Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-01-05, 20:54
  #4885
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Troligtvis av filsystemet. Vad för sorts filsystem har denna externa under Android?

exFAT
__________________
Senast redigerad av Grobil 2017-01-05 kl. 20:56.
Citera
2017-01-06, 15:59
  #4886
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oea
Om jag formaterar min dator med min windows 7 skiva och nyckel. Kommer jag kunna uppgradera till win10 efter det? Har haft win10 sen det blev möjligt att få det, men tänker på att jag vet att någon gång går gratiserbjudandet ut.

Har du väl haft Windows 10 på samma hårdvara och fått den aktiverad så kan du ladda på Windows 10 igen.
Citera
2017-01-06, 17:50
  #4887
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Har du väl haft Windows 10 på samma hårdvara och fått den aktiverad så kan du ladda på Windows 10 igen.

Så den kommer ihåg IMEI nummer eller CD-Key eller så?
Citera
2017-01-06, 18:13
  #4888
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oea
Så den kommer ihåg IMEI nummer eller CD-Key eller så?

Ja det ligger kvar på microsofts servrar

Med vänlig hälsning
t
Citera
2017-01-06, 18:32
  #4889
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oea
Så den kommer ihåg IMEI nummer eller CD-Key eller så?

Svar ja, du behöver inte heller fylla i produktnyckeln under installationen utan klicka bara på "jag har ingen produktnyckel" så kommer den att (åter)aktivera din W10-maskin.
Citera
2017-01-06, 23:36
  #4890
Medlem
Snoovits avatar
Hej, jag har fortfarande inte fått Anniversary Update, ska jag vänta eller prova hämta själv?
Citera
2017-01-07, 06:23
  #4891
Medlem
Hej,

Har lite problem med en rad olika USB-minnen som jag använt som installationsmedia för Win10, samt även kört Freenas på dem etc. När jag nu vill använda dem till annat, och skall formatera dem så verkar det inte fungera. Formateringsverktyget i Win10 hävdar att minnets kapacitet är avsevärt mycket mindre än vad det egentligen är.

Någon som vet hur jag ska göra för att åtgärda det?
Citera
2017-01-07, 10:41
  #4892
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snoovit
Hej, jag har fortfarande inte fått Anniversary Update, ska jag vänta eller prova hämta själv?


Gör så. Ett smidigt och säkert sätt att göra det på om det inte funkar den "vanliga" vägen är att skapa ett W10 installations media och välja att uppdatera Windows istället för de övriga alternativen.
Citera
2017-01-07, 10:42
  #4893
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ledstripe
Hej,

Har lite problem med en rad olika USB-minnen som jag använt som installationsmedia för Win10, samt även kört Freenas på dem etc. När jag nu vill använda dem till annat, och skall formatera dem så verkar det inte fungera. Formateringsverktyget i Win10 hävdar att minnets kapacitet är avsevärt mycket mindre än vad det egentligen är.

Någon som vet hur jag ska göra för att åtgärda det?

Ompartitionera. Googla.
Citera
2017-01-07, 12:00
  #4894
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tergo
Ja det ligger kvar på microsofts servrar

Med vänlig hälsning
t

Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
Svar ja, du behöver inte heller fylla i produktnyckeln under installationen utan klicka bara på "jag har ingen produktnyckel" så kommer den att (åter)aktivera din W10-maskin.

Tack för svaren! Då fixar jag det idag
Citera
2017-01-07, 16:59
  #4895
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Troligtvis av filsystemet. Vad för sorts filsystem har denna externa under Android?

Filsystemet är Exfat..det är som sagt en extern hårddisk som fungerar under 2 olika OS.

Min dator är windows 10 (pro) min filmbox är en apparat som kör ANDROID operativsystem (minix) där programmet KODI används för att spela upp filmerna på min tv apparat.

Varför vill windows plötsligt inte känna igen hårddisken? "ej åtkomst"
__________________
Senast redigerad av Grobil 2017-01-07 kl. 17:03.
Citera
2017-01-07, 18:43
  #4896
Medlem
Hur skall jag kunna flytta filmer till min externa hårdisk om windows ger mig jävla "åtkomst nekad" mitt i det hela - efter ett år av fyllande av 2 TB - jag vet att jag hade 400 GB ledigt.

Strax innan överförde jag filer i formatet H-265x - det kan omöjligt vara det! (?)

Men den funkar perfekt i Android boxen - dvs jag kan se hela altet.
__________________
Senast redigerad av Grobil 2017-01-07 kl. 18:48.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback