Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-09-30, 15:23
  #1
Medlem
Okej.. Vet inte hur jag ska börja, men har haft ett kk förhållande med en vän som jag känt sen grundskolan. För ca ett halvår sen började vi träffas bara han & jag, innan har vi umgåtts tillsammans med andra vänner. Hur som helst så kom han över ensam av någon anledning, vi hade mysigt & slutade med underbart sex. Det började hända rätt ofta, jag kände direkt att jag fick känslor & hade haft det redan innan. Dock har jag inte sagt ngt pga rädslan att bli sårad. Sen efter ett tag berättar han för mig att han träffar en annan just nu.. Jag vart rätt förkrossad, men sket i det. Men så började vi ses igen ändå, jag kunde inte motstå det. Sedan han sa det där har vi inte pratat om några känslor & jag har inte ens frågat om han fortfarande träffar den här tjejen. Håller på att bli galen för nu har det gått ett halvår & för varje gång jag träffar honom får jag bara mer & mer känslor. Allt är helt perfekt när vi är med varandra.. Vi umgås, pratar, skrattar,myser & har GALET bra sex. Har haft sex både inom & utomhus, överallt i min lägenhet.. Hur som helst så vet jag att han tyckte om mig väldigt mycket i grundskolan men jag var väldigt avvisande då & nu är det han som har övertaget. Även fast jag inte sagt det så känns det som att han måste förstå att jag verkligen tycker om honom. Han har tidigare sagt att han har svårt för att prata när det kommer till känslor & jag är ju likadan. När vi umgås så känns det så rätt, men så fort vi inte ses känns det skit & jag kan inte tänka på nått annat. Har försökt träffa andra bara för att slippa bli sårad av killen jag verkligen tycker om men känns bara fel & får inga känslor. Nån som har nått tips?
Citera
2014-09-30, 15:38
  #2
Medlem
Har varit i en liknande situation. Vi var dock inte barndomsvänner utan det började med att vi umgicks väldigt intensivt förra sommaren. Vi var med varandra varje dag i ca en månads tid. Men vi var alltid minst tre som umgicks. Han hade även med sig andra tjejer då och då som han även låg med vilket inte gjorde mig något. Sista gången vi träffades under den sommaren var det bara jag och han vilket slutade med att vi hade sex. Vi fortsatte även att träffas efter det på kompisnivå men jag började då inse att jag fått känslor för honom. Vi slutade då att träffas i ca 3 månader och känslorna försvann. Nu har vi träffats igen under det senaste halvåret men bara för att knulla. Alltså umgås vi inte utöver det vilket fungerar utmärkt.

Mitt tips är att gör som jag, skit i honom under några månaders tid och gå sedan tillbaka till honom när dina känslor försvunnit. Eller om du tror att det finns en chans till att det kan bli en kärleksrelation - snacka med honom!
Citera
2014-09-30, 16:05
  #3
Medlem
Konstigt att han är kk med dig samtidigt som han har en annan tjej som han är så seriös med att han känner behovet av att berätta för dig om detta.

Antingen är det inte så seriöst med den andra och han vill bara göra dig avundsjuk.
Eller så är det seriöst med den andra, och vad ligger han med dig för iså fall?
Citera
2014-09-30, 16:26
  #4
Medlem
Tack för svar! Har som sagt försökt hålla mig borta från han i perioder & träffat andra. Men ingen/inget kan mäta sig med det vi har & gör.. Jag är inte den som lätt får känslor men när jag väl fått det så är det svårt att släppa dem.

Jo det tycker jag också, känns lite som att han ville se hur jag reagera men han fick ingen stark reaktion utan jag sa lite lätt att jag inte ville ha drama & att vi kunde skita i att ses då men det ville han inte.. Sedan dess har han aldrig nämnt någon annan tjej.
I helgen var jag med en vän & drack lite, jag ringde honom & vi pratade i en kvart kanske så bjöd jag över honom & han ville komma men när jag berättade att det skulle komma fler folk (mest killar) så hade han ingen lust längre utan vi skulle ses dan efter men så vart det inte.. Antagligen för att jag skickat massor av fylle sms inget om att jag verkligen tyckte om honom men andra pinsamma grejer.
Citera
2014-09-30, 16:31
  #5
Medlem
xposures avatar
Du har nog två val.
Antingen så ignorerar du honom eller så lägger du korten på bordet.
Du kommer enbart att såra dig själv ännu mer om du drar ut på detta.
Citera
2014-09-30, 16:31
  #6
Medlem
Måste bara tillägga att vi alltid lyssnar på musik & har samma musik smak.. Så har det hänt många gånger att han visar låtar som kan heta tex "no other love" & är väldigt kärleksfulla, vilket gör att jag börjar fundera på om den har betydelse eller om han bara tycker om låten. Sist la han dessutom till en låt på min lista utan att säga något eller lyssna på den "helt otrolig" hette den, märkte det dagen efter..........
Citera
2014-09-30, 16:33
  #7
Medlem
Katzyns avatar
Kan ju vara så att han tog upp det här med "den andra tjejen" för att få dig att bekänna färg? Att han hoppades på nått i stil med "men jag trodde ju att du och jag var på väg att bli ihop " eller att du skulle kämpat för honom då...
Citera
2014-09-30, 16:56
  #8
Medlem
Jag tycker att det låter som att han försöker att visa att han tycker om dig med tanke på låten där på Spotify. Hinta tillbaka lite lätt. Om du fått någon present av honom någon gång så ställ fram den så att han tydligt ser den, ha på dig smycken om du fått det av honom osv!
Håller tummarna för er!
Citera
2014-09-30, 20:14
  #9
Medlem
Jo jag önskar ju att jag hade sagt något till honom redan då, men försökte leka oberörd som sagt även fast det tog väldigt hårt att han sa det..
Har som sagt lite svårt att prata känslor men känns ändå som att han borde förstå, får försöka hinta lite som du säger ;/ På ett sett vill jag leka svår, för att se om han bryr sig. Men ibland vill jag bara berätta rakt ut som jag känner. Fast då är risken att jag blir sårad & förlorar det vi har nu...
Problemet med mig är att jag tänker alldeles för mycket & gör saker mer komplicerat än det behöver vara.
Citera
2014-09-30, 21:44
  #10
Medlem
Om du gör lite hintar så blir det ju att vara lite svår samtidigt, då det oftast är ganska svårt att tolka hintar!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback