Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-07-05, 18:44
  #1429
Medlem
Beställde en helt annan rc men fick denna, beställde 5g av synthacaine v2 för att testa, vänta över en månad och helt plötsligt låg det ett paket på golvet när jag kom hem efter jobbet och det var. Phenzacaine 3-fpm rock jag hade fått, Beställde från utlandet så hade nog rätt mycket tur eftersom denna är väl ändå klassad i Sverige? Men i alla fall, nyfiken som man är drog jag ett allergitest, inga problem, drog en rätt stor lina, väntade, väntade, men nä inget hände direkt, svider så in i hela helvetet i snoken dock, men ingen nämnvärd effekt. Substansen är vit i pulver/kristallform, känns som om jag blivit lurad?

Edit: Japp sämsta skiten jag testat, sicket skräp. Ha en bra dag.
__________________
Senast redigerad av Generelhopp 2016-07-05 kl. 19:31.
Citera
2016-07-05, 19:49
  #1430
Medlem
Szlyynas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generelhopp
Beställde en helt annan rc men fick denna, beställde 5g av synthacaine v2 för att testa, vänta över en månad och helt plötsligt låg det ett paket på golvet när jag kom hem efter jobbet och det var. Phenzacaine 3-fpm rock jag hade fått, Beställde från utlandet så hade nog rätt mycket tur eftersom denna är väl ändå klassad i Sverige? Men i alla fall, nyfiken som man är drog jag ett allergitest, inga problem, drog en rätt stor lina, väntade, väntade, men nä inget hände direkt, svider så in i hela helvetet i snoken dock, men ingen nämnvärd effekt. Substansen är vit i pulver/kristallform, känns som om jag blivit lurad?

Edit: Japp sämsta skiten jag testat, sicket skräp. Ha en bra dag.

Kan det ha kommit fram pga att det är placebopulver tro?
Citera
2016-07-06, 19:35
  #1431
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Szlyyna
Kan det ha kommit fram pga att det är placebopulver tro?

Ja det var riktigt skräp. Så jävla tråkigt bara..
__________________
Senast redigerad av Generelhopp 2016-07-06 kl. 19:39.
Citera
2018-04-04, 13:44
  #1432
Avstängd
nils.flygels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Recapitated
edit:
ang. 2f, 4f osv, så läste jag nånstans att det bara var 3f som var något att räkna med.

2-fpm fanns i Tyskland, men ingen verkar haft den inrikes?
Citat:
2-(2-fluorophenyl)-3-methylmorpholine (2F-phenmetrazine): Common name: 2F-phenmetrazine
2F-Phenmetrazine is a phenylmorpholine and is a positional isomer of 3F-phenmetrazine formally notified in 2014. Both substances are fluorinated derivatives of the internationally controlled substance phenmetrazine.
There is limited information available on the pharmacology and toxicology of this substance.

Based on its chemical structure and similarity to phenmetrazine, the substance is expected to have CNS stimulant effects. Phenmetrazine was marketed in the past as the medicine Preludin, and used as an appetite suppressant for the treatment of obesity.

2F-Phenmetrazine is covered by a patent on the methods of preparation of compounds and prodrugs capable of functioning as releasers and/or uptake inhibitors of one or more monoamine neurotransmitters, including dopamine, serotonin, and norepinephrine. The hydrochloride salt of 2F-phenmetrazine was identified in 2.5 kg of white powder seized by the German customs Cologne on 23 November 2016.The substance was analytically confirmed by GC-EI-MS, GC-CI-MS, LC-ESI-QTOF-MS/MS, LC-ESI-linear ion trap-MS/MS, ATR-IR, GC-sIR, FT-NIR, Raman spectroscopy, and 1H- and 13C-NMR.
https://forum.goeg.at/EwsForum/defau...?g=posts&t=286
Citera
2018-10-09, 06:21
  #1433
Medlem
ChemicalGirls avatar
Är det normalt att få typ jättestora pupiller av 3-fpm? Alltså, inte tagit värst mycket, men pupillerna är märkbart större. Alltså hajar om tagit mycket, men det var lagom liksom.
Samt kicken är ju bra, men ruset? Vad händer där....
Citera
2021-01-28, 20:35
  #1434
Medlem
3-FPM (3-Fluorophenmetrazine) Info önskas.

Tjenare flashbackare!

Detta är mitt nyare konto då jag ej kommer åt mitt gamla som jag glömt lösenordet till och mailkontot jag registrerade mitt gamla konto till är numera raderat.

Skitsamma, nu för själva tråden.

Som rubriken lyder så önskar jag info om en äldre RC-drog som gick under namnet 3-FPM och jag har sökt högt och lågt här på flashback för info men verkar då bara hamna i väldigt gamla trådar runt från årtalen 2004-2008.
För några år sedan (osäker på hur många) så hörde en gammal vän till mig av sig och berättade att han hade fått in en ”jävligt nice puder att dra upp i snoken” och vi träffades såklart då min nyfikenhet växte oerhört efter att fått detta berättat för mig.

Vi satt uppe i ett par dygn och drog i oss detta pulver som han berättade att han hade beställt från utlandet. Tidigare har jag brukat de flesta droger som finns på marknaden (inte från RC-delen) och tyckte att denna drog var något utöver det vanliga då det för mig kändes som att jag hade hittat den absoluta optimala drogen för mina egna ändamål.

Min upplevelse av denna drog var följande och här kommer jag lista fördelar och nackdelar.

Fördelar:

1. De fina positiva fördelarna av både kokain och amfetamin. (Dvs. Pigghet, socialt främjande och eufori.)

2. I prisklassen så låg det snäppet under amfetamin (har för mig att detta var innan substansen olagligförklarades i Svea rike så det kan va därför)

3. Ruset höll i sig i ett par timmar och det verkade som att man kunde fylla på i princip hur mycket och ofta man ville utan risk för överdosering (så länge man såg till att ändå äta/dricka och sova ordentligt med jämna mellanrum)

4. Under den här sommaren som vi gick på detta i princip dagligen eller dagar i streck för att sedan ta ett mindre uppehåll på några dagar så märkte jag aldrig av någon somhelst AT.

Nackdelar:

1. Efter denna underbara sommar så verkar det som att jag aldrig mer lyckats få tag i detta preparat eller hört talas om det efter detta igen.


Min fråga till er flashbackare är nu föjande:

Har någon av er haft att göra med denna substans? Har ni liknande eller samma erfarenhet som jag av detta preparat?

Finns denna substans fortfarande tillgänglig och att problemet bara är att jag inte är begåvad nog att kunna lokalisera det någonstans?

Har detta preparat helt enkelt gått ur tiden och blivit ersatt av andra RC-droger som ska i sina försök efterlikna drogen?

Slutord:

Jag ber om ursäkt om detta förekommer som en helt efterbliven fråga för er som läser samt er som är mycket mer insatta i själva världen av RC. Läste igenom reglerna för drogforumomet innan jag postade detta inlägg och tror att jag lyckats hålla mig till de enkla regler som förklaras där, OM INTE så ber jag på förhand om ursäkt till eventuella moderatorer som måste komma hit och slå mig på fingrarna eller flytta denna tråd.

Tack på förhand för alla svar som leder till någon slags utbildning för mig om detta preparat och som därför vidare kanske leder till att jag kan få lägga vantarna på det igen.

// Mvh Helium
Citera
2021-01-28, 21:11
  #1435
Medlem
Jag har prövat detta och minns också att den var riktigt schysst och stabil. De människor jag bjöd älskade det allihopa. Det är ju en 3fluoro analog till phenmetrazin, kanske andra analoger finns i utlandet? Som även är lagliga?
Förhoppningsvis så kommer de(butikerna) lyckas att ta hem någon ny laglig analog, om det nu finns. Det är en rätt ovanlig stimulant utifrån den jag läst på nätet.

Jag tänker att 4f phenmetrazin borde inte vara svår att ta fram, är dock usel på kemi så kanske jag har helt fel.

Kändes inte så värst dålig för kroppen heller vilket är viktigt anser jag då stimulanter redan sliter på kroppen annars. Skulle också vilja se liknande substans göra comeback.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback