Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-09-29, 01:46
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spectacular.
Jag träffade en kille från England i somras. Allt frid och fröjd och vi ska väl ta och ses någon gång i framtiden, han bor fortfarande hemma men flyttar ut i december och vill att jag kommer då.


Vi har pratat varje dag nu i 3 månader. Inge facetime/skype utan bara skrivit på facebook. Vi har alltså byggt upp en relation på facebook även fast vi träffats innan oså. Det var bara i en vecka.

Nu har han börjat skriva "ge mig en puss" eller "kom och lägg dig här" jag svarar varje gång "jag önska jag kunde" men han snackar som om vi vore några jävla sims gubbar eller något. Att jag ska gå och pussa honom, komma och va med honom.

Eller "kom hit så myser vi" alltså vad fan svarar man på det " kommer nu... nu lägger jag mig bredvid dig. mysigt va?"

Förstår ni.. Det blir som en låtsasvärld tillslut och det blir jävligt pinsamt så jag svarar oftast inte när han skriver så, vet ej vad man ska svara..

Vad ska jag svara när han skriver så?
Vad har ni för erfarenhet av det här med "nätromanser"? Vi bygger ju upp en relation och säger hur mycket vi gillar varandra, är lite rädd att det ska bli ultrastelt när vi ses. Nu sitter man ju och gömmer sig bakom skärmen och bygger upp något slags förhållande.

Som vi snackar nu borde jag gå fram och ge honom en kyss när vi ses, hålla hand och säga att jag gillar honom (som vi gör i facebookvärlden) men jag vet ju att det inte kommer bli så- Därför vill jag ta avstånd på något sätt. Dämpa hela grejen.



Hahaha... han kanske ser dig som en simsgubbe.

Jag förstår dina tankar. Säg det rakt ut, att du gillar honom som person men inte är förtjust i att han är så "på" på det där sättet på nätet. Är han rätt så begriper han vad du menar.

Ska jag gissa så är han ganska desperat efter närhet. Så du är helt rätt ute med att försöka dämpa osv. En annan känsla jag får är att du står nivåer över honom, men det är en annan sak.
Citera
2014-09-29, 03:18
  #14
Medlem
sjeeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spectacular.
Jag men vad ska jag säga? Vad jag än får fram i mitt huvud så låter det konstigt. Om han säger "kom och ge mig en puss" vad svarar man då?

Nu skrev jag "ska du sova snart" han svarar "med dig ja" och jag är lite såhär: vadå med mig, du bor förfan i ett annat land dumskalle. Typ.... Jag hajjar inte grejen.

Eh varfor tar du det sa bokstavligt talat for? Han skickar ju bara signaler for vad han vill, om du ocksa vill sa ja da kan du saga puss eller skicka en puss-emoticon eller saga att du onskar att du kunde/kommer gora det nar ni traffas. Kanns helt normalt att uttrycka sig sa pa engelska, kanske svenskar ar torrare an vad jag minns.
Citera
2014-09-29, 06:12
  #15
Medlem
Javalangs avatar
Haha, precis så skrev man i 15-årsåldern. Inte så gulligt från en vuxen människa, bara skumt.
Citera
2014-09-29, 08:22
  #16
Medlem
bobilobs avatar
Han känns som en allmänt creepy kille om man för dialoger så ofta på det sättet, och då förmodligen tar dem på seriöst allvar. använde han liknade sätt/uttryck när ni sågs?
Citera
2014-09-29, 08:50
  #17
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spectacular.
Jag tror helt ärligt vi båda är lite för blyga för att skypa innan vi träffats igen. Sen kan man börja göra det.

Har du erfarenhet hur det är att umgås med någon man "hängt" med på facebook så länge? Hur mega awkward det blir?

Mega awkward tycker inte jag det har blivit, men det är klart att det känns lite konstigt i början och att man, precis som du inser inte går direkt från det sättet man pratat på nätet till att göra det IRL. Och det verkar klokt av dig att inte bygga upp helt orealistiska förväntningar...
Citera
2014-09-29, 12:22
  #18
Awaiting Email Confirmation
femtonhundras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spectacular.
Jag träffade en kille från England i somras. Allt frid och fröjd och vi ska väl ta och ses någon gång i framtiden, han bor fortfarande hemma men flyttar ut i december och vill att jag kommer då.


Vi har pratat varje dag nu i 3 månader. Inge facetime/skype utan bara skrivit på facebook. Vi har alltså byggt upp en relation på facebook även fast vi träffats innan oså. Det var bara i en vecka.

Nu har han börjat skriva "ge mig en puss" eller "kom och lägg dig här" jag svarar varje gång "jag önska jag kunde" men han snackar som om vi vore några jävla sims gubbar eller något. Att jag ska gå och pussa honom, komma och va med honom.

Eller "kom hit så myser vi" alltså vad fan svarar man på det " kommer nu... nu lägger jag mig bredvid dig. mysigt va?"

Förstår ni.. Det blir som en låtsasvärld tillslut och det blir jävligt pinsamt så jag svarar oftast inte när han skriver så, vet ej vad man ska svara..

Vad ska jag svara när han skriver så?
Vad har ni för erfarenhet av det här med "nätromanser"? Vi bygger ju upp en relation och säger hur mycket vi gillar varandra, är lite rädd att det ska bli ultrastelt när vi ses. Nu sitter man ju och gömmer sig bakom skärmen och bygger upp något slags förhållande.

Som vi snackar nu borde jag gå fram och ge honom en kyss när vi ses, hålla hand och säga att jag gillar honom (som vi gör i facebookvärlden) men jag vet ju att det inte kommer bli så- Därför vill jag ta avstånd på något sätt. Dämpa hela grejen.
Hade han varit intresserad av,dig på riktigt skulle han inte skrivit massa strunt
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback