Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-09-30, 21:43
  #1
Medlem
Zilvios avatar
Vad vet FB om företaget Polyplank och dess dotterföretag Fröseke Panel?

Idag publicerades ett pressmeddelande som fick aktiekursen att rusa men visst fan luktar det scam!?

Citat:
PolyPlank AB:s dotterbolag erhåller order om 40 MSEK
Polyplanks dotterbolag Fröseke Panel AB har ingått avtal med OPC Gulv & Panel AS, ägt av RBI Group AS, för leveranser uppgående till minimum cirka 40 mkr under 2015. Exakta beloppet beror på mixen mellan tak- och väggpaneler bland annat. Volymen innebär full sysselsättning för den bemanning, som idag arbetar i Fröseke.

Enligt Allabolag.se har Fröseke Panel 3 pers anställda och omsatta 5,5MSEK 2013 och gjorde en förlust på 1.3MSEK! De här 3 anställda ska alltså producera paneler för 40 mille åt ett helt nyregistrerat norskt företag nästa år!

Tydligen har företagets styrelseordförande tidigare varit åtalad för försök till kursmanipulation (utan att fällas).

Vad vet FB om de här företagen och personerna bakom dem?

Företagets egna hemsida hittar man här:http://www.polyplank.se/
Citera
2016-12-27, 23:23
  #2
Medlem
SnobbenLs avatar
Jag har väldigt höga förväntningar på detta bolag.

dom samarbetar med många kommuner, stora fastighetsbolag och även trafikverket. Deras simpla men faktiskt patenterade blandning av nedsmälta termosar och komposit ger ett jäkligt hållbart och konkurrenskraftigt material att bygga balkonger och annat. Sånt som kommer behövas mycket framöver när det byggs mer än nånsin i Sverige.

Det är väldigt få antal aktier och ändå såhär låg kurs. Jag tror vi ser en monster-utveckling när det börjar ta fart på allvar. Tvåsiffrig kurs igen under 2017 är min tro.
Citera
2017-07-25, 16:21
  #3
Medlem
Zilvios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnobbenL
Det är väldigt få antal aktier och ändå såhär låg kurs. Jag tror vi ser en monster-utveckling när det börjar ta fart på allvar. Tvåsiffrig kurs igen under 2017 är min tro.

Idag är deras kurs ner under 40 öre så såvärst jävla bra går det ju inte.
Väntar fortfarande på mer information om de här företagen och personen/personerna bakom.

Någonting säger mig att det inte handlar om de finaste fiskarna som figurerar här.
Vad vet FB om de här skojarna?
Citera
2017-07-26, 11:03
  #4
Medlem
LagomLats avatar
Jasså det var tydligen nedsmälta termoplaster i kompositen, nedsmälta termosar lät lite väl spännande.

LL
Citera
2018-04-19, 23:01
  #5
Medlem
Zilvios avatar
Kursen är nu ner mot 10 öre och bolaget ska göra avyttringar till huvudägaren!
Låter som ren stöld och plundring av bolaget.

Någon med mer information om detta?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback