Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-10-01, 15:05
  #1
Medlem
Hej!

Jag tänker resa till sydamerika (Argentina, Paraguay, Peru, Bolivia, Colombia) januari till maj.
Min avsikt är att ha så lite som möjligt i packningen, tänker endast ta med mig en mindre duffelbag och möjligtvis köpa en mindre ryggsäck där om det behövs. Jag har rest förr, och då kände jag att det inte var så värt med en gigantisk backpacker-rygga full med onödigheter.

Så: är detta möjligt och vad (om något) behöver jag absolut ha?

Vill helst överleva på typ
1 par jeans
1 par shorts
1 badbyxor
3 tishor
1 tjocktröja
1 jacka
necessär
1 par skor
1 par flipflop
solglasögon
handduk

Vad säger ni luttrade experter och glada amatörer?
Citera
2014-10-01, 15:45
  #2
Medlem
Ryttmaestarens avatar
glöm inte kalsonger å strumpor bara, men annars borde det inte vara några problem
+ keps
Citera
2014-10-01, 16:25
  #3
Moderator
Elrosss avatar
Det kan bli rätt varmt när du är där. Tror du 3 t-shirt räcker? Inte det roligaste att sätta på en svettig t-shirt för 3:e dagen i följd. De flesta ställen där verkar ha tvättstuga där du lämnar in kläderna och sedan hämtar när det är klart. Detta kan ta en halv dag upp till att hämta den en dag senare eller två. Sällan det finns egna tvättmaskiner du sköter själv. Kan bli tight att klara sig på en uppsättning kläder om du är på ett ställe där det tar en dag eller två (förutsätter att du bor på backpackerställen).
Citera
2014-10-01, 23:11
  #4
Medlem
O.J-Kushs avatar
Handtvätt for the win (läs, duscha med kläderna)..

Klart du fixar det där, glöm ba inte att i Bolivia blir det kallt, riktigt kallt ibland, så se till att du överlever det.. Annars fixar du det lätt! Skaffa en hängmatta, den kan fungera som både sovplats samt filt.. Har en polare som gjorde något liknande med en 10liters rygga..
Citera
2015-02-19, 18:48
  #5
Medlem
meganegerdases avatar
T-shirtar och underkläder kan man köpa för några kronor på marknader, engångsanvänd helt enkelt (t-shirts kan man ge bort sen). Blir fan billigare än Y3.

Se till att skorna är av bra kvalle, typ joggingskor, så inte fötterna tar stryk. Själv hade jag (gud förbjude) valt sandaler istället för flippisar.

jackan bör vara en regnjacka

Tröjan bör vara en fleecetröja
Citera
2015-02-19, 22:01
  #6
Medlem
Olga-Reets avatar
En pase av detta slag ar mycket bra att ha vid dylika resor. Det ar helt sjukt hur mycket plats en sadan sparar. Kladerna forsvinner ner i den som i ett svart hal, otroligt manga tshirts, shorts och underklader ryms dar i! Plus att dina klader fortfarande ar torra ifall du tappar vaskan i sjon eller hamnar i plotsligt osregn.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2453854

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback