Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2016-07-29, 20:35
  #25
Medlem
Cliffaks avatar
Jag vet inte vad jag ska välja mellan telefonförsäljare och G4S.. Äh, säljarjobbet var åtminstone inte tolvtimmarspass ständig natt med förhållandevis usel lön, risk för att utsättas för hot och våld och ensamarbete i en ibland väldigt utsatt position.

SL/MTR har jag hört så mycket skit om från olika källor att jag inte är det minsta förvånad.
Citera
2018-12-05, 22:42
  #26
Medlem
Dimpens avatar
DKLBC alla kategorier.
Sämre företagsledning får man leta efter.
Citera
2018-12-05, 22:43
  #27
Medlem
shadow666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sqrewdriver
Callcenter.. inte många som pallar med mer än ett år...

Jag är nu inne på mitt 3:de men nu rymmer jag..

Jag tror det är vad folk orkar, 1-3år.. Själv klarade jag nästan 3år.. Sen Pallade jag inte mer.
Citera
2019-02-05, 19:11
  #28
Medlem
Troubleholders avatar
Hemglass. Fick ingen lön för dom dagarna jag hade jobbat. Chefen var en riktig jävla skit. Anställningsavtalet var shady as fuck och därför sa jag upp mig eftersom avtalet var skrivet i väldigt luriga former.

Snorungar i miljonprogrammen som kom utspringandes och ville ha gratis glass, hemskt.

Jobba inte där.

Trygg-Hansa var också ett jävla skitjobb. Man skulle ringa upp folk o låtsas som att man ville "kolla så dom var nöjda och uppdatera informationen" men det hela handlade om att du skulle få dom att teckna fler försäkringar på skit som inte behövdes. Man ringde väldigt oskyldigt men sen när man lagt på klappade chefen händerna o skrek att alla skulle plocka in den sista tusingen innan linjerna stängdes.

Skitbolag.
Citera
2019-02-08, 17:49
  #29
Avstängd
Mitch-Moons avatar
Stockholms patentbyrå som efter två namnändringar blev Zacco.

Delägarna som också var chefer och anställda konsulter ansåg att dom inte hade ansvar för någonting överhuvudtaget.
Det förekom mobbing och trakasserier som chefer och delägare stod bredvid och skrattade åt.

Jag har tusentals exempel på psykopatiskt och fascistiskt ledarskap från deras sida, men det som sitter på näthinnan just nu är en kvinna i 50 års åldern (f.ö. gift med en av konsulterna) som upprepade gånger satt på sitt kontor och drack sig så packad att hon var tvungen att använda korridorsväggarna som stöd för att ta sig fram. Detta ignorerades något år eller två, sen var hon bara borta.

Möjligen återkommer jag med fler anekdoter, till dess ska ni veta att Stockholms patentbyrå/Zacco är ett företag som inte tillför samhället någonting och helt och hållet saknar existensberättigande.
__________________
Senast redigerad av Mitch-Moon 2019-02-08 kl. 17:54.
Citera
2019-02-09, 18:26
  #30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shadow666
Jag tror det är vad folk orkar, 1-3år.. Själv klarade jag nästan 3år.. Sen Pallade jag inte mer.

Har inte riktigt koll... Callcenter, är det samma som telefonförsäljning?
Citera
2019-02-09, 18:29
  #31
Medlem
Arbetsförmedlare eller jobba på försäkringskassan kan inte vara någon höjdare? Folk som alltid är förbannade och man ska bara stå och vara trevlig :P
Citera
2019-02-09, 19:29
  #32
Medlem
shadow666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Besserschmitt
Har inte riktigt koll... Callcenter, är det samma som telefonförsäljning?

Det är oftast telefonförsälj och även vanlig kundtjänst.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback