Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2017-01-15, 17:11
  #61
Medlem
Wajis avatar
Att byta lag är som är ha sex med en familjemedlem.

Dvs du kan men det finns lagar för saker man inte gör. Man byter inte lag och man har inte sex med någon familjemedlem.

Slutdiskuterat?
Citera
2017-02-10, 10:08
  #62
Medlem
jag har ett favorit lag i sverige och det är helt omöjligt att byta ut. min farfar började ta med mig på matcher redan som väldigt liten och jag har börjat ta med mina bara på matcher från 5 års ålder. älskar att stå i klacken och att åka på bortamatcher, då har jag dock inte med mina barn. det laget skulle jag aldrig kunna byta.

jag har (hade) också ett favoritlag i premier league, arsenal. jag vet egentligen inte när eller varför jag började hålla på arsenal. jag har aldrig sett dom på plats eller nånting men har hållit på dom länge iaf. sen för något år sedan åkte jag på en weekend till rom och blev helt förälskad i den staden och självklart skulle jag gå på fotboll när jag va i rom. det va roma som spelade hemma den helgen så det blev en roma match jag gick på. det va en jävla skit match med dåligt spel och roma förlorade. men sen den dagen gillar jag roma mera och mera. har även varit tillbaka o kollat roma igen plus att jag sett dom i en annan stad i champions league. nu känner jag att jag inte bryr mig om arsenal längre och har alltså bytt lag men det är inget aktivt val utan det har bara blivit så.

en sak som skrämmer mig är att, tänk om det skulle varit lazio som spelade hemma när jag besökte rom första gången...... usch
Citera
2017-02-10, 21:46
  #63
Medlem
Elvis avatar
Men FÖRIHELVETE LÅS TRÅDJÄVELN!

Man byter för helvete inte lag, laget är DNA i ditt blod. Byter du ut det? Ja då dör du! Så enkelt är det bara.

Blir så jävla förbanna när jag hör sånt här. Sedan svara på frågan. Kan du kolla dina tidigare bröder och systrar i ögonen efteråt när du står där i rivalens kläder.

Den som byter lag, PERSONA NON GRATA!
Citera
2017-02-10, 22:02
  #64
Medlem
Elvis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micke093
Jag personligen håller på bajen men skulle vilja byta till DIF. Men tror det är belagt med en enorm tabu.

Haha skitkul, troll!

Sitter förmodligen en gnagare eller gårdare som vill dra ett löjligt skimmer över Hammarby! Varför? Ja, den kan bara spekuleras. Grundar sig säkert i avundsjuka från våra lillebröder! Börjar märka mer och mer att fokuset mellan Aik och Dif minskar, man lägger mer och mer energi på oss. Stockholms största klubb, det är vi det. Orka ens lägga energi på sådana här troll!

Men vi leker med tanken att du går från Bajen till DIF? Är du någorlunda med i kretsarna så kommer du bli Judas. Tror många säger upp bekantskapen eller åtminstone skär ner på den, åtminstone i mina kretsar. Vet också flera som hade tagit det som en ärekränkning och förnedring och det hade mycket väl kunnat sluta med en rak höger eller mer än så i VISSA FALL! Säg att du hängt på en skön bar, alla känner dig och tillsammans har vi delat cigg, bjudit varandra på bira, skrattat vid seger, gråtit vid förlust, snackat spelarrekrytreringar och avgångskrav, hjälpt varandra i livet vid sidan av fotbollen, swishat över pengar för att din polare ska klara hyran den här månaden, samlat in pengar för 40 års kalas. Varit som en riktig familj, för många är det den enda familjen! Hade du då knatat förbi baren iförd klubnrivalens kläder kan jag säga att det förmodligen brunnit i stora delar av kat-B men även kat-A supportrar. Kat-C behöver vi inte ens tala om.

Seså.. lyxa till din kväll med någon obskyr skumpa för 2000 spänn nu när din klubb (aik/dif) bränt halva budgeten på Thern/Ohlson eller Källström.
Citera
2017-02-11, 10:41
  #65
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheDarkKniggit
Dödstraff utan rättegång om man är vuxen.

Sekonderat
Citera
2017-02-11, 10:44
  #66
Medlem
Dofternas avatar
Jag bytte från Brynäs till Leksand när jag flyttade till Södermalm. Vet inte varför, det kändes bara så naturligt.
Citera
2017-02-11, 22:34
  #67
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2anRules
Helt oacceptabelt. Jag har absolut ingen förståelse för folk som byter lag, och vidrigheten i denna hädelse är i paritet med landsförräderi!

Man kan aldrig, under några omständigheter, byta bort sin äkta kärlek.
Antag att du är en hängiven supporter till ett lag och en klubb. Låt kalla det SSV Markranstädt. Plötsligt är det en ny majoritet och de nya bestämmer att byta namn och klubbfärger, kanske till RB Leipzig.
Får du bryta ditt supporterskap, får du byta? Alternativt lägga ner sporten?

Vad skulle du gjort, är supporterskapet alltid ensidigt eller finns det krav på din klubb?

Vad händer om dun klubb försvinner i konkurs eller slps ihop med annan?
Citera
2017-02-12, 00:00
  #68
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elvi
Men FÖRIHELVETE LÅS TRÅDJÄVELN!

Man byter för helvete inte lag, laget är DNA i ditt blod. Byter du ut det? Ja då dör du! Så enkelt är det bara.

Blir så jävla förbanna när jag hör sånt här. Sedan svara på frågan. Kan du kolla dina tidigare bröder och systrar i ögonen efteråt när du står där i rivalens kläder.

Den som byter lag, PERSONA NON GRATA!
Detta köper jag om du är född o uppvuxen i den regionen som laget verkar. Annars är ditt snack bara floskler.
Ta bara inlägget ovanför ditt. Killen i fråga tappade helt enkelt intresset för Arsenal.
Själv höll jag i flera år på Västra Frölunda i hockeyn. Jo, de hette så på den tiden. Jag fick dem som favoritlag när jag såg dem i en slutspelsmatch i Stockholm.
Sedan gick Linköping upp i Elitserien. Kan du tänka dig. Jag är född o uppvuxen runt den staden. Tog inte lång tid innan jag stod på ståplats i Stångebrohallen.

Däremot har jag ÅFF i mitt DNA i den inhemska fotbollen. Inte för att jag ser deras matcher. Men de har en speciell plats i mitt hjärta även om jag favoriserade Bajjen i några år efter att sett en SM-final på Söderstadion. Mest pga deras hejjarklack.

De jag aldrig svikit däremot är Arsenal. Såg dem första gången live på Highbury, 1979. De slog Brighton o jag var ännu inte ens tonåring.
I vuxen ålder har jag sett fler matcher live i London än på Kopparvallen.

Ett riktigt fan byter inte klubb. Men de flesta skaffar en favoritklubb som barn för att sedan svänga i vuxen ålder.
Att jag behållit mina två fotbollsklubbar beror enbart på att jag i ena fallet följt dem på plats o i det andra sett Ralf Edström vinna SM-guld.

Har även haft två andra favoritklubbar. Den ena är ManU. En klubb jag verkligen gillat. Dock ej när de mött Arsenal. Den andra är den klubben Zlatan spelat i.
När dessa två blev en o med en tränare jag avskyr så fösvann all favorisering där.
Citera
2017-02-12, 09:07
  #69
Medlem
kostymnisses avatar
Man kan ALDRIG byta klubb det är ju ett som är säkert. Oftast får man klubben som liten parvel och det ändras givetvis inte sedan.

Sedan kan man givetvis ha sympatier för en del klubbar, men det är enorm skillnad på att ha sympatier för ett lag och vara supporter. Dessutom blir det givetvis omöjligt att ha två lag i samma serie då det blir motsättningar på så många sätt. Speciellt om det är rivaler.

Att man sedan sympatiserar med sin gamla kvartersklubb i femman, sexan,sjuan, åttan eller vilken gärdsgårdsserie dom må ligga i är en sak men det är ju inte samma sak som att hålla på två elitlag...
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback