailand, men lagen tillämpas inte i praktiken.

Låt oss även ta exemplet Finland, där det enbart är olagligt att köpa sex av personer utsatta för människohandel. Den lagstiftningen är inte heller tillräckligt lika Sveriges, så sexköp i Finland kan inte heller lagföras i Sverige ens i teorin.

Källa: Skarhed 2010.
__________________
Senast redigerad av WordWarrior 2023-05-17 kl. 17:19.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback