Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-07-16, 11:37
  #481
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Revolutions
Får alla här tillgång till build 10240 ? - Jag får nämligen ingen uppdatering !!

Vad kan det bero på ?

Citerar mig själv

Kanske berodde på överlastade servrar, nu kör jag RTM också -
Citera
2015-07-16, 12:33
  #482
Medlem
FuriousRages avatar
Jag sitter fortfarande fast på Build 10130. Har fast ring samt att installera andra ms-produkter.
Igår lyckades jag fixa den buggande uppdatering KB...677 som alltid fallerade på 67%.
Men nu har jag inga fler uppdateringar..
Citera
2015-07-16, 14:30
  #483
Medlem
Loxuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FuckPF
Inte verifierat att det är RTM. Kan vara RTM escrow med...

...vad menar du?

Hursomhelst så är watermarken borta och det står inget om preview i Systemegenskaperna.

http://www.sweclockers.com/nyhet/208...ows-10-for-rtm
"Enligt uppgift till The Verge är det den senaste versionen, Build 10240, som valts ut av Microsoft för att nå statusen Release to Manufacturing (RTM). Det innebär att det är den versionen som ska skickas ut till tillverkare, som kan börja förinstallera datorer med Windows 10 för konsumentmarknaden."
Citera
2015-07-16, 14:53
  #484
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FuckPF
Inte verifierat att det är RTM. Kan vara RTM escrow med...


10240 skickades till OEM partners igår, rtm är alltid den version som går till oem för att installeras på märkesdator som ska gå att köpa den 29 juli. Sen att vi kanske får en roll-up via windows update före eller efter den 29 juli är en helt annan sak
Citera
2015-07-16, 15:10
  #485
Medlem
FuckPFs avatar
Ni kanske får beakta att jag postade detta igår..... vid den tiden var det inte verifierat att det verkligen var RTM. Spekulationerna gick vilda i båda riktningar.
Citera
2015-07-16, 19:52
  #486
Medlem
Kommer man få alternativet att formatera när man ska installera windows 10 den 29 juli eller bör jag göra det innan?
Citera
2015-07-16, 20:00
  #487
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oea
Kommer man få alternativet att formatera när man ska installera windows 10 den 29 juli eller bör jag göra det innan?

Ja. När du har uppgraderat till Windows 10 via det kostnadsfria erbjudandet kommer du att kunna installera om det, eller göra en ren installation, på samma enhet. Du behöver inte köpa Windows 10 eller återgå till din tidigare version av Windows och uppgradera igen.

Du kan också skapa egna installationsmedia, t.ex. en USB-enhet eller DVD, och använda dem för att uppgradera enheten eller göra en ominstallation efter att du uppgraderat.

Du ska få samma meny som te.x Windows 8.
Citera
2015-07-16, 20:49
  #488
Medlem
FuriousRages avatar
Knasiga är.. jag tror jag lyckats få 10240.. Vattenmärket försvann idag efter nån konstig anledning när jag lyckades igår få bort bugg-kb:n som strulat över en månad.
Idag var datorn i en ny TVINGAD omstart (fifan vad jag hatar detta skit), och en massa inställningar och skit behövdes göra igen.

Jag hittar dock inte någonstans som säger vilken build jag har.
Citera
2015-07-16, 22:24
  #489
Medlem
FuckPFs avatar
Windows 10

1. Ladda ned en av de esd som finns ute. Obs! Kolla hashen.
2. Konvertera till iso.
3. Installation - uppdatering av befintlig win 7/8 installation med giltig nyckel.
4. Kolla så att Windows 10 är aktiverat.

Efter detta kan man köra en ren nyinstallation av Windows 10 på burken.

Testat med Windows 10 Pro på en befintlig installation av Windows 8.1 Pro med retail key. Nyinstallation fungerar som sagt sen efter detta på burken.

Har man ingen giltig nyckel kan man köra med KMS aktivering direkt på en nyinstallation.

Finns info här (reg krävs):

http://forums.mydigitallife.info/thr...10-Build-10240
Citera
2015-07-17, 01:52
  #490
Medlem
Loxuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FuckPF
Ni kanske får beakta att jag postade detta igår..... vid den tiden var det inte verifierat att det verkligen var RTM. Spekulationerna gick vilda i båda riktningar.

Jodå, lika verifierat då som idag

Citat:
Ursprungligen postat av FuriousRage
Knasiga är.. jag tror jag lyckats få 10240.. Vattenmärket försvann idag efter nån konstig anledning när jag lyckades igår få bort bugg-kb:n som strulat över en månad.
Idag var datorn i en ny TVINGAD omstart (fifan vad jag hatar detta skit), och en massa inställningar och skit behövdes göra igen.

Jag hittar dock inte någonstans som säger vilken build jag har.

Skriv winver i sök och välj 'run command' (eller motsvarande på det språket du använder )
Citera
2015-07-17, 08:51
  #491
Medlem
FuriousRages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loxus
Jodå, lika verifierat då som idag



Skriv winver i sök och välj 'run command' (eller motsvarande på det språket du använder )

Build 10240. Så nu är man "på banan" igen.
Citera
2015-07-17, 18:51
  #492
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FuckPF
Windows 10

1. Ladda ned en av de esd som finns ute. Obs! Kolla hashen.
2. Konvertera till iso.
3. Installation - uppdatering av befintlig win 7/8 installation med giltig nyckel.
4. Kolla så att Windows 10 är aktiverat.

Efter detta kan man köra en ren nyinstallation av Windows 10 på burken.

Testat med Windows 10 Pro på en befintlig installation av Windows 8.1 Pro med retail key. Nyinstallation fungerar som sagt sen efter detta på burken.

Har man ingen giltig nyckel kan man köra med KMS aktivering direkt på en nyinstallation.

Finns info här (reg krävs):

http://forums.mydigitallife.info/thr...10-Build-10240

Har själv testat att installera den med engelsk Windows 7 till Win10. Verkar ju svårt att hitta en svensk esd för 10240 så fungerar det här om man har en svensk Win8.1 om man använder en engelsk 10240 esd?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback