Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2005-09-09, 00:38
  #1
Medlem
brianmolkos avatar
Vet någon här databutik/sida som säljer begagnade program och OS ??
Citera
2005-09-09, 11:53
  #2
Medlem
X_surfers avatar
Nix, testa blocket.se (frågan är dock hur många som verkligen tar bort programmet när dom har säljer det)
Citera
2005-09-09, 14:43
  #3
Medlem
brianmolkos avatar
ska testa hm vill finna ett Win98SE och köra med dubbla OS på datorn för vissa skaer jag inte kan göra under XP
tyvärr tycks blocket alla annonser mm söka enormt jobbigt genom allt i hela texten så hittar massa saker jag inte ens söker
Citera
2005-09-09, 16:18
  #4
Medlem
Arsedestroyers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
ska testa hm vill finna ett Win98SE och köra med dubbla OS på datorn för vissa skaer jag inte kan göra under XP

Du kanske redan har provat detta: Högerklicka på genvägen till det programmet du har problem med, välj "kompabilitets-fliken" och välj i menyn vilket kompabilitetsläge du vill köra programmet i.
Citera
2005-09-09, 23:48
  #5
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arsedestroyer
Du kanske redan har provat detta: Högerklicka på genvägen till det programmet du har problem med, välj "kompabilitets-fliken" och välj i menyn vilket kompabilitetsläge du vill köra programmet i.

Nja det är MSN jag tänker mest på vad jag hört så ska det vara jättelätt att få virus i det i XP
sen har jag inte hört någon förklaring på hur, bara nåt om man får en fil till sig skickad av en msn vän som är drabbad
men både hört att man får klicka ja eller man får det plötsligt ändå

Sen känns det som man måste uppgradera sig till XP också vilket jag har nu, det som verkar jobbigt med XP är att man måste aktivera sig igen så fort man råkar byta ut en liten grej.

bara lite paranoid efter ha fått virus som sänkte systemet och råkat tappa bort mitt 98 fast har min licens kvar

men jag tror jag funnit en säljare nu kanske
Citera
2005-09-10, 16:27
  #6
Medlem
after7dayss avatar
Jag rekomenderar brännare och DC++ alt. FTPer.
Citera
2005-09-10, 20:32
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
ska testa hm vill finna ett Win98SE och köra med dubbla OS på datorn för vissa skaer jag inte kan göra under XP
tyvärr tycks blocket alla annonser mm söka enormt jobbigt genom allt i hela texten så hittar massa saker jag inte ens söker

Prova på Tradera. Jag har sett att det ibland finns WIN98 original med lösenord. Jag har själv en hel del program som inte går i XP, trots att jag har ändrat kompabilitetsinställningen, så jag funderar på att göra som Du.
Citera
2005-09-10, 20:48
  #8
Medlem
dirtydroolers avatar
Skulle tro att risken är mycket större att drabbas av virus om man kör Win98 än om man har XP. Ingen arbetar väl längre med att göra 98-an säkrare.

När det gäller kompatibiliteten kan jag hålla med om att vissa saker är svåra att få igång i XP. Oftast kan man dock få hjälp om man söker lite på nätet. Det finns förmodligen många andra som haft samma problem och även kommit på en lösning. Det kan t ex räcka med att uppdatera någon drivrutin.

Om du inte måste ha ett alldeles rent samvete så är det nog inte svårt att ladda ner Win98 med något fildelningsprogram. eMule rekommenderas varmt.
Citera
2005-09-10, 21:41
  #9
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av after7days
Jag rekomenderar brännare och DC++ alt. FTPer.


och det finns virus som en del kan packa in för att jävlas. Känns så mycket säkrare då med en riktig skiva för 200-300 kr
Citera
2005-09-10, 22:18
  #10
Medlem
after7dayss avatar
Hehe, händer en på miljonen eller?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback