• 1
  • 2
2014-09-29, 22:53
Medlem
junazs avatar
Nu hittar jag ingen tråd om det här, men finns det en så radera!

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19612080.ab

En familj på fem personer (två vuxna och tre barn) har hittats döda i ett sovrum i sitt parhus i Springville, Utah. De hittades av ytterligare en son, och inledningsvis vet polisen ingenting om hur dem dött. Man har inte hittat några spår av våld/trauma/skador, och inte heller av kolmonoxidförgiftning. Nu avvaktar man svar på blodprov.

Vad kan ha hänt?

Jag sätter mina pengar på någon form av förgiftning.
Citera
2014-09-29, 23:06
Medlem
bizquitos avatar
Fan vad skumt! Jag gissar på kollektivt självmord eller aliens.
Senast redigerad av bizquito 2014-09-29 kl. 23:08.
Citera
2014-09-29, 23:11
Medlem
Husdjuren levde, och alla i familjen verkar ha hittats i samma rum. Alla hittades i ett av sovrummen.

Husdjuren andas samma luft och dricker samma vatten, så det skulle väl kunna vara förgiftad mat eller annan förgiftad dryck än vattnet?

Edit:
Vid närmare eftertanke så håller sig djuren visserligen på en lägre nivå och kanske rör på sig mer vilket gjorde familjen mer utsatt om det var något i luften i sovrummet eller en lätt gas som inte höll sig nere på djurens höjd

Hur kan man förresten utesluta kolmonoxidförgiftning? Familjen hade ju inte svarat i telefon på hela dagen så någon sådan gas hade väl kunnat skingra sig fram tills dess att kropparna hittades?
Senast redigerad av A-Z.a-z.0-9 2014-09-29 kl. 23:18.
Citera
2014-09-29, 23:35
Medlem
junazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A-Z.a-z.0-9
Hur kan man förresten utesluta kolmonoxidförgiftning? Familjen hade ju inte svarat i telefon på hela dagen så någon sådan gas hade väl kunnat skingra sig fram tills dess att kropparna hittades?
Bra fråga. Står i artikeln att man kunnat utesluta det, räddningspersonal gick först in med skyddsdräkter, men inga spår av gasen hittades.

Förgiftad mat ja, eller något de alla fått i sig är en möjlig orsak. Troligtvis är det ju ingenting i luften eftersom husdjuren klarat sig.
Citera
2014-09-29, 23:49
Medlem
TheVoids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A-Z.a-z.0-9
Husdjuren levde, och alla i familjen verkar ha hittats i samma rum. Alla hittades i ett av sovrummen.

Husdjuren andas samma luft och dricker samma vatten, så det skulle väl kunna vara förgiftad mat eller annan förgiftad dryck än vattnet?

Edit:
Vid närmare eftertanke så håller sig djuren visserligen på en lägre nivå och kanske rör på sig mer vilket gjorde familjen mer utsatt om det var något i luften i sovrummet eller en lätt gas som inte höll sig nere på djurens höjd

2 katter och en iller (?) vid liv, om illern var i bur så är väl inte höjdskillnaden på en människa liggandes i en säng och en illerbur spec stor. Antar att illern var i bur annars hade den väl stuckit medans dörrarna stod öppna.

De har väl inte uteslutit kolmonoxid men det fanns inga spår när hjälpen anlände. Minns jag rätt så har både brandmän och ambulanspersonal någon form av detektor på sig som tjuter om nivåerna av farlig gas är höga, om det är standardutrustning vet jag inte men just en sådan detektor räddade livet på några anställda på något cafe en sen kväll i USA för ett tag sedan när en ambulansman skulle köpa kaffe och hans detektor gick av.

Det var väl även en lägenhet med grannar vägg i vägg som sa "this family tended to keep to themselves." , men resten av området var rätt sammanhållet så det var lite konstigt.

Preliminära rapporten från rättsmedicin hittar inga spår av våld lr liknande så nu är det upp till blodanalys osv.

Hittades de alla i samma säng?
Citera
2014-09-29, 23:58
Medlem
Svaret står ju delvis redan i trådstarten. "De hittades av ytterligare en son". Låter som giftmord.
Citera
2014-09-30, 00:58
Medlem
junazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Svaret står ju delvis redan i trådstarten. "De hittades av ytterligare en son". Låter som giftmord.
Du insinuerar alltså den tredje sonen som hittade dem har giftmördat dem? Bold statement med så lite info...
Citera
2014-09-30, 01:01
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av junaz
Du insinuerar alltså den tredje sonen som hittade dem har giftmördat dem? Bold statement med så lite info...

Å andra sidan så utgår alltid polisen att det är någon närstående som är skyldig. De börjar alltid med att misstänka närstående.
Citera
2014-09-30, 01:06
Medlem
Readyfreddies avatar
Det verkade vara en lite udda familj som höll sig för sig själva. Barnen stod tydligen väldigt nära varandra så religiösa tokstollar till föräldrar tror jag på.
Eftersom man hittade alla i samma sovrum finns det inte mycket att välja på annat än utvidgat självmord med hjälp av gift, utfört av en eller båda föräldrarna i syfte att få vara tillsammans ända in i evigheten.

99,7% säker på det!
Citera
2014-09-30, 01:45
Medlem
CrilleKexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Det verkade vara en lite udda familj som höll sig för sig själva. Barnen stod tydligen väldigt nära varandra så religiösa tokstollar till föräldrar tror jag på.
Eftersom man hittade alla i samma sovrum finns det inte mycket att välja på annat än utvidgat självmord med hjälp av gift, utfört av en eller båda föräldrarna i syfte att få vara tillsammans ända in i evigheten.

99,7% säker på det!
Det var det första som slog mig med. Tyvärr så verkar det vara det troligaste scenariot. Av det vi vet än så länge i alla fall.
Citera
2014-09-30, 11:46
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheVoid
2 katter och en iller (?) vid liv, om illern var i bur så är väl inte höjdskillnaden på en människa liggandes i en säng och en illerbur spec stor. Antar att illern var i bur annars hade den väl stuckit medans dörrarna stod öppna.

De har väl inte uteslutit kolmonoxid men det fanns inga spår när hjälpen anlände. Minns jag rätt så har både brandmän och ambulanspersonal någon form av detektor på sig som tjuter om nivåerna av farlig gas är höga, om det är standardutrustning vet jag inte men just en sådan detektor räddade livet på några anställda på något cafe en sen kväll i USA för ett tag sedan när en ambulansman skulle köpa kaffe och hans detektor gick av.

Det var väl även en lägenhet med grannar vägg i vägg som sa "this family tended to keep to themselves." , men resten av området var rätt sammanhållet så det var lite konstigt.

Preliminära rapporten från rättsmedicin hittar inga spår av våld lr liknande så nu är det upp till blodanalys osv.

Hittades de alla i samma säng?

Kolmonoxid kan ventileras bort relativt snabbt om ventilationen fungerar och exponeringen varit tillfällig, t.ex. pga en felaktig kamin eller panna typ som stannat efter en stund.
Citera
2014-10-31, 14:36
Medlem
Readyfreddies avatar
Liten uppdatering i det här fallet. Det verkar röra sig om det man hade förväntat sig, föräldrarna begick självmord och tog barnen med sig.

http://fox13now.com/2014/10/29/polic...ly-found-dead/

“Kristi and Benjamin were lying in the bed and the three children were lying around the bed, covered in bedding up to their necks,” police wrote in an affidavit. “Officers reported there was a red liquid substance coming from the mouth of Kristi Strack. All the occupants of the home were non-responsive. Next to each of the victims was a cup/drink with a liquid inside.”

"Also located withing the residence were empty bottles of liquid Methadone."

"An officer stated in another affidavit that it is probable the deaths were not accidental, writing: “…with the placement of the bodies, it would appear somebody had to position the bodies after they were deceased.”
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in